jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Quote: "Heel erg veel had ik niet eens gehad maar ik kan er niet meer tegen; mijn lichaam en hoofd gaan heel raar doen dan." Raar genoeg om nu eens je gedachten in orde te brengen en niet oplossingen te zoeken die er niet zijn? Of moet het nog erger? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meira Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Jopie, hoe kan ze dat nou weten?? Als, als.... As, as..... as is verbrande turf. Zei/zegt m'n moeder altijd.. (Amsterdamse, vandaar dat as....) Ja, idd. Ik kan met een naar waarschijnlijkheid grote kans zeggen dat ik het niet had volgehouden. Ik ben zo ziek geweest dat ik daar nu nog de gevolgen van merk in mijn leven en lichaam (en dit had niks met drank te maken). Deze periode ligt inmiddels zo'n 8 jaar achter me. Kan je nagaan. Wat ik bedoel te zeggen, is dat zo'n bedrijfsarts juist zou moeten insteken op blijvend herstel van de zieke icm haalbare doelen voor het werk, zodat je als werknemer je gesteund, maar ook geholpen en positief uitgedaagd voelt om in stapjes je werk weer te kunnen gaan doen. Ik heb alleen maar strijd ervaren, omdat 'ze' me niet 'ziek genoeg' vonden en ik niet kon 'bewijzen' hoe het met me ging. Dan gaat je energie niet zitten in je herstel, maar in het gevecht. En daar word je niet beter van. Ik iig niet. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meira Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 "lozen die hap, dit is een dure" En gelijk hebben ze ook nog Méén je dit nou echt? Dat ze daar gelijk in hebben? Ben jij zelf werkgever? Ik vind dit een snoeiharde opmerking, die onrecht doet aan mensen die ziek zijn en waar je het niet aan het lichaam kan zien. Ik heb in die periode meermaals gezegd dat je beter een gebroken been of een open hart operatie kan hebben. Dan krijg je steun en begrip. In andere gevallen ben je een zeur of een aansteller. Hoe kortzichtig en weinig empathisch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 helemaal met jopie eens... je moet niet denken dat een bedrijf je gaat vertroetelen. gewoon keihard werken aan herstel. zo werkt het nu eenmaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Jopie heeft wel gelijk. Ik zou toch moeten leren van voorgaande periodes. Ezel die ik ook ben... En ja, ik ben een dure als ik instort. Daarnaast ben ik een 'goedkope' kracht als ik eenmaal aan het werk ben. Ik verzet dan bergen waar een ander geen kaas van heeft gegeten. Uiteindelijk draait het bij mij om de balans zien te vinden. Wat is genoeg? Waar draaf ik in door? Een lastige waarbij ik nu weer hulp heb gezocht. Ik kan dit niet alleen. Dat is wel duidelijk. Helaas zit ik in de positie dat ik dan wel de kostwinner ben, met het beetje geluk dat ik momenteel een vaste aanstelling heb dus hopelijk geen ontslag. Afijn. Lijstje is klaar... kruidenthee67, smart en Meya reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Je bent in ieder geval niet met onmiddellijke ingang aan het werk getrapt Blondie ... Inderdaad... aan de slag nu met werken aan .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Blondie, zit jij niet in de verpleging? Ik meen me te herkennen in jou: dat harde rennen/doordraven en bergen verzetten (vergeleken bij sommige collega's...). En dan moet de A rust en ontspanning brengen.... althans voor mij! Juist super-gefocusd alles extra goed willen doen in een moordend tempo. (ja voor bespottelijk weinig geld ook nog/geheel mee eens) Van mezelf vind ik het verslavend gedrag. Ik stond vorige week de 1e dag bij mijn ex ook als een waanzinnige te poetsen. Door het oog van een ander moet dat er raar hebben uitgezien... zelfs in de regen sta ik dan het terras van onkruid te ontdoen... nait normoal... Mijn ex snapt het wel, dat ik me ergens in moet gooien. Maar om dat nu altijd zo te doen? Is goed niet goed genoeg? Kennelijk niet.. pff Heeft met mijn zelfbeeld te maken of moet iets compenseren? (ben lelijk maar wel lief, snugger en hardwerkend hahaha) hum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Lang geslapen weer. Voelt goed. Geen rare verschijnselen op wat onhandigheden na. Kom havermout met honing en kaneel en straks boterhammen mee voor onderweg. Hebben jullie dat ook: liedjes in je hoofd die zo veelzeggend zijn voor je situatie? Hier: "You've got a reason to live" en "Changes". En: "is there live on Mars?" (op Mars drinken ze kennelijk niet ) Sterkte allemaal en maak een mooie dag! ps: Mai hoe gaat ie nu dan? Zit je een dagje na mij?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 ligt er ook vaak aan of je werkt voor de overheid of voor een zelfstandig ondernemer, laatst genoemde, zal bij langdurig geneuzel snel van je af willen en geef hem ongelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 en niet teveel ouwehoeren misschien.... kan je hebben toch.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 het regent hier de hele dag non stop bleh. harry maakt het niet uit, gaat even de tuin omspitten en komt dan heerlijk vrolijk rennend de kamer binnen... zonder vieze pootjes natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Ehm..is het heel erg als ik zeg dat het niet erger kan..? En hiermee loop ik "gevaar" in zelfmedelijden te kantelen maar dat dacht/ denk ik erbij. Ik ben weer boos. Ik moet boksen want ik ben boos...boos op mezelf ..boos op de drank. Boos op de situatie. Boos op wat verdriet ik iedereen doe etc. Boos op wat ik heb gedaan...en zo. Ik wil "het" van me af hebben, ik wil "het" uit me hebben, ik wil "het' van me af slaan..ik accepteer het niet. Haat/ liefde verhouding heb ik ermee. Boosheid zit in de A van HALT. Boosheid is een manifest van ego. Nederig je situatie aanvaarden is een net begin om verbetering in je situatie te krijgen. Stap uit die boksring en laat de handdoek erin liggen. Stop het gevecht. Geef je over aan het feit dat je niet met C2H5OH kunt omgaan. Het is niet voor jou. Het brengt niets goeds en het lost niets op, integendeel. Je zegt soms de woorden wel, maar er wordt gezegd, je moet de woorden niet lezen maar je moet de woorden leven. Ik gun het je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Ondertussen ruikt het huis naar "Zoërvleisch". Dat heeft zo'n vijf uur in de oven gestaan. Straks puree bij maken en rode kool. Dat laatste heb ik helaas niet vers zelfgemaakt. En dan naar een AA bijeenkomst, zin in. Het begint hier te regenen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 een alcoholist kan nooit uit de boksring stappen, dat is het hele probleem..... je kan dagelijks de klappen ontwijken, maar er komt een dag, dat je toch weer een dreun krijgt. was het maar zo, dat je kon zeggen en nu ben ik er klaar mee en ik stap uit de ring. eens een verslaafde altijd een verslaafde........ het enige wat je moet leren is dat het steeds minder energie kost om tijdelijk te stoppen, helemaal stoppen kan je nooit zeggen, het enige wat je kan zeggen, vandaag heb ik niet gedronken en het lukt mij steeds beter en ik haal daar vertrouwen uit. ik vind je uitspraken, Jowan veels te resolute, je hebt wit en zwart en dan een heeeeel groot grijs gedeelte. lidia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sislyn Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Goedemiddag alweer. Nog een paar uurtjes en dan ben ik weer vrij. Als ik thuis kom zet ik de koffie aan en ga eerst een lekkere wandeling met mijn meisie maken. Hopelijk houden we het droog. Blondy, sterkte vandaag! Doe niets waar je niet achter staat. Je kent jezelf het beste en luister daar naar! Vraagje: wat is een dagpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Ergens op een beeldscherm gevonden:"Wanneer twijfel begint te fluisteren in je hoofd, zet dan de volumeknop van je hart wat luider en luister naar wat je hart zegt." Mooi en mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 wederom, mooie woorden en uitspraken klinken fantastisch en helemaal waar, maar realiteit is anders.. meester in uitspraken was kahil gibran, klinkt allemaal zo waar, maar je hebt er weinig aan als je het echt moeilijk hebt. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 (bewerkt) Ik beschouw me als volbloed verslaafde met als hoofdmiddel alcohol. Ik heb de strijd opgegeven en het gevecht gestopt. Dat vergt naast het niet meer innemen, kijken naar jezelf, verantwoording nemen voor je leven, eerlijkheid, openheid van geest, bereidwilligheid. Eigenlijk hoefde ik maar één ding te veranderen: álles. En daar ben ik nog steeds druk mee. Maar naast dat ik er een prachtig leven voor terug heb gekregen, ben ik ondertussen wel mooi van die zooi af. Alleen maar stoppen was mij niet genoeg, ik wil me weer geestelijk ontwikkelen, meedoen met anderen, een eigen leven hebben, zelfstandig zijn, er toe doen. Het is aan anderen dat te beoordelen, maar mij lijkt dat ik aardig op weg ben. 30 november 2015 bewerkt door jowan smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Beste Jowan, dat is mooi om te horen, dit werkt dus voor u... ik ben nog steeds zoekende... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 ja, daarom heb jij ook niet geleerd de consequenties van je handelen te overzien en bent gaan zuipen. Nou goed? Of te kort door de bocht? Komop zeg, koh! Jopie, ik wilde alleen maar zeggen dat je een beetje onzinnige vraag stelde. Hoe kan iemand nou weten hoe hij of zij zou handelen als de situatie anders was geweest? Je kunt veronderstellen, maar nooit zeker weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Discussies gevolgd. Weet er even niets zinnigs op te zeggen geloof ik. Drink nog steeds niet, maar de doos merci, die ik van de week heb gekregen is nu bijna leeg Zocht ik maar niks vervangends (zucht ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Met boos worden maak je je strijdvaardig. Bij verslaafden kan dat een nadelige bijwerking hebben dat het verslaafde brein gaat denken dat het die andere strijd óók kan aangaan en winnen. Velen onder ons weten wat de gevolgen daarvan zijn: terugvallen en een hoop andere ongein en ontiegelijk veel moeite moeten doen om de wilskracht op te brengen. Verslaafden hebben over het heel algemeen een gezamenlijk kenmerk: ze kunnen heel slecht of niet met emoties omgaan. Daar hoort boosheid ook bij. Aandrang voor toiletbezoek niet zo meteen, maar dat weet ik niet zeker. Daarom mogen "anderen" wel boos worden en is het voor "ons" onhandig. Daarom kunnen "anderen" een glaasje drinken en is dat voor "ons" heel erg onhandig. Verschil moet er zijn. Maar dan heb je ook wat. Een prachtig leven, bijvoorbeeld. Nee, ik ga niet zover dat ik ga zeggen blij te zijn met mijn ziekte verslaving. Maar het herstel heeft me wel gebracht waar ik nooit van heb kunnen dromen. Ik ben wel blij met het vinden van zelfhulpgroepen NA en AA en de bijbehorende programma's. Dat heeft mijn leven gered. En dat doet het nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Quote:"eens een verslaafde altijd een verslaafde........" Daar ben ik het mee eens omdat ik de mening ben toegedaan dat verslaving een ziekte in mijn hoofd is die vooralsnog niet te genezen is. Er zijn geen pilletjes tegen. Maar met veel chronische ziekten valt goed oud te worden als je je aan de juiste regels houdt. Je blijft dan wel ziek, maar je hebt er weinig last meer van. Voor een alcoholist is het recept: stoppen met innemen. Je blijft dan evenwel een alcoholist. Ik ken iemand, die na DERTIG jaar dacht: Ach, ééntje kan nu wel weer......Ik weet nou hoe het moet, ik stop gewoon weer. Je wil niet weten hoe het met de man is afgelopen. Ja, afgelopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 (bewerkt) Jopie, ik noemde je vraag een béétje onzinnig. Een beetje zinloos had misschien aardiger geklonken. Ik bedoelde er verder niks zwaars mee. Ik wens je dat je het roken makkelijk kunt laten. Zinloos natuurlijk, die wens. Jij moet het doen. Mét hoe je je daaronder voelt en alles wat daarbij hoort. Groetjes. Rode bietjes, aardappeltjes en gehaktbal. Daarna meeting. 30 november 2015 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Hier een bieflapje, aardap. en br. bonen. Geen goeie combinatie maar wel heul lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden