Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Dag 4. En ik word zo langzamerhand stapelgek Voorheen had ik er nog lol in Met of zonder conditie niveau nul Fysiek discutabel Ik breng de moed niet meer op om door te pakken/gaan Pijn en moe Ik had liever wat grappigers gemeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 (bewerkt) Het enige voordeel is dat mijn geld op is Al zie ik dat nu eerder als nadeel Kom al 4 dagen de deur niet meer uit Lig op bed of op de bank En voel me overgeleverd aan de pillen Mooier kan ik het nu even niet maken En morgen gaat het vast beter Ik geloof er niet meer in Tenzij er een wonder gebeurd We zullen zien 16 januari 2016 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Tsja.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 6.4 heb ik gehaald bij weet ik veel, is niet zo slecht als het lijkt, volens de berichten op mijn app. eten was wat lastiger, normaal gesproken komen de reclames je oren uit, maar in deze niet Agnieta Mai Ik lees wel hoor Truste allemaal tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Benzo-zooi om van die andere zooi af te komen Was zonder onverantwoord Maar ook dat dient afgebouwd Dus, volgende project Jeetjemina Ik weet niet wat beter is voor mij Tenminste nu even niet meer De koning is dood Lang leve de koning! Zoiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Ik weet niet waar Bolletje is Ik ben pleite voorlopig Tot morgen Wellicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Hoi Eric, Je gaat goed zeg. niet te geloven. Mooi te vernemen. Hou vast hè. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 (bewerkt) Als dat aan mij gericht is Zou je dan je toon wat willen matigen Ik weet ondertussen heel goed waar ik mee bezig ben En ik weet ook donders goed, het wordt snel voor geschreven Ik slik het niet voor de leuk Jij stelt een vraag,ik geef antwoord En dan kom je hiermee? Als jezelf je gal wilt spuien, prima Doe dan niet alsof je geInteresseerd bent 16 januari 2016 bewerkt door Mai lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Fijne nacht allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Mai hoi, Er is weinig wat ik voor je kan doen. Wel wat medeleven op afstand. Houd je bijeen vrouwtje. Liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Kheb zomaar het idee dat Agnieta in zijn algemeenheid sprak... enfin. Sterkte allen. Ga even een serie kijken met de rooibosthee erbij. Kom misschien nog even om de hoek kijken straks AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Agnieta sprak voor zichzelf, niks meer en niks minder Zorg voor jezelf Mai , is beter Wil ik nog even iets zeggen over mijn berichten van vandaag. Soms vind ik het ook wel even leuk om wat anders te melden dan alleen maar goedemorgen en welterusten. En nu ga ik gewoon tv kijken en vervolgens naar bed Ik lijk heintje wel tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Lars ... Ik heb 5 jaar geleden ongeveer 4 keer " minder drinken .nl " gevolgd en iedere keer onder een andere naam omdat ik me doodschaamde dat ik weer met hangende pootjes op kwam draven..... Het minderen werd uiteindelijk toch steeds weer meerderen. Stoppen bleek de toch oplossing. Of verlossing kan ik wel zeggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Het lijkt Lars alsof je een makkelijke weg of liever nog een short-cut zoekt maar die is er niet. Je moet overal doorheen, de afkick, de onderliggende aanleidingen, de echte oorzaken waarom je drinkt, je relatie, enz. Zoalng je dat niet accepteert zul je geen echt besluit nemen laat staan actie ondernemen. Ook bij verslavingszorg moet jij aan de bak. Wees alsjeblieft reeel hierin. En neem een besluit en voer dat uit. Het lijkt simpel zo, en eigenlijk is het dat ook. Dit gemarchandeer, je verzet, dingen buiten jezelf zoeken, het is misschien nodig, maar het vreet energie en zelfvertrouwen. Ik gun je zoveel méér. Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 oh ja, ik kwam slaapwel zeggen slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Ik meld me droog af!! Dag 1 ! Succes allemaal en n goede nacht. An, lady jane en Moppie reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Hier een lange drukke werkdag achter de boeg. Zo nog een beetje bijlezen,en dan lekker slapen. Had het heel even moeilijk vanavond,collega aan het ....,ik gelukkig aan het water ,nu heel blij om. Kl*te trek. Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Fratsen? Die zijn er velen om na te lezen zo her en der hier op het forum. Maar ergens moet de knop om. Van wachten word je niet beter. Ik meld me droog af. Sorry voor mijn bemoeienis daarstraks, maar ik las het niet zo heftig als dit voor Mai kennelijk binnenkwam. Welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 16 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2016 Rosa, hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Wou nog even wat zeggen voor het slapen gaan Maar het zou teveel worden nu Gelukkig heb ik een lieve buurman die nog even kwam kletsen en een knuffel brengen En een wijntje, op mijn vraag Morgen verder stoppen Het licht weer even op Hoe vreemd het ook klinkt Dan komt lief weer eten En zo kom ik er wel Hopelijk met minder pillen En anders eerst nog maar even zo Slaap wel allen En dank Soothe! Fijn. Ooit was het makkelijk Ik gun niemand waar ik was Bewaar warme herinneringen aan mijn leven en ontmoetingen Ooit huppel ik weer en doe de radslag For sure! lady jane en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Ik praat eigenlijk niets goed. Ik ben al jaren bezig met mijn verslaving. Ik weet hoe die ruikt, proeft, wat voor verdriet en angst het heeft gezaaid. Maar vooral heb ik mezelf leren kennen..hoe ik reageer op impulsen, op drang, op alcohol en op de afwezigheid ervan. Ook nu veralgemeen je vind ik. Ik zie mezelf graag als meer dan enkel een verslaafde en het daarbij horende stigma. Truus, ik maak slechts een objectieve waarneming. Maar ik denk dat je 'generalisering' bedoeld Maar die vlieger gaat hier niet op, immers dit is een platform met mensen met een verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 (bewerkt) @Burchill Denk dat er ipv generalisering meer reductie bedoeld wordt. Een persoon die zich gereduceerd voelt tot een verslaafde en alles wat daarmee te maken heeft en terecht opnoemt dat ze zich zoveel meer voelt. En is dit het platform van verslaafden? Is het vanzelfsprekend dat elk gedrag van een persoon vertaald wordt naar verslavingsgedrag? Toen ik hier de eerste jaren kwam wilde ik alcohol de baas worden en dat betekende dat ik weer controle wilde hebben over mijn drinkgedrag. Kon er niet tegen als mensen me stempels opdrongen van alcoholist of verslaafde. Want zover was ik zelf nog niet. En dan kunnen tientallen ervaringsdeskundigen wel stempels plakken maar het draait om het zelf erkennen. Dat is pas zover als je er zelf aan toe bent als je een verslaafde blijkt te zijn of niet natuurlijk. Want dit is natuurlijk niet het platform voor verslaving.....99/100 mensen blijken verslaafd maar dit forum is alcohol de baas willen worden in de meest brede zin van het woord. Ik herken de discussie van Truus en ook Meya zo en de anderen die erop reageren met hun ervaringen, Maar ik geloof dat iemand zelf iets moet ervaren, zelf een proces door moet.....voor mij gold dat in elk geval. Pas dit jaar begrijp ik wat mensen me wilde zeggen en hoe hard ze ook geroepen hadden en wat ze ook gedaan hadden. Ik zelf ben pas nu instaat er open voor te staan. En de andere kant is; het zou ook echt waar kunnen zijn dat niet iedereen een verslaafde is zoals jij, ik en bijna iedereen hier. Niet iedereen heeft hetzelfde drankprobleem als ik, gelukkig voor hen......(het zijn er alleen heeeeeel weinig die niet een verslaafde blijken) 17 januari 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 (bewerkt) Heldere post Erik. Ik heb inderdaad moeite met het stempel 'verslaafde'. Om twee redenen: ik weet nog niet of ik verslaafd ben; en als ik verslaafd ben dan ben ik nog steeds heel veel meer dan dat. Overigens heb ik er weer helemaal geen moeite mee dat ik hier op het forum steeds herinnerd wordt aan het feit dat ik wellicht verslaafd ben. Sterker nog, daar kom ik deels voor. Dat helpt. Ik stotter en toen ik een jaar of negen was zag ik op tv dat kinderen leerden zeggen 'ik ben een stotteraar'. Ik herinner me, en zal nooit vergeten, een jochie dat bij de bakker binnen liep met een kartonnen bordje in zijn handen met die tekst. Het zweet breekt me nog steeds uit als ik er aan terugdenk. Ik ben geen stotteraar. Ik stotter. In die lijn wil ik ook mijn alcoholverslaving zien (als daar sprake van blijkt): ik ben geen verslaafde. Ik heb een verslaving. Overigens doen de woorden er vervolgens niet meer veel toe. Het gaat er om wat ik doe. Met mijn stotteren, met mijn alcohol, en met alle andere dingen die ik wil doen of laten. In die zin ben ik een enorme fan van de zin 'vandaag neem ik de eerste niet'. typo's 17 januari 2016 bewerkt door Meya smart en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 Om er zeker van te zijn dat er geen misverstand ontstaat: ik ben blij met elke vorm van feedback hier. Ik heb niet het gevoel dat ik een een hoekje wordt gedrukt, in tegendeel. Ik ervaar de toon op dit forum als vriendschappelijk ondersteunend. Ook als er soms harde woorden vallen. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 17 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2016 (bewerkt) Hebben of zijn.....wel/geen identificatie. Dat ik moeite had met het begrip verslaving kwam idd voort uit dat ik me teveel identificeerde ermee. Sinds ik weet dat dit zo werkt probeer ik op te letten in hoeverre ik me identificeer met de issues die ik heb. 17 januari 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden