Spring naar bijdragen

Donderdag 4-2-2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

 

Dagpact:

 

Agnieta

Albert

Nadia

Smart

 

Ronja? Kom je ook?

 

Waardeloos dat slechte slapen.

Ik weet wel dat je beter functioneert in nuchtere staat na een korte nacht.

Nog even lezen en dan de dag in; een volle dag vandaag.

 

We maken er wat van! Fijne dag! :musicnote:

 

Agnieta: hou je goed!!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leren omgaan met teleurstellingen.

En dat je... hoe goed bedoeld dan ook

niet altijd controle hebt

 

Wel keuzes

Ik moet er ook elke dag weer naar kijken

en de pijn van het gemis naar mijn eigen kind

ondergaan

 

Maar niet alleen, niet meer zo alleen! :brokenheart:  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je hulp aanvaardt Wijfie.

Agnieta, pas je op? Je zit nu behoorlijk in Angry. Een tijdje terug schreef je dat je geïnteresseerd was in mindfulness, weet je nog? Heb je dat nog geprobeerd? Burchill plaatste ergens een link naar een mindfulness app, die echt goed is! Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta dan hebben jullie toch iets bereikt hij mag toch een nacht langer blijven , dat is toch een begin .Smart ik sta op de weekpac daarom op dit moment niet op de dagpact .Uitslag van de huisarts Vitamine D tekort hoop natuurlijk dat ik mij daarom zo slecht voel maar kan mij beinah niet voorstellen dat het dat is .Hoop het wel dus nu aan de vitamine D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yogajuf was ok alles andere ook , zelfs mijn lever .Ik ben zo moe en depressief en lusteloos .Heb een beetje op Internet gelezen dit zijn wel ook symptomen van Vitamine D tekort .Ik hoop zo dat het helpt .Ik wil gaan sporten maar ben toe moe zo blijf ik in de cirkel zitten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat de andere waarden goed waren Ronja. Vit D op peil brengen zal je vast gaan helpen. En zodra je de puf weer hebt om te gaan sporten zal het nog sneller gaan. Voor nu: lukt het je om elke dag even naar buiten te gaan? Kleine wandelingen maken, in het park of beter nog - in de natuur? Een beetje opbouwen misschien, zodat je elke dag wat langer gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze HA is een Vitamine D fetisjist, bij ieder bloedonderzoek wat hij laat doen laat hij testen op D.

De meeste mensen hebben een tekort omdat je het te weinig door voeding binnen krijgt.

 

Hij gooit er zelf ook dagelijks een aantal vitamine-d pillen in, omdat hij de hele dag binnen zit.

Hij wilde niet eens de farma-maffia stimuleren en zei deze pillen gewoon bij het Kruidvat te moeten halen.

 

Ik vond er hier ook wel iets over, weet niet wat er van waar is en of jullie er iets aan hebben: http://www.optimalegezondheid.com/de-symptomen-een-vitamine-d-tekort/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf dat gaar ik ook doen .Avonds om 20.00 uur gaar ik even wandelen .Nee natuerlijk over dag .Begin er in elke geval nu eens mee , en eens kijken naar mijn voeding .Ben zoe moe zelfs mijn sociale contacten leiden er onder voel mij als 80 , maar goed komt goed denk ik maar .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond er hier ook wel iets over, weet niet wat er van waar is en of jullie er iets aan hebben: http://www.optimalegezondheid.com/de-symptomen-een-vitamine-d-tekort/

 

Te hoge waarden vitamine D3 krijg je pas bij maanden 10.000iu per dag maanden lang. De genoemde 400iu supplement per dag in de link vind ik heel laag. Omdat vitamine D3 toch vetoplosbaar is en je dus niet elke dag hoeft te nemen pak ik 10.000IU 1 a 2x per week. Of neem anders iets van 2000iu per dag in de winter. Dat is echt geen waarden waarmee je een te hoge waarden kan krijgen in je bloed. https://www.vitamindcouncil.org/about-vitamin-d/am-i-getting-too-much-vitamin-d/

 

In het algemeen klopt het dat UV licht ook vitamine D3 kan worden, mits onbedekte huid mits geen zonnebrand. Hoe lang lopen we zelfs in Juli Augustus dagelijk met onbedekte huid in de zon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...