Spring naar bijdragen

Net aangemeld


Gast Nadiah

Aanbevolen berichten

Hoi Nadia, welkom :rose:

 

Net als jij geloofde ik eigenlijk niet meer dat ik van het drinken af zou kunnen komen. Ik had dat al zo vaak geprobeerd.

Toch is het zeker mogelijk. En...het is het waard. Ik gun iedereen een drankje op zijn tijd, alleen voor mijzelf is dat gewoon niet mogelijk.

Dat liep altijd uit de hand. Remmetje kapot.

 

Ik heb hier veel gelezen en geschreven en heb daar veel aan gehad. Naast het forum heb ik de internetbehandeling van Tactus gedaan en ook dat beviel mij goed.

Ik wens je veel succes en hoop je regelmatig te lezen. Ook als het wat minder gaat; zeker dan eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haidaN Nadiah

een warm welkom ook van mij.

Ik zou Gerrits stukje geschreven kunnen hebben

Hier is zoveel winst te behalen,

veilig, anoniem, mede ervaringsdeskundigen,

eenzaamheid juist in een gezin dus, door drankproblemen

we hebben veel gemeen dus.

Bij mij was het forum en de training van adb

hèt omkeerpunt en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.

We hebben drank niet echt nodig, echt niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nadiah,

Ik ben hier nog niet zo lang of ervaren.

Wel ervaren in het drinken en met name het willen stoppen.

Voor mij werkt dit forum erg goed, veel herkenning, erkenning, anoniem en veilig.

Het kan Nadiah, de weg is wellicht lang maar de kleine succesjes geven kracht.

Ik doe het dag voor dag en dat werkt voor mij, want die dag voor dag maken nu al bijna een maand!

En die trotse momenten maken sterk!

Hoop je vaak hier te lezen!

Zet hem op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nadiah, fijn dat je er weer bent. Ik gooi er gewoon nog een bloemetje tegenaan :rose:

 

Voor mensen die teveel drinken wordt vaak aangeraden om te beginnen gedurende langere tijd te stoppen. Je lichaam kan dan ontgiften en dat duurt wel even. En je kunt wennen aan een leven zonder drank. Sommigen hebben het over drie maanden, maar ik een jaar is volgens mij beter.

Ik heb op allerlei manier geprobeerd om te minderen en ook wel te stoppen en kreeg dat niet voor elkaar. In februari ben ik nu twee jaar droog. Ik weet zeker dat als ik weer een keer wat zou drinken, ik direct of vrij snel daarna weer gigantisch aan de zuip zou gaan. Een enkeling lukt het om weer "normaal" te drinken.

 

Als je je valkuilen beschrijft, dan herken ik daarin wat ik voor mezelf noemde de situationele en de emotionele valkuilen. De situationele zijn vrij aardig te voorspellen en je kunt er een alternatief voor in de plaats zetten. In plaats van thuiskomen, inschenken en op de bank gaan zitten, kun je bijlezen op het forum of een wandeling maken of ... noem maar op. De emotionele kunnen lastiger zijn: waarom heb je zo'n last van die tegenslag?

Ik heb flink wat zaken voor mezelf opgeschreven. Dan was ik het even kwijt en bij teruglezen vielen er regelmatig stukken op zijn plaats.

 

Succes Nadiah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nadia, welkom,

Ik ben hier zelf ook nog maar net maar vond het fijn dat er de tijd werd genomen dat er op mij gereageerd werd.

Dus dat wil ik jou niet ontnemen :) .

Ik heb hetzelfde plan dan jou, ook stoppen in het nieuwe jaar. Ik heb mijn datum op 4 januari gezet om weer te stoppen.

Misschien kunnen we elkaar tot steun zijn.

 

Zelf ben ik ook al heel lang bezig om mijn verslaving de baas te worden maar het gaat langzaam aan wel steeds beter. Ik ben nu ook 42 en begin eindelijk mezelf wat te leren kennen. Van elke stoppoging heb ik wel weer dingen geleerd en ik hoop dat dat voor jou ook geldt. Maar het gaat helaas niet zo snel als we zouden willen.

En het blijft een heel proces.

 

Eens verslaafd, altijd alert zeg ik maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi meid: een betere toekomst in. Doe het hoor!!! Want als je in de 60 geraakt merk je dat je al behoorlijk wat hebt verspeeld...

Die jaren kun je redden nu.

 

We zien je snel terug dus??

Toi toi toi.

 

Mij leverde het stoppen al veel op; al herviel ik, is toch mijn credo om in principe droog te staan.

 

Eerst die gewoonte eruit! En weet je dat dat erg mee valt. Echt waar: dr is geen klap aan. Die rotzooi gewoon wegdenken: het kan!

 

tot gauw! en de beste wensen voor 2016......... jaja! DOEN :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi begin van het nieuwe jaar, Nadiah, droog!

Heb in januari 2015 ook de stap genomen, forum, internettraining, en was een van mijn beste besluiten. Het leven is zo veel fijner zonder drank.

Dag voor dag, daarmee kom je een heel eind. Schrijf vooral lekker van je af   :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nadiah,,

Heel veel succes in het nieuwe jaar. Goed dat je de stap heb genomen om eerlijk te zijn naar jezelf . Heb je welleens over hulpgroepjes nagedacht . Dat helpt bij mij wel er over praten met andere mensen die dit probleem hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag één succesvol verlopen! Ontzettend goed van je :rose:

 

Ik loop ook wat hard en dat is een ontspannende bezigheid. Toen ik stopte had ik het de eerste weken wel lastig. Ik ging dan regelmatig bij thuiskomst iets anders doen dan gebruikelijk. Hardlopen, wandelen, een klusje doen. Al snel had ik als vervangende activiteit hier op het forum lezen en schrijven.

Stress is voor mij ook lang aanleiding geweest om wat in te schenken.. Dat was zo gegroeid. Ik heb ook in het begin wel enkele keren na afloop van mijn werkdag gewoon een kwartier of een half uur achter mijn bureau gezeten. Wachten tot de drukte en daarmee de trek wat zakte.

 

Heel veel succes verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadiah, je bent lekker bezig meid,

inzichten en daarnaar handelen, wow!

Stress en ingrijpende gebeurtenissen,

precies mijn valkuilen ook. Maar ik heb geleerd

dat ik die niet met oud gedrag aan hoef te gaan.

En ze met nieuw, beter aankan zelfs.

De keren dat ik nog wat oud gedrag vertoon ga ik snoepen.

emo-eten. Dat is nog wel oud gedrag.

En dat wordt de volgende stap nu eindelijk dus.

Dat mag ook nog anders kunnen. En als tussenstap

was het prima. Ontstressen doe ik op de fiets, in de sauna,

met Mindfulness, sporten en een kopje thee soms☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Nadiah, wat een herkenbaar verhaal. Ik ben hier ook nog niet zo heel lang en de ene dag gaat het beter dan de andere. Ik had gehoopt al met de internet cursus te kunnen beginnen, maar er is een wachtlijst. 

Een gezin, leuke baan enz enz, en toch drinken, ik voel mezelf vaak zo stom.

Heel knap dat je al twee dagen droog staat. Het forum is heel prettig. Er zitten een aantal mensen die behoorlijk goed door hebben hoe de vork bij mij in de steel zit en de vinger op de zere plek durven leggen, maar dat vind ik juist fijn.

 

Heel veel succes verder,

 

moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik denk aan mijn grootste valkuil Gerrit dan is dat stress of een ingrijpende gebeurtenis. Ik val dan terug op oude mechanismen uit mijn jeugd en dat is vluchten. Vroeger deed ik dat in extreem sporten en veel afvallen, heel hard werken, en nu doe ik dat door veel te doen/ werken maar ook te drinken. Ik wil niet meer vluchten en ik ben hiermee ook een heel eind gekomen d.m.v. psychologische hulp. Wat als een nare rest is overgebleven is het drinken. Dit is het ongeveer even in een notendop.

 

 

 

Nadiah

nou Nadiah, welkom in de club van extreme sporters, afvallers, harde werkers en ander vluchtgedrag............ een en al herkenning.

Dit gaat je lukken. Er is hulp genoeg: het forum, hulpgroepen ; zolang jij hulp vraagt om je heen en zolang je het niet alleen doet, zolang lukt het jou makkelijker.

 

Wat ik bij jou lees (denk te lezen); nl. dat je aanvankelijk alles deed om je niet k* te voelen, en nu probeert te leren voelen, dat herken ik bij mezelf. Het voelen is gewoon uit zichzelf gekomen, en het was hanteerbaar naarmate ik mezelf ging accepteren met mijn rare en mooie gedrag. We zijn even ver, we zijn samen onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed water drinken, goed eten, bewegen, afleiding zoeken... je doet het allemaal volgens mij.

Je zou kunnen overwegen om je huisarts in vertrouwen te nemen. Die zijn wel wat gewend.

Soms is er sprake van vitaminegebrek; bij ontwenningsverschijnselen of slaapproblemen kunnen ze tijdelijk ook vaak helpen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...