Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 maart 2016

Gast Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

Dagpact:

Lars

jowan

Rosa

We kunnen er geen goede vrijdag van maken want dat is het al.

Lette ik zo erg op de kleine j, dat ik perongeluk een h typte ipv een w. Snel aangepast

bewerkt door rosa45
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars: ik ben al een poos alcoholvrij, maar mijn ziekte verslaving heb ik levenslang. Daar is geen remedie voor, die is ongeneeslijk.

Met de nuchterheid waar is dagelijks mee bezig ben bedoel ik nuchter en zindelijk leren denken. Mijn oude denkpatronen en dus leefwijzen veranderen.

Dat komt op vrijwel elk moment van de dag terug, daar heb ik het druk mee. Dat vind ik overigens helemaal niet erg want het is zeer boeiend. Voor mij heet dat: leven.

Leven zonder verdoofde plekken, alles meekrijgen zoals het zich aandient.

Sinds ik niet meer drink loop ik rechtop en met de ogen wijd open door de wereld; er dient zich dus nogal wat aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AAnvulling: Ik heb stap 1 gezet, destijds en dat betekent dat ik helemaal doordrenkt was van het besef dat ik nooit meer wil drinken, ik kan het niet, ik wil het niet, ik kan er niet tegen, ik ben er allergisch voor.

Daarmee gooide ik alle achterdeurtjes dicht en gaf ik de strijd op, ik gaf me over. Van de dag drank afblijven is dus niet zoveel werk meer, nauwelijks nog.

Het meeste werk is leuk werk: mijn leven een nieuwe invulling geven, mezelf ontwikkelen en mezelf opnieuw in het leven zetten en terugvinden. Dat is boeiend.

Dat ik er daarnaast lichamelijk en geestelijk flink mee opschiet dat ik niet dagelijks een flinke portie vergif naar binnen giet, komt daar nog eens mooi bovenop!

edit: typo

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Gisterenavond heel vroeg naar bed gegaan, werd ik ineens opgeschrikt door een ziekenwagen met sirene, die voor mijn deur stopte. Toen ik voor het raam keek stond er een politieauto, ziekenauto en brandweerauto. Was er iets bij de buurtjes te doen. Ben verder niet gaan kijken dat doe ik nooit maar hoor het wel een keertje.

Morgen zonkracht 4 in Limburg, we gaan doe goeie kant op mensen, en het wordt tijd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gevoel. Ja, daar ging en gaat het bij mij ook om. Ik zoop om het allemaal niet mee te hoeven maken, het leven was me te zwaar.

Ik schrijf nu, fotografeer, maak beelden en wandel veel in de natuur en praat heel veel met steeds meer mensen. En het komt telkens weer terug op gevoel en emotie.

Dat goed interpreteren en er mee om leren gaan is ook een hoop (zeer boeiend) werk. Ik zie het als een grote uitdaging.

Dingen waar ik vroeger bang voor was, wil ik nu gaan doen, me eroverheen zetten.

Dat kan ik allemaal nu ik die (voor mij) rommel laat staan. Mooi man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen

Ben niet bijgelezen.

Vooral heel moe maar nu twee weken vakantie.

Ik kijk geen nieuws. Het is één en al ellende. Kijk niet op facebook want heb al ervaren dat sommige mensen acties als deze aangrijpen om hun extreem rechtse ideeën te spuien.
En ik hoef daar zelfs niet om te zeuren.
Ik heb meer dan andere mensen van dromen kunnen.

Spijtig genoeg vergeet ik dat ook weer te vaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, alles staat of valt met hoe je ertegenaan wil kijken. Wil je vooruit, positief en opbouwend dan wordt het leuk.

Wil je behoudend, conservatief, negatief en alles zelf willen regelen en uitmaken, dan wordt het een "stuk minder leuk".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets niet kunnen krijgen wat je misschien wel zou willen lijkt me meer het probleem dat het effectief niet krijgen.

Ja, als ik goed begrijp wat je bedoelt is de manier van denken vaak een groter probleem dan waarom het lijkt te gaan.

Dat is waar ik het over heb als ik het over zindelijk leren denken heb, en nederigheid en ego.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Von. Ben er gisteren nog geweest. Ze waren allebei ziek en hadden al een week slecht gegeten. Buurvrouw laat de moed zakken en ligt veel in bed. Eet en drinkt niet meer dus niet goed. Toch neem ik bewust afstand want kan dat nu even niet aan.

Maar sneu is het allemaal wel. Eigenlijk hebben ze hulp nodig maar krijgen die niet. En de schoondochters doen niets omdat die zelf een gezin hebben. Erg verdrietig allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhm ik weet niet of ik dat bedoel jowan..

Ik las denk ik gewoon soms bij Agnieta dat het probleem meer zit in dat andere bepalen wat ze mag en kan. Dat daar eerder het probleem zit dan het effectief niet krijgen van wat ze al dan niet wil.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fleurtje: ja, dat is voor mij ook zo. Over de grote dingen van het leven: geboorte, dood, ziekte, oorlog en zo voorts ga ik sowieso al niet zelf. En over een hoop andere, veel kleinere dingen ook al niet.

En soms wil ik het niet eens. Ik heb een lieve vriendin, bijvoorbeeld, die vaak mijn agenda bepaalt, dat wil ik en dat vind ik fijn.

Ik hoef het sinds ik nuchter ben niet meer allemaal zelf te regelen en uit te vinden. Ik kan nu op anderen vertrouwen en me daar aan over geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...