Spring naar bijdragen

Maaandag 4 januari


Moppie

Aanbevolen berichten

Hoe werkt dat eigenlijk met die dagpact?

Moet je je daar voor aanmelden?

 

Ja Asterix. Iemand begint er mee door op de dagdraad te zetten:

 

Dagpact

<naam>

 

De volgende die mee wil doen kopieert dat, of maakt er een quote van, en zet zijn of haar naam eronder.

 

Simpel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tony!

In augustus schreef je dat je nog regelmatig een vorm van trek had. We zijn nu weer een aantal maanden verder, inclusief de vaak wat lastige feestdagen.

Nog steeds hetzelfde, of zit er verandering in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, dank voor jullie beeldende verhalen van de start van deze dag Meya en Skip, ik zat er ongeveer hetzelfde bij (voel ik me niet minder verkreukeld door, maar wel getroost dak niet de enige was). Ondertussen wél de hut aan kant, kerstboom er uit, lekker, weer gewone (school) dagen.

 

Bol? Ik duim voor goed nieuws!

 

Walrus, welkom terug. Snap dat de aanleiding minder fijn is, ben zelf gestruikeld na 10 maanden. Maar er is bij mij flink ingestampt: a, zijn gewoon extra lessen, b, jezelf vergeven, liefst zo snel mogelijk, en c, verheugd weer verder. Nu was dat eerst niet echt verheugd, maar ondertussen weer blij dat ik de draad weer opgepakt heb. Stug doorrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Gerrrit. Dank voor je niet aflatende belangsteling.  Alles goed hier. Heb je niet gezien,

dat ik op de arrenslee mee gehobbeld heb zonder er van af te vallen. Ik heb er van genoten

hoor.

Ik ben sinds 13 februari 2015 zo droog als een herfstblad en ik wil dat in ieder geval zo

houden tot de volgende 13e februari; en dan natuurlijk nog vele vele jaren ........ hoop ik. Je

blijft natuurlijk een slapende gebruiker.

Ik blijf hier trouw lezen en ik weet, dat dat heel belangrijk voor mij is. Het leest als een

spannende roman.

Allen wens ik hier, iedereen nog een gelukkig en droog 2016.

Tony.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tony, ik had dat gelezen hoor. Ik was alleen nieuwsgierig of het denken aan drank nou wat naar de achtergrond is verdwenen.

 

De 13e februari is een beetje feest dan Tony. Ik zal proberen het te onthouden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat er staan hier de laatste tijd wel vaker restjes wijn en geopende flessen.

Over het algemeen kan ik er wel mee omgaan.

Ik was wel soort van verrast door die gedachte net.

 

Ja, soms verrassend die flashbacks, ik herken het.

 

Ik vind het soms moeilijk om bepaalde foto's van mezelf terug te zien.

 

Ik weet hoe een verschrikkelijke kater ik dan had.

 

Toen zag ik dat niet aan die foto's maar nu wel.

 

Voor jezelf kun je uiteindelijk niets verbergen, want jij weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Geplaatst Vandaag, 09:24

Ik betrapte mezelf net op een heel oude gedachte.

Deed de koelkast open en mijn oog viel op een fles met een restje witte wijn.

Ik zag me in gedachten die fles opmaken en tegelijkertijd dacht ik, het is eigenlijk veel te weinig.

 

Rare kronkels.

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Geplaatst Vandaag, 15:06

.....Kortom, ik denk dan laat allemaal maar, het lukt me zo ook wel.

________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

 

Ietjefietje, heb je tussen je eerste berichtje van 9.24 U. en het laatste van 15.06 U. kwijlend en handenwringend naar de

koelkast zitten staren??

Zo ja, dan had je de fles het beste vanochtend al leeggegooid.. ongeacht wat ervan gedacht zou worden.

Zo nee, dan valt je probleem wat je schetst in mijn ogen nog wel mee. Dan kun je heel goed (met de nodige aandacht)

omgaan met (een beetje) drank in huis. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het (mezelf) niet vertrouwde deed ik er een plastic zak om heen en zette het op een andere plek zodat het niet binnen handbereik stond en ik er niet de hele dag mee geconfronteerd hoef te worden.

 

Als ik drop of chocola in huis heb zet ik dat ook niet meer naast de koffiebus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb (op een enkel slokje na) nooit stiekem gedronken t.o.v. mijn partner.

 

Maar als ik "mijn" drank tijdelijk op een andere plek moest zetten (vanaf dat ik gestopt/ADB was) melde ik dat wel even aan hem.

 

Niet om het te begrijpen, maar dat hij het wist.

 

Hij begreep het wel dat ik het er dan moeilijk mee had.

bewerkt door Acanthus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus, goed dat je je hebt gemeld! Ik herken je verhaal tot op zekere hoogte. Bij mij ging het 5 jaar heel goed, geen druppel. Toen dacht ik ook dat ik zo nu en dan.......... Etc. Dat ging een half jaar goed, ik apetrots!!! Maar toen werd "het leven" weer moeilijker en mocht ik mezelf aan het eind van de dag "belonen". Dat ging op zich goed, ik had het wel in de hand, maar er gebeurde iets waar ik niet op had gerekend. Ik was 5 jaar lang de alcoholafdeling voorbij gelopen, ik dacht er niet/nauwelijks meer aan, maar nu..... Nu ging ik dat pad weer in en dacht ik bij alle moeilijke spannende dingen: straks mag ik er eentje (of2) nemen. Mijn hele dag bleek opeens weer over alcohol te gaan, zelfs terwijl ik niet eens veel dronk. Dat blijkt er voor mij dus niet zo toe te doen. Mijn leven werd opeens, na al die jaren, weer beheerst door alcohol en daar schrok ik heel erg van. Ik schaamde me ook, AL DIE JAREN VOOR NIETS.? Nee, niet voor niets. Sinds kerstavond heb ik niet meer gedronken en het gaat goed. Ik ben heel blij dat ik me weer heb aangemeld en dank jullie allemaal voor jullie steun. Ook jouw jaar was niet voor niets. Maar ik herken wel dat dat jaar onecht lijkt en het drinken lijkt als je ware zelf.

Zullen we ons samen proberen niet te schamen Walrus, en samen de weg terug proberen te vinden?

 

 

Ja ik doe mee. De weg terug? Eerst maar eens terug naar de weg... 

En ja - dat alles meteen weer om de drank draait - de reclames, de mails, de krant. 'Oh, die en die vindt die en die wijn ge-wel-dig voor die en die prijs - nou dan moet ik er ook maar meteen een paar dozen van bestellen, anders zijn ze op.' En ja hoor - die dozen zijn eenmaal bij mij thuis inderdaad binnen de kortste keren: OP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is allemaal weer een herhaling walrus.

Het duurt even maar dat gaat ook weer over.

Ik heb een tijd geleden ook een flinke uitglijder gehad.

Na een tijdje voel je gelukkig weer wat je opgebouwd hebt.

Het is niet weg, alleen tijdelijk voelt dat nu zo.

bewerkt door Acanthus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen,

 

Weer bij gelezen

Pfff, wat een werk steeds, maar kan het ook niet laten, bang om iets te "missen " :blush:  :) ,

 

Valt me wel op dat een aantal frummers weer opnieuw beginnen ivm. het nieuwe jaar

Nieuw jaar,nieuwe kansen he !

 

Hier alles top

Lekker vrij vanmiddag

Buiten regen en wind, bijna 8 graden.

Wat ben ik blij, dat ik niet in het noorden woon zeg

Dan had ik vanochtend naar mijn werk moeten glibberen, en dan die kou...

Nee hoor, houden jullie dat maar lekker daar

(wel sterkte gewenst, dat dan weer wel :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...