Spring naar bijdragen

Donderdag 21 april


Momentum

Aanbevolen berichten

Jij ook TomTom, rot om te horen hoe verslaving zo'n impact kan hebben. Sterkte en zoek de hulp die je nodig hebt.

Het is te gek voor woorden maar het ging net wat beter toen opeens de gedachte bij me opkwam :"als het wat beter gaat, kan je ook mooi een biertje pakken, toch"? Zijn net de twee oude muppets in mijn hoofd op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Gestopt geweest" kan niet, dan ben je weer begonnen. Je hebt hooguit gepauzeerd. Als je zo denkt maak je je wat wijs.

Maar dat is normaal voor verslaafden.....

deze snap ik niet jowan? Ik heb eerst vijftien maanden en daarna zes maanden geen druppel gedronken, onder andere met behulp van een zelfhulpgroep. Maar wat is het verschil met pauzeren en stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is raar. Dat weet ik wel na mijn terugval vorige week. Maar waarom klink je gelijk zo boos jowan? Ik ben oprecht geinteresseerd maar ik heb vandaag ook een moeilijke dag, dus ik snap je opmerking gewoon niet?

Ik heb sinds vorige week woensdag geen druppel gedronken en vandaag ook niet, ondanks het feit dat ik enorme trek heb. Wel heb ik de halve dagdraad volgeschreven maar daar is ie ook voor toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf bepalen waar ze mee bezig zijn..Ik weet van mezelf dat ik echt hard heb moeten werken vandaag om niet te drinken. Klinkt wellicht knullig maar daar ben ik nu eventjes blij mee. En jij ook Agnieta volgens mij? Dit soort worsteldagen moet niet te vaak gebeuren, maar het is prettig dat als het gebeurt, er anderen zijn die ook hetzelfde ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve mensen,

 

Ik schrijf niet veel op de dagdraad, maar heb het vandaag ff nodig.

 

Afgelopen zaterdag een vrijgezellenfeest gehad van mijn schoonzus. Vanaf tien uur  's ochtends werd er al gezopen en ik kreeg de opmerking dat ik het vantevoren had moeten melden dat ik geen alcohol dronk, want voor hetzelfde geld hadden ze geen fris in huis gehaald (vond ik een beetje vreemd voor een dag die zo vroeg begon, maar goed). Om één uur 's nachts toch maar weg gegaan, wilde veel eerder, omdat het aantal shotjes met echt teveel werd.

 

Verder dinsdag en woensdag wat vrienden over de vloer gehad om mijn aanstaande verjaardag te vieren (over een week, maar had expres geen feest gepland, omdat ik dit soort situaties wil vermijden). Zij brachten drank mee, en alweer de opmerking dat ik niet gezellig ben, omdat ik aan de tonic bleef.

 

Vanavond een etentje bij een vriendin, haar man zit bij een bierclub en ook daar wordt constant stevig gedronken... 

 

Ik heb er even geen zin in, wil vanavond het liefst met een lekkere kop thee op de bank een film kijken of een boek lezen.

 

Volgende week weer allemaal etentjes ter ere van mijn 30 worden, maar het liefst wil ik gewoon even rust.

 

Ruim vijf maanden nuchter, maar ik word nu zo ontzettend vaak met drank geconfronteerd dat ik even geen gekke uitjes wil, het niet drinken en toch "bijhouden" van alle grapjes, gekkigheden en opmerkingen van wel drinkende mensen kost me enorm veel energie..

 

Tomtom hou vol!!

 

En Rob4, welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tom, nuchter zijn en herstel zijn inderdaad twee verschillende zaken. Goed begrepen.

Anita, als je die boosheid nu eens gebruikt voor je herstel?

Ik ben niet boos en oordeel niet. Heb ik geen reden voor, ik heb het goed.

Soms is de waarheid hard, begrijp ik. Maar de waarheid van zuipen is dat ik eraan dood ging.

Er heeft mij niets zo goed geholpen dan de confrontatie met de werkelijke waarheid.

Ik deed er mijn voordeel mee.

En nee, ook mijn leven is niet steeds vriendelijk.

Tot een volgende keer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen,

 

Net de draad doorgelezen.

wat ontzettend veel worstelingen vandaag.

En wat vreselijk goed, dat niemand drinkt, ondanks de de heftige craving.

Ik doel hierbij op Agnieta, tomTom,Gipsy, en vast nog wel iemand vergeten.

Zou het aan het weer liggen :(  :)

Fijn, dat jullie erover schrijven.

Daar is nu echt het forum voor.!

 

Darlene,

Wat vervelend, al die opmerkingen van ongezellig zijn, als je geen alcohol drinkt.

Echt niet leuk he, en ik ken dat hoor.!

Weet niet goed, wat ik je nu kan aanraden.

Al die etentjes afzeggen, en nog wel ter ere van je verjaardag, doe je ook niet zo snel he.

Trouwens, wat een rare opmerking, dat je van te voren had moeten melden, dat je niks dronk, omdat er voor hetzelfde geld dan geen frisdrank was.

Belachelijk gewoon, zegt meer over hen, dan over jou hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou succes Rob4,

Bij mij is zo ongeveer het zelfde verhaal.

En zit nu op dag 12 droog staan.

Je kan hier heel veel leren en opsteken.

En je kan nog aansluiten bij dag pact.

 

Heerlijk genoten van de zon hier vanmiddag,.. is nog steeds on maar vond het beetje warm worden op balconia.

eet smakelijk voor straks mensen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve mensen,

 

Ik schrijf niet veel op de dagdraad, maar heb het vandaag ff nodig.

 

Afgelopen zaterdag een vrijgezellenfeest gehad van mijn schoonzus. Vanaf tien uur  's ochtends werd er al gezopen en ik kreeg de opmerking dat ik het vantevoren had moeten melden dat ik geen alcohol dronk, want voor hetzelfde geld hadden ze geen fris in huis gehaald (vond ik een beetje vreemd voor een dag die zo vroeg begon, maar goed). Om één uur 's nachts toch maar weg gegaan, wilde veel eerder, omdat het aantal shotjes met echt teveel werd.

 

Verder dinsdag en woensdag wat vrienden over de vloer gehad om mijn aanstaande verjaardag te vieren (over een week, maar had expres geen feest gepland, omdat ik dit soort situaties wil vermijden). Zij brachten drank mee, en alweer de opmerking dat ik niet gezellig ben, omdat ik aan de tonic bleef.

 

Vanavond een etentje bij een vriendin, haar man zit bij een bierclub en ook daar wordt constant stevig gedronken... 

 

Ik heb er even geen zin in, wil vanavond het liefst met een lekkere kop thee op de bank een film kijken of een boek lezen.

 

Volgende week weer allemaal etentjes ter ere van mijn 30 worden, maar het liefst wil ik gewoon even rust.

 

Ruim vijf maanden nuchter, maar ik word nu zo ontzettend vaak met drank geconfronteerd dat ik even geen gekke uitjes wil, het niet drinken en toch "bijhouden" van alle grapjes, gekkigheden en opmerkingen van wel drinkende mensen kost me enorm veel energie..

 

Tomtom hou vol!!

 

En Rob4, welkom!

Hoi Darlene,

 

Deze problemen zal ik ook gaan ervaren. "Drink je niet meer?" "Waarom niet dan?" "Eentje kan toch geen kwaad?" Ik hoor mensen om mij heen dit nu al zeggen. Ik heb absoluut geen behoefte om te zeggen: "Ik ben alcoholist, maar ik wil niet meer drinken." Zelf denk ik dat ik ga zeggen dat het op doktersadvies is dat ik niet meer drink. Ik heb geen enkele ervaring op dit gebied, misschien kan iemand mij tips geven? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat als je niet verslaafd bent, je het probleem niet begrijpt. En dan krijg je dit soort domme opmerkingen.

Maar gelukkig zijn er plekken zoals deze. De trek is eindelijk weg vandaag, ik ga een blokje om, zonder portemonnee :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, ik had het in dat opzicht " gemakkelijker". Ik gebruikte antidepressiva en kwam er hier achter dat die minder goed werken als je alcohol drinkt. Ik kon dus naar waarheid zeggen dat ik niet meer dronk omdat ik medicijnen gebruikte.

Later ging ik ook vaker zeggen dat ik het niet deed omdat het inderdaad niet goed voor me is. Bij mensen die ik vertrouw, wil ik dan wel zeggen wat ik daarmee bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...