Spring naar bijdragen

Donderdag 21 april


Momentum

Aanbevolen berichten

Het is voor mij ook een raadsel. Ik heb net mijn vrouw gewaarschuwd, zodat ze me vandaag kan helpen van die troep af te blijven want man, man wat gaat het zwaar vandaag. Ik kijk naar buiten en het enige wat in mijn hoofd schiet is enorm graag ik een koud biertje zou drinken...Ik hen Refusal in huis en die heb ik maar geslikt vandaag om mezelf te beschermen. Maar ik herken mezelf bijna niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Refusal heb ik natuurlijk niet voor niks in huis. Mijn leven was een complete chaos toen ik nog dronk, ik zoop alles weg maar de angsten zaten zo diep dat ze lekker zwommen in de alcohol. Depressies, extreem overmoedig, boos, dronken rijden, aangeschoten werken....als ik aan mijn laatste drankjaren denk, schaam ik me echt tot het bot. Dus dan maar liever een Refusal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomTom, Je kunt een verdiepingsslag maken ten opzichte van de goed verlopen afgelopen zes maanden. Ik weet natuurlijk niet welke slag je maken moet, dat kun jij alleen ontdekken.

Je houdt van stevige uitdagingen. Dit is er een. Zet 'm op en laat weten als we iets voor je kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik surf tussen het werken door maar hier om de trek uit te zitten. Dit is zeker een uitdaging Meya, ik ben in lange tijd niet zo in de war geweest als vandaag. Ik wil absoluut niet meer drinken en vandaag is blijkbaar een grote hobbel die genomen moet worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik realiseer me dat het volgende niet meteen helpend hoeft te zijn.

Trek of zucht is iets wat je jezelf toestaat. Het komt NIET van buiten, niemand doet je dat aan. Het komt uit jezelf. Omdat je die alcoholist in jezelf nog steeds een kans geeft, bestaansrecht geeft.

Als je die de nek omdraait en aan je goede ik toe geeft dat het niets meer voor je is, dat het je nooit oplossingen maar alleen ellende en problemen brengt, dat je veel beter kunt leven zonder alcohol, dan beloof ik je dat je trek is opgelost.

Het zit allemaal in je, je kunt zelf!

Parco Lambro, Milano.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi te horen, ik zou willen dat ik daar al was. Ik ben al blij dat ik de enorme trek herken en er niet aan toegeef maar het is een worsteling. Het komt inderdaad van binnenuit maar het niet meer willen drinken ook: ik weet nog heel precies hoe slecht mijn "drankleven" was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het. Op dit moment heb ik echt trek, als ik naar de stad zou gaan is de kans groot dat ik ga drinken..maar ik wil het niet! Enorm dubbel allemaal. Ik heb vroeger ook zeker met tegenzin gedronken, soms had ik zo'n periodieke uitbarsting waar ik 's-ochtends een slok nodig had om op gang te komen....bah..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dubbel, ik kan enorme trek hebben zonder te willen drinken.

 

Of zeg ik nu iets stoms.

Voor mij is dit heel herkenbaar Agnieta.

Persoonlijk heb ik dat meer met eten (boulimia) gehad dan met alc denk ik. Het middel is anders, maar de verslaving is in principe gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tom,

 

In droogstaan begrippen, sta je nog kort droog.

Je bent een droogstaande alcoholist.

Het drankduiveltje slaapt een beetje. Een soort stand-by.

De sluimerstand, zoiets.

 

Als je dit ziet als deel van het proces wordt het vanzelf lichter.

Het doorstaan van deze 'onhoudbare' gedachten maken 

steeds sterker.

 

In het proces van droogstaan komt dit vaker voor!

Er zijn vaak vaste punten aan te wijzen met verhevigde trek.

Bijvoorbeeld drie- zeven maanden. Een jaar etc.

Individeel zijn er verschillen, dat wel.

Dit zou een van de redenen kunnen zijn dat men na een

lange periode weer terugvalt.

 

Dus niet drinken is de enige optie, want drinken wil je niet.

Moeilijk is het, maar je zal zien dat het overgaat wanneer

je het een beetje loslaat.

Niet krampachtig verzetten, maar ondergaan als deel van het geheel.

Er kan weinig gebeuren Tom en brand is erger.

 

Voorwaarts Tom. Later lach je er om. :)

 

Sterkte en kop op!

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tom,

 

In droogstaan begrippen, sta je nog kort droog.

Je bent een droogstaande alcoholist.

Het drankduiveltje slaapt een beetje. Een soort stand-by.

De sluimerstand, zoiets.

 

Als je dit ziet als deel van het proces wordt het vanzelf lichter.

Het doorstaan van deze 'onhoudbare' gedachten maken 

steeds sterker.

 

In het proces van droogstaan komt dit vaker voor!

Er zijn vaak vaste punten aan te wijzen met verhevigde trek.

Bijvoorbeeld drie- zeven maanden. Een jaar etc.

Individeel zijn er verschillen, dat wel.

Dit zou een van de redenen kunnen zijn dat men na een

lange periode weer terugvalt.

 

Dus niet drinken is de enige optie, want drinken wil je niet.

Moeilijk is het, maar je zal zien dat het overgaat wanneer

je het een beetje loslaat.

Niet krampachtig verzetten, maar ondergaan als deel van het geheel.

Er kan weinig gebeuren Tom en brand is erger.

 

Voorwaarts Tom. Later lach je er om. :)

 

Sterkte en kop op!

Dank je wel hiervoor! Vandaag is echt een (harde) leerschool voor mij geweest, droog zijn en toch continu trek hebben vanaf zes uur 's-ochtends. Walgelijk maar het is gewoon zo.

Ik heb maar ook een maatje van de AA gebeld om mezelf te dwingen scherp te blijven. Het gezuip levert uiteindelijk helemaal niks op..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom, hoelang sta je eigenlijk droog.

Bij het jaarpact zie ik dit.....00 mnd  :) 15-04-2015 Tomtom2

 

Kan het niet goed volgen. Vanaf 15-4 2015 is meer dan 0 maanden.

 

Ik houd het niet allemaal bij.

Ik heb vorige week een terugval gehad:-( Heb ik wel gelijk opgebiecht op de dagdraad. Het was eenmalig maar wel giga veel gedronken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal moeten accepteren dat deze gedachten altijd kunnen opduiken, aangezien ik nu eenmaal deze verslaving heb. Maar dan nog, sta ik versteld van mezelf dat ik de trek zooo sterk heb, en ook gelijk na het wakker worden :-(. Nu aan de chocolade en koffie :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal nieuw hier. Ik zie hier mensen die de hele dag trek hebben of kunnen hebben, dat lijkt mij echt heel erg! Ik wens iedereen daar heel veel sterkte mee. Zelf heb ik dit namelijk niet, ik kan prima zonder - de gedachte aan - alcohol voor het grootste gedeelte van de dag. Als ik collega's of zelfs familie zou vertellen dat ik alcoholist ben, zouden ze heel raar staan te kijken. De enige die het weet is mijn ex. Als alleenstaande is het voor mij ook redelijk makkelijk te verbergen en ik heb nooit naweeën de volgende ochtend. Is dat mijn geluk? Ik denk het niet..., juist niet. Ik heb besloten om onmiddellijk met alcohol te stoppen deze week, of dat lukt weet ik nog niet, maar ik wil het echt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...