Spring naar bijdragen

Maandag 11 april


fleurtje

Aanbevolen berichten

Doemme, ik liet de toast aanbranden  :(

 

eeeeeeeeeeeen....Goedemorgen!

 

Stom dat je gisteren weer zo naar hebt gedroomd Gipsy!

 

Hoe is het met de zoon Nadia? Heeft hij de ruzie al kunnen bijleggen?

 

Koffie en thee....sorry...heb ik ni in huis  :blush:

Maar een rondje cola voor iedereen zou ik zo zeggen!!

 

Moet er weer vandoor. Eerste dag werken. Bleeuuuukkk

 

Bolletje

:heart:  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen weer allemaal.

Ben de nacht ook door gekomen al was het een vrij lichte oppervlakkige slaap

Maar dat zal wel weer wennen zijn.

Maar mijn hoofd voelt wel als of ik een kater heb .

Nou nu wakker worden met wat koffie en dan komt het ook wel weer goed.

Zo gewoon weer aan het werk jammer met dit mooie weertje.

 

Ik wens iedereen een hele fijne maandag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

 

Gisteravond/vannacht ontruiming hier in appartementencomplex vanwege rookontwikkeling. Werd om 11 uur ruw gewekt door brandweer/politie.

Sta je dan op straat.

 

Stinkt hier nog behoorlijk op gallerij.

 

Slecht geslapen dus en nu behoorlijke hoofdpijn.

Gelukkig schijnt het zonnetje hier weer naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gisteravond een gesprek met mijn zoon. Hij is sinds gisteren voor de derde keer gestopt met blowen.

We hebben lang gepraat. Hij omschreef zó goed wat een verslaving met je doet.

Dat hij zich élke dag weer voorneemt om te stoppen. En dan tóch weer zwicht. En zich daarna waardeloos en rot voelt en zich wéér voorneemt om morgen te stoppen. En dat gaat zo maar door. Zo herkenbaar.

En dat hij als het ware als een magneet naar zijn "blowvrienden" wordt getrokken. Ook zo herkenbaar, had ik met de supermarkt als ik uit mijn werk kwam. Ik was dan die dag zo sterk geweest om niets in huis te halen maar dan toch weer de hele terugweg die discussie met mezelf, wel, niet, wel, niet, wel, niet etc.

En dan uiteindelijk toch de weg richting supermarkt koos.

 

Ik heb hem gevraagd waarom hij na een stopperiode dan tóch weer begonnen was. Hij dacht dat ééntje geen kwaad kon en kwam daarna weer terug in die vicieuze cirkel:

Blowen. Waardeloos voelen. Goede voornemens. Dan toch de volgende dag weer denken, ach, vandaag wordt nu écht écht de laatste dag. Daarna weer waardeloos voelen, etc.

 

Ik had af en toe de neiging om hem te vertellen van míjn verslaving. Uiteindelijk toch niet gedaan. Gelukkig doet het hem wel goed om er met mij over te praten, dat motiveert hem weer. En ik begrijp natuurlijk precies waar hij het over heeft.

 

Wilde het even van me af schrijven en dat schijnt hier te mogen :). Ik kan er verder met niemand over praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Hij omschreef zó goed wat een verslaving met je doet.

Dat hij zich élke dag weer voorneemt om te stoppen. En dan tóch weer zwicht.

 

Ik heb hem gevraagd waarom hij na een stopperiode dan tóch weer begonnen was. Hij dacht dat ééntje geen kwaad kon

 

Ik had af en toe de neiging om hem te vertellen van míjn verslaving. Uiteindelijk toch niet gedaan..

Rosa, inderdaad heel mooi beschreven.

In die valkuil zijn al heel veel mensen getrapt hè, denken dat eentje wel kan, zeer herkenbaar. Ik verbaas me er zelf nog steeds over dat ik na Jaren niet eens meer talen naar alcohol toch weer voor de bijl ging!

Rosa, hou oud is jouw zoon?

En mag ik vragen wat je heeft doen besluiten om niet met hem over je eigen verslaving te praten? Ik heb daar wel een idee bij, maar dat is mijn invulling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, je hebt wel gelijk maar...dan komt dus uit dat ik hem al die tijd voor de gek heb gehouden door stiekem te drinken. Dat zie ik wel als een grote leugen. Zal hij me daarna dan nog wel vertrouwen?

En ik schaam me. Misschien dat dat minder wordt als ik langer gestopt ben.

 

Gipsy, hij is 18.

En geen geld in bezit, ik denk dat hij dan zonodig wel bij 1 van zijn vrienden wat geld leent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,

 

Och Rosa, die kids moeten er op hun eigen manier ook weer mee leren omgaan he. Idem met alcohol.

Lastig hoor!

Suiker: is het wel goed afgelopen daar? Hopelijk!! :face-icon-small-shocked:

 

Gezellig dat we van die fleurige dag openers hebben, met immer een goed humeur !!

Er staat een zonnige dag voor de deur, maar er is nog een fris windje. Steeds meer groen in mijn tuin: heerlijk...

 

Ik ga maar eens wat doen, krijg straks bezoek van 2 vrienden inclusief hond.

 

Een fijne dag gewenst! :sun: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rosa, dat dacht ik inderdaad ook, dat lijkt me ook lastig. Ik ken jouw zoon niet, dus ik heb geen iedere hoe hij dat op zou vatten. Het kan beide kanten opgaan. Wat is dan Wijsheid hė?

Zit in het stuk schaamte ook dat jij vindt dat je als moeder tekort zou schieten als hij het van jou weet?

Hij is oud genoeg om te weten dat ouders ook niet onfeilbaar zijn, maar sommige dingen zijn moeilijker te aanvaarden van een vader of moeder dan andere?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact
Rosa
Leila
Nadia

Agnieta

Daantje

 

Laat ik het maar gewoon doen.

Vandaag niet die eerste nemen.

 

Net terug van werk, moet nog naar de winkel maar ga een vriendin vragen mee te gaan . Of anders mijn dochter.

Lijkt me wel het verstandigste om te doen zo.

Nou het weer is in elk geval heerlijk!!.

 

EN Rosa idd goed dat je open kan spreken over die dingen met je zoon.

Mijn zoon is 26 en ook die heeft aan de bel getrokken ivm blowen en me dat ook gewoon verteld.

Openheid is altijd het beste,..... ookal is het even een moment dat ze boos kunnen reageren zullen ze uiteindelijk de eerlijkheid wel waarderen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...