FLEUR13 Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 (bewerkt) Het lukt niet alleen. Een tijdje geleden kort mijn verhaal gedaan. Doordeweeks valt het allemaal nog mee...alhoewel...Het weekend is een ramp, geen remmen en zo snel mogelijk in een roes willen komen. Ik ben een vrouw van 39 jaar, woon samen met mijn vriend en we hebben een dochter van 17 maand. Vriend drinkt bijna nooit. Voel me heel vaak gespannen, doe nu wel aan yoga. Drukke baan, vriend ook. Ik drink om het drukke leven even te vergeten. Ik wil mijn vrije tijd in het weekend nuttiger besteden. Al een tijd volop aan het meelezen. Doet deugd. 19 januari 2016 bewerkt door FLEUR13 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Hoi Fleur! Welkom. Als je al een tijdje meeleest, heb je waarschijnlijk ook al door wat hier aan steun en informatie te halen valt. Succes! FLEUR13 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Hoi Fleur dat bericht heb ik dan gemist. welkom Veel succes en je weet de weg dus al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Waar een wil is ,is een weg Fleur. Samen sterk Welkom hier en veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Hoi Fleur, Welkom terug hier. Het is al ruim twee jaar geleden dat je hier voor het eerst kwam, heb ik gezien. Heb je al die tijd door gedronken? Antwoorden hoeft natuurlijk niet hoor, als je dat niet wilt. Ik weet niet of je wilt minderen of wilt stoppen en misschien weet je dat zelf ook nog niet. Je zult hier wel gelezen hebben dat ook voor mensen, die af en toe een glas willen kunnen drinken als een "normaal" mens, wordt aanbevolen om te beginnen met een langere periode te stoppen. Soms wordt dat uitgelegd algelegd als 3 maanden, soms als een jaar. Heb je al een plannetje hoe je dit gaat aanpakken? Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Welkom Fleur, ik hoop dat het forum je brengt wat je nodig hebt. Er is hier veel te halen. Ook ik ben benieuwd naar je plan! En goed dat je bent aangemeld (opnieuw) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 17 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 (bewerkt) Mijn plannetje is om deze week heel hard mee te lezen en te schrijven. Mijn goede voornemen was om een volledige maand januari niks te drinken... is dus niet gelukt. Ik zal het dag per dag bekijken. Hoewel ik besef dat het veel leuker wakker worden met een fris hoofd, toch kan ik het drinken moeilijk laten. In een fractie van een seconde kan ik trek krijgen en dan stopt het niet na 1 glas. 18 januari 2016 bewerkt door FLEUR13 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 welkom terug Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 (bewerkt) Dank u allemaal voor de lieve welkomstwoordjes. 18 januari 2016 bewerkt door FLEUR13 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 18 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Welkom terug Fleur Breng voor jezelf je risicosituaties, -tijden, met wie en waar, enz. in beeld en maak een plan hoe je daar mee om kunt gaan. Vermijden mag zeker ook in het begin. Pas na zo'n 4 a 5 maanden kun uitproberen hoe je dan reageert (met het niet drinken dan hé!?) Neem het inderdaad per dag en vandaag neem je die eerste niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 18 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Welkom terug Fleur, Alleen lukt het mij ook niet. Vooral veel lezen, schrijven wanneer en waar je wilt. Ik heb daar zo veel van geleerd, en veel fijne steun ontvangen. Eigenlijk gewoon wat Huttula zegt: samen sterk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Burchill, mijn risicosituaties zijn: wat drinken omdat ik me moe voel, en dit is meestal wel zo op een maandag na een zwaar weekend. De dinsdag woensdag donderdag kan ik het onder controle houden, het weekend is een ramp. Ik zou zo graag weer gewonen leuke dingen gaan doen, gezellig gaan shoppen, wandelen, fietsen,.. maar met een kater lukt dit meestal niet. Mijn dochtertje breng ik dan naar mijn ouders of schoonouders, zodat ik tijdens het weekend in de namiddag mijn slaap kan inhalen. Mijn vriend drinkt heel weinig, das al positief. Straks komt mijn dochtertje thuis en dan moet ik ook nog eens koken, proberen te onstpannen, wat niet altijd lukt zonder wijn... Mijn dochter is nogal actief. Misschien moet ik maar eens leren om wat langer met haar te spelen ipv te beginnen drinken. We gaan er deze avond voor! Straks vroeg gaan slapen, morgen een vrije dag en genieten van een katerloze dinsdag samen met dochterlief :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Waar een wil is ,is een weg Fleur. Samen sterk Welkom hier en veel succes Inderdaad samen sterk! We gaan ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Welkom terug Fleur, Alleen lukt het mij ook niet. Vooral veel lezen, schrijven wanneer en waar je wilt. Ik heb daar zo veel van geleerd, en veel fijne steun ontvangen. Eigenlijk gewoon wat Huttula zegt: samen sterk Gelukkig kan ik hier veel lezen en schrijven, want eigenlijk weet niemand wat af van mijn alcoholprobleem (behalve mijn vriend), en ik kan er met niemand over spreken, ik schaam me nog te diep. Mijn vriend drinkt heel weinig en begrijpt dan ook niet dat alcohol me ontspant, ik ben ook een stresskip en dat is mijn valkuil... drinken om te ontspannen en dan midden in de nacht wakker worden en niet meer kunnen verder slapen...Nutteloos dus om zo verder te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Fleur welkom! En sterkte deze dagen. Regelmatig schrijven houdt mij bij de les. Nadiah Bedankt Nadiah! Jouw verhaal ook al gelezen en je ben goed bezig dacht ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 18 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Hoi Fleur, Welkom terug hier. Het is al ruim twee jaar geleden dat je hier voor het eerst kwam, heb ik gezien. Heb je al die tijd door gedronken? Antwoorden hoeft natuurlijk niet hoor, als je dat niet wilt. Ik weet niet of je wilt minderen of wilt stoppen en misschien weet je dat zelf ook nog niet. Je zult hier wel gelezen hebben dat ook voor mensen, die af en toe een glas willen kunnen drinken als een "normaal" mens, wordt aanbevolen om te beginnen met een langere periode te stoppen. Soms wordt dat uitgelegd algelegd als 3 maanden, soms als een jaar. Heb je al een plannetje hoe je dit gaat aanpakken? Veel succes! Hoi MijnGerrit, inderdaad al ruim twee jaar geleden dat ik me hier heb aangemeld. Heb toen niet echt geschreven maar veel gelezen. Ik was ongepland zwanger en ik moest dus wel stoppen met wijn, maar ik had het ervoor over. Jammer genoeg ging het na de bevalling bergafwaarts, in de materniteit al meteen cava gedronken...bij thuiskomst cava gedronken. Een jaar slapeloze nachten omdat onze poppemie maar niet wou doorslapen...stress...dus elke avond drinken. Ik heb dan psychologische hulp aan huis gekregen, die mensen hebben me echt wel gesteund en toen ben ik ook echt gaan minderen (doordeweeks). Omdat het zo niet verder kon, ik had black outs, maakte ruzie, werd agressief. Nu zit ik vooral met het weekend binge drinken. Doordeweek lukt het allemaal wel omdat ik weet dat ik de dag erna fris op het werk moet zijn. Ik wil dus een oplossing voor het binge drinken... zal niet zo gemakkelijk gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 18 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Welkom Fleur, Goed dat je niet alleen leest maar nu ook schrijft. Ik ben zelf lang weggeweest, maar ook weer terug. Gelukkig valt bij mij de "schade" mee, maar ik ben toch blij dat ik me weer heb gemeld, want hier komen we allemaal voor hetzelfde. Ik loop er ook niet mee te koop, dus ik snap dat jij dat ook niet doet. En ja, die schaamte, dat herken ik ook, de meesten van ons wel denk ik. Ik hoop dat je kunt ontdekken wat jij nodig hebt en dat je hulp wilt zoeken en accepteren als je die vindt Maar Fleur, één stap tegelijk, niet meteen een hele maand plannen, dat is zo lang. Probeer het met een dag tegelijk., vandaag is je gelukt las ik op de dagdraad, dus GOED GEDAAN. FLEUR13 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 18 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2016 Hoi Fleur ook van mij een warm welkom. Ontspannen is ook voor mij moeilijk .Avonds drink ik nu kruiden tee deze koop ik bij een natur bio winkel.en mij helpt het .Misschien iets voor jou hey heet Erica avond kruidenmix er zit lavendel valeriaan munt en kamille in ik wer er ontspannen van .Succes verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 19 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 Dag Ronja, ook ik heb gisteren groene thee gedronken...2 kopjes dan nog wel. Voelde goed aan om nuchter te gaan slapen. Ik zal eens kijken of ik vandaag misschien andere thee kan kopen. Fijne dag nog. ronja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 19 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 Ik heb in mijn eerste stopweek ook lekkere nieuwe thee gekocht. En een mooie karaf voor water, en een speciaal glas. FLEUR13 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 19 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 Ik heb in mijn eerste stopweek ook lekkere nieuwe thee gekocht. En een mooie karaf voor water, en een speciaal glas. Zal dadelijk ook eens hiervoor gaan kijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 19 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 Bedtijd. Een positieve dag gehad, af en toe wel trek gehad,maar heb me sterk gehouden. Gaan shoppen, lekker buiten een frisse neus halen,dan nog wat huishoudelijke taken gedaan en net wat tv gekeken met een thee. Eigenlijk wel plezant om nuchter tv te kijken...deed ik veel te weinig. Meestal ging ik tegen 21 uur al naar bed om mijn drankgebruik doordeweeks te beperken of, en dit was meestal het geval omdat mijn fles rode wijn op was. Morgen met een fris hoofd gaan werken. Blij dat ik niet stiekem heb gedronken want dit gebeurde ook wel vaak. 1 KEER betrapt geweest door mijn vriend toen ik in de garage aan de fles zat. Wat een schaamte. Geen zin meer om mijn geliefde te bedriegen met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 Was dit dag twee voor jou? Fijn dat je een goede dag had. Houden zo meis en lekker morgen fris aan het werk. slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 19 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 (bewerkt) Inderdaad Smart, dag 2. Het is het begin van een hopelijk leuker leven, minder stress door de drank, minder piekeren door de drank, morgen niet opstaan en al meteen denken waar ik vanavond mijn wijn zal kopen. 19 januari 2016 bewerkt door FLEUR13 ronja en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2016 Eigenlijk zou het (net als in de vijftiger jaren) fijn zijn als drank helemaal niet zo voor de hand lag. Vind ik. Dan drinkt ieder lekker thee of koffie of chocomelk en dat zou gewoon zijn en goed. Ik probeer dus voor mezelf vaak te zeggen: het is helemaal niet gewoon om te willen drinken! Nou meid: we zetten hem op he?! ronja en FLEUR13 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden