Meya Geplaatst 5 december 2015 Rapport Share Geplaatst 5 december 2015 (...) Heerlijke avond gehad, relaxed, vanzelfsprekend. Het niet drinken valt me zo goed, hopelijk blijf ik bij de les gedurende de Kerst. (...), Meld me ook droog af na een fijne dag. Is dat 'hopelijk' een slag om de arm TomTom? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 5 december 2015 Rapport Share Geplaatst 5 december 2015 Dat opzien tegen droge feestdagen en andere evenementen ken ik wel terug. Ik was sowieso bang om te stoppen. Mijn hele biotoop was C2H5OH. Alsof je een goudvis in melk moet leren zwemmen, zo keek ik er tegenaan. Zoals Monster had ik ook de mazzel dat ik in de kliniek was met de eerste droge feestdagen. Dat hielp enorm. Sindsdien bekommer ik me niet meer om mijn sombere, zware gevoel met die dagen, maar vraag mensen te eten (gewoon, geen kerstmaal, het gaat om het contact) en organiseer wandelingen voor de doelgroep. Je zult me moeten geloven als ik zeg dat ik drank absoluut niet mis, niet met die dagen en ook niet andere. Alcohol voegt niets toe. Sterker nog, het neemt iets af. Steeds jezelf in de gaten houden of je niet "harder gaat" dan de andere gasten, thuis de voorraad op peil hebben, en dan om een heel andere tijd pas weer "los" kunnen gaan, vreselijk! Ik gaf de strijd op, ik heb het afgezet, het is er niet meer voor mij. Ik wordt er ziek van en ga ervan dood. Die dagen zijn nu vele malen beter dan ze ooit geweest zijn. Ik heb geen enkele referentie aan kersmis: geen boom, geen prutsels in de kamer. Dat helpt me ook om die dagen zo normaal mogelijk te houden. Alleen aan die muziek op de radio, daar kan ik helaas weinig aan doen. Misschien met dat nieuwe kastje wat ik vanmiddag gekocht heb, DAB+, Internet radio en nog zo van alles. Ik meld me succesvol af voor de dagpact. Welterusten en wellicht tot morgen. smart, plof en Mai reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2015 Rapport Share Geplaatst 5 december 2015 je bedoelt zeker "gelukkig" he TomTom☺ slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 december 2015 Rapport Share Geplaatst 5 december 2015 Ik meld me ook droog voor dag 12 hier. Welterusten allen! Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 december 2015 Rapport Share Geplaatst 6 december 2015 Dat opzien tegen droge feestdagen en andere evenementen ken ik wel terug. Ik was sowieso bang om te stoppen. Mijn hele biotoop was C2H5OH. Alsof je een goudvis in melk moet leren zwemmen, zo keek ik er tegenaan. Zoals Monster had ik ook de mazzel dat ik in de kliniek was met de eerste droge feestdagen. Dat hielp enorm. Sindsdien bekommer ik me niet meer om mijn sombere, zware gevoel met die dagen, maar vraag mensen te eten (gewoon, geen kerstmaal, het gaat om het contact) en organiseer wandelingen voor de doelgroep. Je zult me moeten geloven als ik zeg dat ik drank absoluut niet mis, niet met die dagen en ook niet andere. Alcohol voegt niets toe. Sterker nog, het neemt iets af. Steeds jezelf in de gaten houden of je niet "harder gaat" dan de andere gasten, thuis de voorraad op peil hebben, en dan om een heel andere tijd pas weer "los" kunnen gaan, vreselijk! Ik gaf de strijd op, ik heb het afgezet, het is er niet meer voor mij. Ik wordt er ziek van en ga ervan dood. Die dagen zijn nu vele malen beter dan ze ooit geweest zijn. Ik heb geen enkele referentie aan kersmis: geen boom, geen prutsels in de kamer. Dat helpt me ook om die dagen zo normaal mogelijk te houden. Alleen aan die muziek op de radio, daar kan ik helaas weinig aan doen. Misschien met dat nieuwe kastje wat ik vanmiddag gekocht heb, DAB+, Internet radio en nog zo van alles. Ik meld me succesvol af voor de dagpact. Welterusten en wellicht tot morgen. Herkenning De rust Allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 6 december 2015 Rapport Share Geplaatst 6 december 2015 Meld me ook droog af na een fijne dag. Is dat 'hopelijk' een slag om de arm TomTom? Ik ben al vijf jaar aan het werk van die rommel af te blijven, het is vaak maanden lang goed gegaan, met een periode van 15 maanden als maximum. En dan weer fout..Dus je zal mij nooit meer horen zeggen dat ik nooooooit meer zal drinken. Maar vandaag in ieder geval niet! :-) Meya reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 december 2015 Rapport Share Geplaatst 6 december 2015 ......... Dat opzien tegen droge feestdagen en andere evenementen ken ik wel terug...... ......... Ik heb geen enkele referentie aan kersmis: geen boom, geen prutsels in de kamer. Dat helpt me ook om die dagen zo normaal mogelijk te houden. Alleen aan die muziek op de radio, daar kan ik helaas weinig aan doen. Misschien met dat nieuwe kastje wat ik vanmiddag gekocht heb, DAB+, Internet radio en nog zo van alles. Mooie arabische muziek is niet te versmaden. In elk geval "kerstloos".. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 6 december 2015 Rapport Share Geplaatst 6 december 2015 Arabische muziek? Ik heb in mijn jonge jaren in Perzië (Iran) gewerkt, maar daar geen muziek van meegenomen. Als drummer wil ik er toch wat "beat" in hebben, geloof ik. Maar dank voor je tip. Met het nieuwe kastje (Pinell) zou dat vast moeten gaan lukken, ik ga het proberen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden