Spring naar bijdragen

Stoppen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gecondoleerd. Inderdaad naar om nu niet bij je vrouw te kunnen zijn. Maar ga door met wat je aan het doen bent. Dat is waarschijnlijk de beste manier om er voor je vrouw te zijn op dit moment.

Geplaatst (bewerkt)

Gecondoleerd met je zwager.

Het feit dat je haar verteld dat je naar huis wilt voor haar...zegt al genoeg hoe je met je vrouw meeleeft ❤

Succes vandaag

bewerkt door huttula
Geplaatst

Eerst jezelf hegrijpen en dan anderen.

Het is best veel wat op je bordje komt ineens

Het verleden kun je niet meer terug draaien...aleen van leren.

Tis een lang traject je hoeft vandaag niet alles onder controle te hebben ook je gedachten niet.

Mooi dat voor jou schrijven helpt..dat heeft een stukje rust..lees ik.

Succes vandaag

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt je gedachten niet meer ordenen schrijf je.

Ik moest meteen aan die vrouw denken; die verplaatst

alles waarschijnlijk om ook orde te zien. Bij jou zie je de

wanhoop niet aan de buitenkant af, maar orde is dus net

zo belangrijk.

Praat erover Lars, met je begeleider, je psych tzt, hier.

Erover delen schept vaak al orde; je wilt immers iets duidelijk

maken en daarvoor helpt delen, je zet het op een rijtje zo.

Misschien wordt het dan ook rustiger in je hoofd.

Er zijn veel boeken over mensen met Asperger en ik heb er

veel gelezen net toen de diagnose voor zoon kwam. Het hielp mij

om vanuit de ervaring van de mensen zelf te leren, méér dan de

boeken van de profs. Maar zoon zelf en zijn vader, lazen die ook

vooral. Kijk, wat bij jou past. En lees niet meer dan je aan kunt, dat

is best moeilijk in het begin, maar er is meer dan Asperger in het leven.

En er zijn ook meer menen met Asperger dan wij ooit zullen weten☺

bewerkt door lady jane
Geplaatst

Goedemorgen Lars,

Asperger is een diagnose.

Mensen zijn individuen, uniek per persoon.

Jij bent (misschien) een mens met asperger.

Geen twee mensen met asperger zijn gelijk.

Mensen met asperger kunnen (heel) goed functioneren.

Mits ze asperger niet als belemmering zien maar als geaccepteerd onderdeel van zichzelf.

De chaos in m'n hoofd.. teveel tegelijk. De kunst is ordenen. Wáár te beginnen? Van het idee van ordenen

kan ik al in paniek raken, gevolg:  nóg meer chaos.

Schrijven helpt me. Schrijven is voor mij denken in (very) slow motion, met de mogelijkheid om te corrigeren zonder het vervolg

van wat ik zeggen wil te storen..

Tijdens mijn klinische opname moest ik een dagboek bijhouden. Elke ochtend lazen we elkaar voor uit ons dagboek. Dat

wat in de loop van de (vorige) dag in (voor mij) onlogische volgorde binnenkwam kon ik in m'n dagboek op een rijtje zetten.

Regelmatig vielen tijdens het voorlezen nogmaals enkele kwartjes op hun plaats..

Schrijven dwingt me te denken met de snelheid van mijn hand.. een stuk of twaalf versnellingen terug schakelen..

Ik zie dat hier bij jou ook. Je begint regelmatig te schrijven over chaos, onzekerheid, angsten, frustraties.. om dan enkele

berichten later ineens een soort patroon te zien waar je mee verder kunt.

Grappig.. jouw draadje heet "Stoppen"... en het gáát maar door.

Laat ook deze dag weer een les voor je zijn, Lars. Dan heb je ook aan deze dag weer iets.

:sun::rose::sun:

Geplaatst

Zo logisch, dat er van alles op je af komt. Alsof je uit elkaar valt in kleine stukjes denk ik.

Gaandeweg gaat alles weer passen, even door die rare zure appel heen.

Maar voorlopig is het een woelig proces.

Toch is er maar 1 Lars! :rose:

Geplaatst

Dag Lars, Asperger dus en herkenbaar. Dat heeft me aan het denken gezet.

Sociaal gezien kon ik als kind al slecht meekomen en ook al is dat minder geworden in de loop der jaren, helemaal natuurlijk is het niet.

Zo heb ik grote moeite met relaties, zo erg dat ik ze niet meer durf aan te gaan. Als ik verliefd word, verander ik namelijk in een sterk afhankelijk persoon, psychisch dan.

En ja, dat schijnt dan een lichte vorm van Borderine te zijn, die uiteraard door alcoholgebruik alleen maar erger is geworden.

Toch heeft een peut ooit ook gedacht aan autisme. Ik herkende me daar eigenlijk niet in, maar door jouw verhaal lijkt het me raadzaam voor mijzelf om dat toch weer verder te laten onderzoeken

Verslaving is toch meestal symptoombestrijding, waarbij dat copingsmechanisme het probleem op zich is geworden. Is dat geen stoorzender meer, zoals in een 'clean-iek', dan kan er gewerkt worden aan de onderliggende persoonlijkheidsproblematiek.

Het volgende klinkt mogelijk raar, maar soms voel ik enige afgunst dat ik niet in zo'n veilige omgeving zit als jij, waar je niet hoeft na te denken over drank, omdat het er simpelweg niet is.... Oké, dat zal dan wel een simplistische gedachte zijn.

Wederom ervaar ik jouw behandeling en verslag daarvan als inspirerend.

Laat je niet afleiden ;-)

Geplaatst

Een technische vraag: hoe gaat het slapen? Wordt dat al beter, krijg je daar af en toe hulp bij in de zin van medicatie? Zelf lig ik nachten wakker, ook al gebruik ik dan een anti-histamine/diazepam, waardoor mijn strijdlust na enkele dagen zo is verzwakt dat ik verval in oude gewoonte :-(

Ben benieuwd! 

Geplaatst

:) ook mensen met Asperger kunnen liefdevol zijn hoor

Het is wel fijn om een aantal dingen te kunnen verklaren denk ik..wetende wat er speelt kunnen jullie leren anticiperen om zo je gedrag tijdig te beïnvloeden.

Geplaatst

mocht je het overwegen Lars

en jezelf willen beschermen tegen

drinken, dan zou je Refusal kunnen vragen,

en de gesprekken met verslavingsartsen

aanvragen. Dan zou het een goed kans maken.

Uiteindelijk zul je, weer thuis dezelfde dingen

tegen gaan komen, dus dan maar goed voorbereid. :rose:

Geplaatst

Ha Lars, zie dat je bent ingelogd.

Hoe voel je je nu?

Ik kan me voorstellen dat je baalt! Overplaatsing naar een open afdeling lijkt me inderdaad dood eng en (nog) niet aan te raden.

Wat Lady Jane oppert: refusal vragen? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Geplaatst

Dat lijkt me ook heel frustrerend Lars.

Ik probeer "verstandige en helpende" woorden te schrijven, maar ik kan ze niet vinden op dit moment.

Ze klinken nogal hol in mijn eigen oren.

Weet dat ik aan je denk!

Geplaatst

Gisteren voor het eerst over asperger gezocht. Ik herken er veel in.

In mijn hoofd nu weer met van alles bezig. Hoe is de relatie met mijn kinderen? Heb ik ze wel liefde gegeven? Is het niet dubbelop bij ze gegaan? Een vader die dronk. Een vader die geen liefde gaf. Bijna een maand niet gedronken. Dat was het doel stoppen met drinken. In mijn hoofd komt alles steeds meer in de knoop. Ik kan mijn gedachten niet meer ordenen.

Ik probeer al de hele dag te formuleren wat mijn gedachten zijn bij het stuk dat je eerder schreef en waarvan ik een stukje heb gekopieerd.

Misschien is dit nu niet het juiste moment, gezien de ontwikkelingen van vandaag, maar ik wil het toch proberen.

Iedereen heeft verwachtingen van zichzelf en van anderen. We horen ons min of meer op een bepaalde manier te gedragen, we moeten van alles doen en laten.

Iedereen heeft zijn of haar eigen kader waarin alles zoveel mogelijk moet passen, om het leven een beetje overzichtelijk te houden.

Jij bent ook in zo'n kader terechtgekomen. Je vrouw heeft verwachtingen, je kinderen, jijzelf.

Jij hebt denk ik, mijn invulling dat weet ik, je leven lang je best gedaan om aan allerlei verwachtingen te voldoen. Net zoals zij waarschijnlijk.

Maar Lars, als nou blijkt dat jouw kader (een beetje) anders is dan dat van haar/hen/je familie/de omgeving etc?

Dan werk jij je de blubber om mogelijk in hun kader te passen, ten koste van jezelf.

Jij wist dat niet, je vrouw ook niet, jullie werken allebei hard en kunnen toch niet aan elkaars verwachtingen voldoen?

Ik weet dat dit mijn invulling is en misschien zit ik er helemaal naast, maar dit is wel wat het bij mij oproept.

Ik geloof absoluut niet dat jij niet in staat bent om relaties te hebben, om van mensen te houden!!!

Zoals jij hier bent op het forum, no way....

Maar misschien heb jij van nature behoefte aan een ander soort relatie, één die meer bij jou past?

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen, woorden kunnen soms letterlijk tekort schieten.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...