Spring naar bijdragen

vrijdag 4 maart 2016


klontje

Aanbevolen berichten

Daar zit ik dan op dit tijdstip op het forum(kon niet meer slapen)....maar wel fris en fruitig.

Ik heb mijn doel voor gisteren bereikt, dus geen 6/8 halve liter bier drinken maar 4 pijpjes. Ik ben blij en wacht tot de wereld ontwaakt.

Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ik hier krijg!! :rose: :rose: :rose:

Trouwens, ik ben een echte natuurliefhebber. Vooral vogels...kan ik de hele dag wel naar kijken vanuit mijn keukenraam. Ik heb nu ook een aantal nestkasten geplaatst. Ik hoop dat er een nestje in komt....Als dat lukt dit jaar ga ik er volgend jaar een webcam camera in hangen.

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.. 

Moppie, even een tip: wij geven elke dag als onderwerp de dag en datum mee, vandaag zou dus 'Vrijdag 4 maart 2016' zijn...

Je kunt het Goedemorgen allemaal nog wijzigen door in jou eerste bericht te gaan staan en dan klikken op bewerken... vervolgens kun je het onderwerp aanpassen.

Dan is de dagdraad goed te vinden voor iedereen...

Er zijn tegenwoordig zoveel draadje hier dat je anders door de bomen het bos niet meer ziet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En uiteraard de koffie, thee en cola ... 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-03523900-1456817527_thumb.jpg

 

Goed trouwens van je dat je het weten te beperken gisteren Moppie.. 

En ja, vogels, heerlijk. 

Ik vind het al zo heerlijk om 's morgens vroeg naar ze te luisteren, alles nog helemaal 

stil en alleen hun geluid... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...en dan wordt er geklaagd dat de dagdraden tegenwoordig zo kort zijn... 

Toen ik hier net kwam was er een dagdraad, de onzindraad van Adam en de domino... 

Startte iemand een extra draadje dan werd hij/zij vriendelijk verzocht dat in een ander

segment te doen omdat het anders zo onoverzichtelijk zou worden.... 

Nu hebben we ontelbaar veel draadjes hier, ieder heeft zijn/haar eigen wie-is-wiedraad,

stoppen met roken doen we in een andere afdeling, verhalen over onze huisdieren

zetten we ook elders neer en nu hebben we zowaar ook al twee dagdraden.... 

Denk dat we ons niet meer hoeven af te vragen waarom de dagdragen tegenwoordig wat korter zijn... 

:)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P  :)  :P:)  :P  :)  

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal. 

Buiten somber maar hier binnen geloof ik dat mijn depressie minder aan het worden is en ik weer een beetje normaal kan genieten van de dingen. Dat is een heel fijn gevoel.

Zit nog op een halve lorazepam en ik denk dat ik binnenkort met een kwart ga beginnen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Von en Vol   :rose:  :lips: l. Jane heeft me daar van de week ook voor gewaarschuwd en ik heb dat heel serieus genomen.

Dit is ook de eerste keer van m'n leven dat ik dat spul slik. Hoop ook de laatste keer want wat ben ik bang om daar aan verslaafd te raken brrr.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Ja, dat lees ik wel vaker hier, maar hoe ik mijn hersens daar ook over pijnig, ik blijf er toch op uitkomen, dat het helemaal niet verkeerd is om adb voor een ander of anderen te willen worden, meestal gezinsleden of andere naasten. Daar lijkt me toch echt niets mis mee.)--------------------------------------------


 


Goedemorgen, A3 schreef gisteren bovenstaande stukje en daar heb ik over nagedacht.


 


Stoppen voor jezelf of voor een ander heeft mijns inziens te maken met het nemen van verantwoordelijkheid.


Niet bepaald de sterkste kant van de alcoholist.


 


Ik ben vaak gestopt met drinken voor mijn gezin maar als ik voor de zoveelste keer terug viel was mijn gezin de klos


Als manipulator pur sang vond ik altijd wel een reden de schuld aan een ander te geven


en voorwaarden te stellen aan mijn hernieuwde poging te stoppen, oneerlijk maar ook zeer pijnlijk


voor vrouw en kinderen.


Noem het maar de verantwoordelijkheid van mijn falen bij de ander leggen.


 


Op het moment ik voor mijzelf koos om te stoppen met drinken, lag de verantwoordelijkheid voor heel mijn doen en laten bij mij.


Ook voor wat ik gemakshalve niet zo graag deed.


Ik was verantwoordelijk en niet de ander.


Mijn gezinsleden konden weer opgelucht adem halen, mij zelfs ondersteunen, lief en leed delen.


 


Manipuleren en voorwaarden stellen kun je dan weer bekijken in het Licht van Liefde en Voorwaardelijke Liefde.


 


Fijne dag allemaal


 


 


 


 


 


 


 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...