Spring naar bijdragen

Donderdag 3 december


mark

Aanbevolen berichten

marcella, welkom hier

 

Ik denk dat je sowieso snel boos en verdrietig voelt in de eerste weken met stoppen. Als je man wel bemoedigende woorden had gesproken, dan had je wel om iets anders boos en verdrietig gevoeld. Persoonlijk denk ik, als er helemaal niets zou zijn om boos te worden, dan nóg had je vandaag boos en verdrietig gevoeld.

 

Het alcoholmonstertje laat je graag boos en verdrietig voelen, want dan weet ie dat je alcohol gaat drinken. Dan heeft ie weer zijn zin. Tenminste, zo stel ik mij dat voor.

 

Tot nu toe is jouw oplossing bij boos en verdrietig zijn: alcohol. Het zal een tijd duren voordat je weet hoe je wel moet reageren als je zo voelt. Gewoon uitzitten? Even naar buiten en wandelen? Accepteren? Door te experimenteren zal je leren wat het beste is. Maar voor nu is het belangrijk om de alcohol te laten staan, dag voor dag, ongeacht hoe je je voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel kracht wens ik je vandaag, lieve Jane. 

 

Marcella,

 

Dit is wat ik opmaak uit je schrijven:

 

Je concludeert dat je er gewoon alleen voor staat.

Omdat je man je vandaag nog geen bemoedigende woorden heeft toegesproken.

Die conclusie maakt dat je je nu boos en verdrietig voelt.

Daarom trek je vanavond een fles wijn open.

Want, denk je, een fles wijn opentrekken maakt niet uit.

 

Klopt dit zo helemaal? 

 

Dan vat ik het nog even samen:

 

Je bent helemaal alleen op de wereld in het aanpakken van je problemen, waaronder je alcoholprobleem.

Niemand, maar dan ook echt niemand, steunt je. (Dus ook niemand hier op het forum)

Als je man vanmorgen wat bemoedigende woorden had uitgesproken, zou je vanavond niet een fles wijn open trekken.

Dus je man is schuldig aan je drinkgedrag, niet jij.

Vanavond een fles wijn open trekken zal ervoor zorgen dat je je nu niet meer boos en verdrietig voelt.

Wijn is namelijk een geneesmiddel tegen boosheid en verdriet. 

En die boosheid en verdriet die je nu voelt, die is er vanavond ook nog, zonder twijfel.

Het maakt helemaal niets uit dat je die wijn drinkt.

(Behalve dan dat het boosheid en verdriet geneest…)

Maar de andere mogelijke gevolgen maken niets uit, niet voor jou en niet voor je situatie.

Immers: Wat maakt het allemaal nog uit, wat maakt het leven nog uit, aangezien je man je toch niet aanmoedigt?

Wat jij wel of niet doet, zou wel iets uitmaken, als je man je maar zou aanmoedigen. 

Maar dat doet hij niet, dus wat jij ook doet, het is allemaal zinloos.

 

Zo is het een logisch en kloppend verhaal, toch?

 

Sterkte ermee vandaag Marcella  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeff wat een reacties ik was even gaan sporten.. Was heel verdrietig ja vanmorgen en boos, moest even afreageren... Sorry. Mijn partner lust hem ook wel, maar anders weet niet zo goed. Gisteren hij 4 leffe, dag daarvoor ook de dag daarvoor 2 leffe's. Soms drinkt hij niet. Hij heeft er geen probleem mee en hij zal nooit uitspreken dat hij een problem heeft. Hij kan ook beter stoppen ik op feestjes ga door. We hebben vaak discussie over alcohol en dan meer mijn frustaties die ik uit. Want de haat is ook groot als ik die flessen weer zie liggen in de bak. Ik heb hem nog nooit iets over mijn alcoholgebruik horen zeggen. Het enige wat hij vervelend vind dat ik door blijf gaan..tot de fles op is. Sinds ik hem ken drinkt hij al. Maar ja nooit dronken, agressief of iets dergelijks. Heeft een belangrijke baan en is altijd optijd op zijn werk en zaterdagochtend voetbal. Je hebt ze in soorten en maten zullen we maar zeggen. Hij weet dat ik zelf een probleem er mee heb en nu probeer het roer om te gooien. Ik had gehoopt op een knuffel of iets van goed bezig. Maar jullie hebben gelijk het is natuurlijk mijn probleem, en ik kan hem niet dwingen om geen alcohol meer in huis te halen. Doet hij toch niet. Dat maakte me verdrietig ik zou hem steunen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in Karma geloofd dan gaat het goedkomen met Jane vandaag. Daarom ook een mooie oproep van Indigo, zoveel steun geeft Jane aan iedereen. Zou wat terug willen doen maar denken aan en hopen voor is het enige wat ik er mee kan. Ik stond er mee op eigenlijk deze morgen, Donderdag Jane rechtzaak en daarna pas Erik studie verslag schrijven.

 

@Marcella; veel nuttigs is er al geschreven. Het denken over of het echt waar is (wat Yo benoemt) wat je allemaal denkt vind ik een nuttige bij alles wat ik doe. En omdat we weten dat een druppel te veel is en een emmer te weinig......wat als die fles op is. Wat ga je dan doen.

 

Wat ik je zie doen Marcella is de gelegenheid scheppen waarna je straks kan drinken. Het is geen realiteit meer maar een door jou gecreëerde situatie, een product uit jou geest. En dus kan je het ook omdenken tot iets anders. Kijk eens goed is het echt waar wat je schrijft of is het zo in elkaar gezet zodat je je gemoed sust en je geen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag hoef te nemen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard doe ik dit voor mezelf, en mijn gezin. Niet dat mijn kinderen er weet van hebben, maar ik zal vast een nog leukere moeder worden...Het was stom wat ik zei over die fles wijn en zoek zeker geen excuus. Dat was de eerste emotie. Vooral omdat ik het ook voor ons doe. En wat Agnieta zegt herken ik zeer goed. Ik heb klanten die je uitzuigen, maar ik laat het gebeuren. Ze gaan over mijn grens heen, en dan raak ik gefrustreerd, omdat ik niks durf te zeggen. Ja in de avond met een paar wijntjes op wel... Ik ben me daar zeer van bewust, maar ik heb nog steeds geen goede manier gevonden om daar mee om te gaan. Ondanks therapie. Maak voor nu dank voor alle (lieve) berichten. Ik heb ze gelezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lijkt het niet fijn om te moeten stoppen terwijl je partner drinkt. Dat is best een extra lastige.... Mag natuurlijk geen excuus zijn om aan jezelf te werken. Ik zou oprecht bespreken hoe het is om met het Aprobleem om te gaan; steun vragen. Sterkte Marcella!

 

Jane: heel veel suc6 vandaag!

 

Laten we er een goeie dag van maken! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat er wel veel van schrijven Jopie zo zonder peuken.

 

Precies dat bedoel ik; dat je als toeschouwer van jezelf, jezelf ziet naar beneden ouwenelen. Dat dit aan te leren is, met enige oefening en kritisch kijken merk je het als je weer zo doet. En dan idd schop onder kont rust afleiden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam al emo thuis

en lees net jullie lieve berichtjes

de tranen zitten weer hoog.

het was zwaar, lelijk af en toe, mede

door 1 rechter die erg bars was.

Geen idee hoe het afloopt, ik ben bang

dat het niet echt goed loopt voor mij.

Maar ook exgenoot is verliezer en ik ben

blij te merken dat me dat erg raakte.

Ik kon hem na afloop een gemeende hug geven

en dat na zeker 8 jaar. Daar kan geen geld tegenop haha.

Niet voor half jan. uitslag, dus we gaan gewoon door als

altijd. Ik 3 kg lichter. En het voor deze gelegenheid gekochte

potje valdispert viel net per ongeluk uit het bovenkastje op

mijn hoofd, totaal niet aan gedacht. Ook niet aan alcohol trouwens.

Mijn pc was gecrashed en dat gaf wel afkickverschijnselen en lichte paniek.

Gelukkig was daar zoon met Asperger, altijd mijn reddende engel via de telefoon.

Ik heb er wel vertrouwen in, hoe alles ook afloopt, ik ben gezond en sterk.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...