Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Hoi Lidia,

Goed dat je het opbiecht en je gaat zeker niet af!

Scheelde bij mij weinig of ik was gister ook gaan glijden. De druppel die me tegenhield is een app. Die staat nu op 11 dagen. Als ik gister had gedronken zou hij nu weer op 0 staan.

Wellicht iets wat andere ook kan helpen?

Check HabitBull

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een week, gelukkig heb ik er geen last van. Morgen komen er gasten en de bedoeling was dat ik dan fit zou zijn en dat is wel gelukt.

Maar ik ga gewoon verder, want slaap nog steeds en gat in de dag en ben het hele jaar al verkouden. Probeer wel wat regelmaat te krijgen, maar ik ben gewoon een nacht mens.

En dan gaat ook de klok nog eens vooruit, dus dat wordt wat met mij zondagmorgen, daar kan ik geen katterig gevoel bij gebruiken.

De wekker zetten en beide benen tegelijk uit bed, zit je altijd goed. Gelukkig ken ik deze mensen al, tenminste, de moeder, dus dat scheelt.

Vandaag het huis verder in orde maken en proberen de kachel in de 2 pers. kamer aan te krijgen want het is nog veel te koud om zonder verwarming te zitten. Hoewel ze daar alleen slapen, moet er toch de gelegenheid zijn het wat warmer te maken.

Mooie afleiding.

Hoe is het met je kaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

 

Mooi jowan, wat je schrijft; zo wil ik het ook graag zien, m.n. dat zindelijke denken en er dagelijks aan werken.

 

Agnieta: soms vraag je je hier hardop af waarom anderen zo nodig willen groeien en leren... Ik denk dat je bepaalde dingen destijds

niet hebt verwerkt en daarom jeugdzorg als zondebok blijft beschouwen. Een aanname, gedachten die zich hebben vastgezet in je koppie.

En dat blijft zo als je daar zelf niets aan doet.

Ik ontken niet dat het een heel nare fase was.... vind het zwaar rot voor je. Toch zou je ergens met jouw denken iets kunnen Omdenken.(?)

Als je je sterker voelt kun je ook beter invloed uitoefenen, ook al lijkt het een log en negatief instituut, dat jeugdzorg: als ze zien dat jij er anders instaat

zullen zij ook veranderen. Mijn overtuiging. Het ligt niet zwart-wit.

 

Maar sterkte, want ik begrijp je trigger in elk geval!!  En ik wens je een goed weekend met je zoon; ga maar niet op je tenen lopen!

 

Hier ook een paar issues... ga even mijn rust pakken.... en hoop daarna mijn goeie gevoel weer terug te krijgen. Even onderzoeken hoe ik bij de zindelijkheid terugkom. (mooi woord!)

 

Lidia: kop dr maar weer voor toch?!!

 

Vanavond nog een paar uurtjes werken. Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren werd mijn kleindochter 13 jaar, hoewel ik nog nooit op haar verjaardag ben geweest toen ze hier 15km vandaan woonden, kon dat nu helemaal niet, omdat ze 2 dagen rijden hiervandaan wonen. Haar moeder zag onze familie niet zitten, zo heb ik begrepen.

Ik had dus ook mijn zoon en kleinzoon zo'n 5 jaar niet meer gezien, tot eind 2014 en langzaam probeer ik het contact weer op te bouwen.

Ze zijn al bijna 2 jaar uit elkaar, maar om te kunnen scheiden moet eerst het huis verkocht worden, anders kost het veel geld daar.

Mijn zoon zit tijdelijk ergens anders, maar zorgt 4 dagen in de week voor zijn kinderen in hun huis als hun moeder moet werken.

Ik heb hem gisteravond opgebeld om te feliciteren en te vragen of mijn kaart was aangekomen. Nee dus, terwijl ik hem zaterdag al op de post had gedaan.

Het zou zo maar kunnen dat moeder hem achterover heeft gedrukt.

Mijn zoon was ook ontstemd dat ik zoontje geen kaart had gestuurd 6/2, maar toen zat ik midden op de oceaan.

Nou, ik had toch wel ergens aan de wal iets kunnen doen? Ja, dat zou kunnen (dat zei ik niet), maar zelfde verhaal, nooit op verjaardag mogen komen.

Ik krijg van hun ook nooit kaarten en ik had ook van te voren gezegd tegen iedereen, dat ik helemaal geen sms jes, mailtjes, kaarten of wat dan ook naar wie dan ook zou sturen. Ik wilde voor 1x in mijn leven eens helemaal niets doen en dat is gelukt.

Maar wat ik eigenlijk wilde schrijven is het volgende.

Over moslims en terroristen hebben we het hier al gehad en ik heb ook gemeld dat op het schip na de aanslag in Hamburg door mijn "vriend" tegen mij is gezegd dat dat door mijn vrienden was gedaan. Als IK al dit soort zaken te horen krijg, hoe moeten goedwillende gewone moslims zich dan niet voelen.

Samen met mijn zoon had ik 2e kerstdag bij mijn oudste zoon gegeten. Allemaal leuk, dacht ik, maar de vlg.  dag hoorde ik niets met mijn verjaardag en ook niet voor en na de reis. Dat vond ik vreemd, maar kan.

Dus ik vroeg daar gisteren over, blijkt dat ik iets over moslims heb gezegd waar meneer het niet mee eens is en ipv de discussie aan te gaan, wordt ik gewoon weer genegeerd, nadat ik er jaren over heb gedaan om het contact te herstellen, zoals oudgedienden hier wel weten.

Mijn zoon discrimineert heel erg, Afrikanen...........ik zal maar niet herhalen wat hij daarover zegt.

In tegenstelling met mij, is hij er nog nooit geweest (behalve een strandvakantie in Marocco) en hij is met een Filipijnse getrouwd.

Zij zegt dat hun dochtertje een kleine racist is. Het is mij wel duidelijk waar dat vandaan komt.

Als mijn zoon niet mijn zoon was, zou ik niet met hem omgaan, zo vrolijk is hij niet, maar dan mis ik ook mijn kleindochter en zijn haar oma, want haar andere oma zit aan de andere kant v.d. wereld.

Nu wilde mijn zoon er niets meer over kwijt en vond dat ik hem zelf maar moest bellen. Daar heb ik voorlopig dus helemaal geen zin in.

Zelf altijd hele cynische uitspraken, maar ik moet mijn woorden op een goudschaaltje wegen, net nu ik dacht dat het wel weer een beetje normaal tussen ons was.

Waar is het respect voor ouderen gebleven in onze cultuur?

En dan komt er nog bij dat mijn 2e zoon (er zijn 4) vlg. week naar Spanje emigreert. Met hem kan ik over alles praten, we hoeven het niet eens te zijn, maar dat geeft niet. Ook hem heb ik lang niet gezien, maar hij had zelf weer contact opgenomen toen ik mijn pols had gebroken.Ik vind het heel jammer dat hij nu zo ver weggaat. 

De zoon die aan het scheiden is, blijft waar hij is, ook al gaan de kinderen met moeder naar Ned.

Jammer, maar ik begrijp het wel, wat moet hij in Nederland doen voor werk en woning.

Je zou van minder gaan drinken, maar ik wil juist een helder hoofd houden.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars, heb je mooi de tijd om mijn verhaal te lezen.

Ik zit nu boven achter mij desktop met grote opluchting, want ik heb mijn brief af en verstuurd, valt een last van me af.

Die brief was niet veel werk, alleen de juiste toon en woorden kiezen, maar dat had ik al klaar in mijn hoofd.

Het gevaar dreigt dat ik daardoor vrienden ga verliezen, maar zo langzamerhand vraag ik me af of het nog vrienden zijn.

De 8 pagina's over mijn vroegere leven, die waren moeilijk en confronterend, voor mezelf.

Want het is wel duidelijk dat als ik andere keuzes had gemaakt, dat mijn leven dan totaal anders zou zijn verlopen.

Helaas krijg je maar 1 kans en is het leven kort, dus maak er het best van en aanvaard dankbaar hulp als je dat wordt aangeboden.

Het heeft mij wel eens geholpen, niet altijd.

Hier op het forum is het ook meerdere keren geschreven dat niet alle hulp goede hulp is.

Maar toch, we mogen in een land leven waar dit wel mogelijk is en ook nog eens via verzekeringen te betalen is.

Dus zet door, geef niet op, je staat op een keerpunt van je leven en grijp deze kans om weer een heldere kijk erop te krijgen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

ga er dan heen, je bent toch niet voor niets bij deze mensen betrokken.

Een ambulance komt altijd met politie omdat er wel eens agressie of zo kan voorkomen. Die brandweer kan ik niet plaatsen.

Of moet er soms iemand uit een raam getakeld worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ga niet joh, zit zelf nog helemaal niet lekker in m'n vel. Agressie niet, ik geloof niet dat ze weten wat dat is. Mensen zijn zo vredelievend, maar de buurvrouw heeft deze week niet gegeten of gedronken omdat ze ziek is. Ze geeft de moed een beetje op zei haar zoon van de week. Misschien is dat het, en ja, ze is nogal heel erg eigenwijs en kan niet luisteren naar anderen, dat is de pest. Misschien dat dat het is. Dat ze gewoon niet opgenomen wil worden. Dadelijk als ik zelf wat beter in m'n vel zit ga ik wel weer daar werken maar nu moet ik echt kiezen voor mezelf. Echt, hoe moeilijk ik dit ook vind. :(

Ben net vandaag helemaal gestopt met de Lorazepam dus moet ik me rustig houden.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar je zou dan toch zeggen Wijfie dat ze zo'n persoon dan mee nemen en niet thuis laten.

Ik hoop het niet want dat zou betekenen dat de buurman niet goed is geworden. Verwacht eerder iets bij de buurvrouw want haar oog zat van de week helemaal dicht. Ook is ze heel vaak de weg kwijt. Nou ja we zien het wel.

Sorry mensen dat ik het hier schrijf maar ik moet zulk soort dingen kwijt. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

dank je Lidia :heart:  voor je levensbeschouwing.

Agnieta :heart:

 

Bol :heart:  ik heb BHV (bedrijfshulpverlening) EHBO dus, er moet iemand bellen naar 112 voor hulp voor je buren,

ze komen niet zomaar, weet je wie dat is?

En mij is verteld op de cursus, als je zegt dat je reanimeert dat ze dan alledrie komen.

Verder kan ik je er niet in helpen.

Wél wil ik nog graag weten hoe het met je bekkie is ;)

 

Ik eet pasta met saus.

Kapper kan ik afvinken, ben vandaag al geweest, en ben weer fris en fruitig ;)

Morgen ga ik voor mijn werk zomerbanden wisselen, ik was er gisteren al maar ze zaten vol, en ze vroegen of ik zaterdag kon.

Ja kan ik, want ik weet nog niet wanneer ik terug ben uit Frankrijk.

Ook moet ik morgen nog accuwater controleren van de vorkheftrucks, zodat ik weet dat het safe is voor de periode dat ik weg ben.

 

Vanavond Voice Kids kijken, en dat doe ik in mijn uppie, want ik wil ook nog spelletjes doen en zo, dus ik ben niet op TheVoice draad.

 

Dagpact geslaagd,

fijne avond

en truste :moon: alvast

Kán misschien nog effe om een hoekje kijken straks :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Ap ik weet niet wie er gebeld heeft maar dat zal de zoon wel zijn geweest. Het zou zo vreemd zijn als de buurman het is want die had gisteren nog een kwartier daarvoor mijn bakpan terug gebracht. ja hij is hartpatiënt dus alles is mogelijk.

Met m'n bekkie gaat het wel. Heb m'n eten opgeslurpt omdat kauwen nog wel lastig is maar dat komt wel weer goed hoor. :heart:

Zo te zien heb jij het weer druk, maar je gaat weer goed hé? Dat doet me erg veel deugd. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allemaal,

 

Jee Bol, wat een toestand bij je buren.

Koolmonoxiidevergiftiging is toch heel gevaarlijk.

Hebben je buren er niets aan overgehouden dan?

 

Verder, drukke dag geweest.

verjaardag bij kleindochter was gezellig, en veel en lekker eten.

ook wijn.

Heb het weer kunnen weerstaan gelukkig

 

Dus, bij deze meld ik me weer droog af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me ook weer droog af voor het dagpact. Gaat nog steeds lekker hier.

Moeilijke momenten vallen erg mee. Vandaag dag 19.

 

Van het weekend zou ik het wel eens moeilijk kunnen krijgen, ik vier dan mijn verjaardag. Ik heb vandaag al de meeste boodschappen gedaan.

Waaronder veel drank. Heb ik zolang maar even in de schuur gezet. De fles port heb ik al voor 2/3 leeg gegoten. Geen halve maatregelen:-)

Op de dag dat ik het vier gaat het denk ik wel meevallen. Ik ben geen sociale drinker maar een stiekeme.

Ik verwacht wel dat ik opmerkingen krijg.

Natuurlijk houd ik na afloop nog genoeg over omdat ik geen "nee" wil verkopen aan de visite.

Dan is het zaak om de rest allemaal weg te spoelen. Wel zonde maar noodzakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Wijfie, ik heb ook gekeken, met 1 3/4 oog zo ongeveer. Ik moest nog eten en tot 22 uur wachten, duurde me te lang.

Klavieruittreksel erbij en meezingen maar. Lukte niet helemaal, want sommige stukken zijn best lastig en het was 6 jaar geleden........

Vandaag was voor mij een waardevol draadje, dank daarvoor allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie dingen voor mezelf gedaan, vanmiddag bij vriendin gepraat, gekookt en gegeten en daarna de dag afgesloten met een super NA bijeenkomst.

Nu droog te kooi, succesvolle afmelding voor de dagpact dus, en morgen een Stiltewandeling in de Voerstreek (op stille zaterdag).

Welterusten.

 

Enne, mooi dat sommigen iets aan mijn geschrijf van vandaag hadden, ik hoop dat het jullie verder helpt.

Zoals het mij helpt door het van gedachten te transformeren en te formuleren in woorden, dan beklijft het voor mij ook beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...