Spring naar bijdragen

Zondag 31-01-2016


Gast

Aanbevolen berichten

Van hetzelfde hier Sowhat.
​Ik zie het wel niet meer als een excuus om te drinken als ik daar geen zin in heb. Alhoewel dat ik moet toegeven dat de verleiding dan groot kan zijn vooral omdat ik geen geheelonthouder ben. Dat vraagt soms meer moeite dan anders.
​Denk dat ik in het algemeen wel eerder een eenzaat ben en ik vind dat niet eens zo erg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ziek wel uit hoor,

waardeer nu juist hoe

gezond ik altijd was/ben.

En geniet ook best van lekker niks doen.

 

Lars, natuurlijk kun je hier altijd terecht

Mijn posting zei iets over mij, en wat

ik voelde. Ongetwijfeld ook dat mijn grieperig

zijn me wat somberder maakt. En tegelijkertijd

was dat wat er voor mij was/is.

Zelf heb ik jaren van worstelen gehad, ik kende

toen helaas dit forum nog niet, want ik mag graag

denken dat ik dan jaren eerder gestopt had kunnen zijn.

En daar zit dan meteen een valkuil in, dat ik die bij anderen

ook gun/hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja, je bent geen slechte moeder hoor. Slechte moeders verwaarlozen, sluiten op, slaan enz. Dat doe jij níet. Je hebt het moeilijk en natuurlijk wil je dan (even) weg. Ik herken dat gevoel, zit veel machteloosheid bij. Kun je wat hulp (vriendin, buurvrouw, de vader) inschakelen al is het maar om even bij jou koffie te drinken? Toen mijn oudste zo moeilijk deed dat ik ook af en toe de deur uit rende, hielp dat nl. wel. Staan ze toch ook tegenover 2 volwassenen. Dat kan al verschil maken. Níet dat die ander zich ergens mee mag/kan bemoeien, maar gewoon aanwezig zijn kan al wat lucht geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :sun: ,

 

Ja @Lars, met behulp van een CGT kun je leren om patronen te doorbreken, een zinvolle

dag- en weekindeling te plannen, risico's vermijden (vooral in het begin), etc.

 

Ik ben ook socialer geworden en heb de grootste lol samen met vrienden, en dan maakt

het mij niet uit of ze drinken. Ze weten dat ik niet drink en hebben daar bewondering voor

(zolang zij maar kunnen drinken denk ik dan ;) ). Maar zoals Vlok zei, hun gedrag verandert

wel na een paar uur en dan is het voor mij tijd om naar huis te gaan en de volgende dag

helder en fris op te staan.

 

@Lars, ondanks dat ik sedert 2010 bij het forum ben, vond ik eind vorig jaar wel mijn

3 a 4 terugvallen in het jaar nu wel chronisch een probleem worden. Met mijn laatste CGT

en nu ook (voor het eerst) ondersteuning van Refusal uitsluitend als afschrikmiddel, lijkt

mijn huidige plan stand te houden en goed te werken. Daarnaast heb ik een zestal fijne

AdB-vrienden in een whatsapp groepje met dagelijkse steun (of om de paar dagen), vriendschap en nog zoveel

meer.

 

Onlangs had ik een spannende date, en dan toch aan de AV-bier, terwijl ik nooit een bierdrinker was.

Het waren er overigens maar twee en echt 0,0%. Ondanks dat ben ik nu wel extra alert en

heb nu voor de zekerheid een Refusal ingenomen, dan zit ik weer echt safe de komende

twee weken.  :clock:

 

Fijne zondag allen.  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beadankt voor jullie lieve reacties .Sowhar de jongste is 9 hefft Adhd en Odd en zit op een speciale school voor moeilijk opvoedbare kinderen de oudste is 14 en zat op tweetalig gymnasium nu havo maar reed hij ook niet .Er zijn wel vrienden van mij maar niemand die de kids aankan .Vader oudste is overleden vader jongste kan het kind niet aan .Iedereen zegt alltijd plaats de jongste uit huis .Ik weet het ook niet meer wel dat ik nu echt op ben .Gaar maandag maar weer naar mijn huisarts .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen


Dagpact

Zbb
Nadia

Albert

leila

 

@ iedereen:fijne dag

 

@ ronja, begrijp dat je er door zit, heb je wel hulp van professionals, er is ook zoiets als hulp aan huis he!

@ ZBB, goed dat je er weer bent, knap hoor.

@ lars, denk eens aan de zondag van vorige week toen je thuis was en hoe ver je nu al bent op zoveel vlakken, goed dat je gebleven bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja, als ik zou gedronken hebben, was ik er onderdoor gegaan dat weet ik voor 200%.zeker. Probeer van die drank af te blijven, ga naar de h. arts of een andere hulpverlener maar drink niet. Je kan toch ook een hulplijn bellen, zodat je toch even je verhaal kwijt kan?

 

Zo ik ga wat spulletjes klaar zetten voor het bezoek van vanmiddag. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik laas je reactie en heb toch maar meteen de refusal genomen. Een hulplijn is ook nog een idee. De jongste heeft al veel hulp gehad en ik ook .Zat met 5 1 jaar op een daggroep , deze hebben verder verwezen naar psychiatrie , met 8 opgenommen voor 3 maanden psychiatrie , video hometrainining tehuisbegleiding , medicatie die niet helpt, hulpverleners die het ook niet weten. Ik zelfs hebheel veel voor hem opgegeven , zelfs mijn baan wilde alles doen dat hij tehuis kan bleiben ben mij zelfs erbij vergeten en zo langsam voelt het dat ik verloren heb .Heb nu wel weer een andere hulpverlener van uit de psychiatrie en deze is wel tot nu goed .Volgende week afspraak bij psychiater om toch voor medicatie voor jongste te kijken .Ik heb zo veel opgegeven en dat was of is zeker mijn keuze geweest maar nu zijn wij ik aan het verliezen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed gedaan Ronja om refu te slikken. Tja kinderen hebben is vaak heel moeilijk zeker als je overal alleen voor staat. Er bestaat toch ook een soort zomerkamp waar kinderen met een moeilijk verleden, voor een paar dagen of een week, naar toe kunnen?

Ja en als ze de juiste medicatie gevonden hebben zal het zeker beter gaan. Probeer je daar aan vast te houden, hoe moeilijk dat dat nu is. Er is altijd een oplossing. ;)  Alleen duurt het soms zo verdomd lang voor ze die gevonden hebben.

Sterkte meid. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

dagpact:

 

Albert

ZBB :musicnote:

Leila

Nadia

Smart

 

Ronja doe je ook weer mee?

En Agnieta?

 

Sterkte mensen!!

Met griep,  moeilijke of zieke poezen, kinderen, drank, lastige buren...

 

Ik moet even resetten: ik wilde de hele dag weg maar dat gaat niet door.

Fijne zondag!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet raar Lars, je bent aan het afkicken en zoveel aan het ontdekken/verwerken. Luisteren naar je lijf, rust pakken. Stap voor stap, rustig aan 

 

Ietje, je vroeg: wie zorgt er nou eens voor mij.... Tien jaar gelee, toen ex en ik nog samen waren, en ik overliep, werk, zorg kids, enz., heb ik aan de noodrem getrokken. Ben gaan zoeken naar een 'rustvakantie, vrij gevraagd op het werk en mijn man medegedeeld dat de koek op was én dat ik ertussen uit ging. Geen mogelijkheid om te sputteren, was een mededeling geen vraag.  Mensen vroegen: alléén??? Wat is daar nou leuk aan?! Maar was juist wat ik nodig had. Voor het eerst in mijn leven in mn  uppie met koffer vol boeken naar eiland vertrokken, zoék het maar even uit, en partner: nu jij maar even.

Beste besluit ooit, ik helemaal bijgetankt na vijf dagen, partner snapte daarna véél beter dat hij meer zaken op zich moest gaan nemen. Win - win

Tjee toen zorgde ik beter voor mezelf. Acht jaar geleden begonnen met drinken, heb nooit verder van mezelf afgestaan dan in die jaren. Nu weer herontdekken wat wel/niet goed voor me is

 

Ronja, de afgelopen acht jaar doe ik het ook alleen. Maar de zaterdagavonden dat de kids naar ex gaan, zijn bijtankmomenten. Echt tijd voor mij. Als ik die niet had gehad.... Zijn er echt geen mogelijkheden om af en toe iig een avond voor jezelf te creëren? Met inzet van hulptroepen, familie, vrienden oid? Jij moet staande blijven, want op = op. Drinken in die tijd heeft me alleen maar verschrikkelijk achteruit geholpen, leek voor mij ook 'ontspanning' maar ow wat was het middel vele malen erger dan de kwaal. En voorkwam zeker niet een zware burn-out, heeft er mede aan bijgedragen. 

 

Bol: als ik jou een beetje inschat, vertel je hier maar een fractie van hoe heftig het allemaal echt is. Wens jou zo toe dat je je snel weer beter voelt, en blijft voelen   :heart:

Jane beterschap, en gedeelde smart, halve smart en zo  ;)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...