plof Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Goedenavond, Lekker gegeten bij mams: ossenstaartsoep, grote garnalen, ei met krab en atjar van venkelknol. Nu uitbuiken. Agnieta, begrijpelijk. Niets is vervelender dan 's ochtends vroeg warme bed uit, om vervolgens in de kou en de regen te moeten voetballen. En dan heb je er altijd wel iemand er tussen zitten die zo'n kletsnatte bal loeihard op de benen schiet. Wijfie, gelukkig wat rust nu. De zwaarste periode voor een mantelzorger is wanneer het net allemaal teveel wordt: vlak voordat men indiceert dat er meer zorg moet bijkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 yerba maté Lila google maar eens Burchil schreef er ook pas over met een link om te bestellen; met 500 gram doe je ongeveer 1 jaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 vandaag verhuisd, zat een beetje tegen. Flesje wijn gekocht. en nu op. wil meer maar er is niet meer. Bah wat een zwakkeling ben ik toch...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 (bewerkt) Voor mij is mathe thee een alternatief voor koffie wat me energie geeft zonder het opgejaagde gevoel van koffie. Drink het vaak de hele dag door en vind het lekkerder dan gewone of groene thee. Het inschenken en maken in een traditionele beker is een ritueel, alcohol drinken was ook een ritueel. Dit is een soort van substituut denk ik. Ik maak het overigens door in een pan blaadjes lang te laten trekken en dan zeven voor het drinken. Mathe thee bevast veel mineralen en vitaminen. Het geeft via Theophylline, theobromine en cafeïne een energiek opgewekt gevoel maar dan op een ontspannen manier. Zie ook http://www.yerbamate-thee.nl/gezondheid Ik houd trouwens vooral van de iets duurdere sin palo variant, dat zijn de pure blaadjes zonder gemalen stokjes en andere houtige delen van de mathe boom. Deze is wel veel intenser van smaak.https://www.yerbamateholland.nl/item.php?id=164 28 november 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 @Hummer Balen! Maar nu zelfafwijzing doen via wat ben ik toch een zwakkeling gaat je alleen maar verder in de put helpen. Hups uit die negatieve rol; wat ga je er nu aan doen? Eten water drinken praten met mensen, slapen......? Schrijf er anders eens over, wat zat er tegen. Wat gebeurde er waardoor je bent gaan drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Balen Hummer, Ik ken dat gevoel maar al te goed. Maar neem van mij aan ; morgen ben je blij, dat er niet meer was dan 1 fles Net terug van etentje. Was erg gezellig Een 0% biertje. 1 potje chinese jasmijn thee. Netjes he smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leila Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 @ erik, ik was de kluns zag ik 0% bier, de meningen zijn er verdeeld over heb ik wel eens gelezen. stond ook in de supermarkt, wat zal ik eens nemen? kwam niet verder dan cola met een limoentje. wat weet niet wat wijsheid is. ik meld me nu droog af na chocomel met slagroom, das lang geleden, leila smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Ja Leila, Sommige mensen worden getriggerd door 0% bier. Ik heb dat absoluut niet, Wil dan niet bijvoorbeeld ineens een 'echt 'biertje Maar dat is voor iedereen verschillend denk ik. Hoe dan ook, ga naar bed, het is buiten toch hondenweer Slaap je lekker ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 op NPO3 Adèle wat een geweldig mens en dit filmpje is ook echt geweldig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Erik, ik drink al zo'n 20 jaar yerba maar wist dat niet van dezelfde thee maar dan zonder gruis en stokjes. De mijne nu is bijna op, dus ik krijg ook weer eens een primeur, thnx erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Ik meld me droog af na een deugddoende AA vergadering. Slaapwel smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Adèle is afgelopen dat filmpje kwam er ook in voor 1 en 3 juni in Amsterdam wow wat zou ik daar graag bij zijn. extra nachdienstje begint nu mocht t druk worden dan een goede welterusten alvast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Erik bedankt voor de informatie over yerba heel intressant gaar dit zeker probieren drink heel veel koffie op dit moment niet goed maar ja .Sporten geweest boek gedownload nu lekker mijn bed in Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Zit ook nog even naar Boxen te kijken dan maar later naar bed . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Ik meld me nuchter af voor de dagpact. Moe, slaap nodig. Welterusten en wellicht tot morgen. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 (bewerkt) Dag 5 zit erop. Ben blij tevreden en heb dat dagje sauna morgen verdiend! Hoop dat allen hun plannen hebben waargemaakt en moed KMW end. hebben voor de dag van morgen. Go for it! welterusten en hoort de wind waait door de bomen... p.s. wat fijn dat de dagdraad niet zo idioot vol is ( 15 pagina's b.v.) zoals in het verleden wel eens was. Echter: als dat nodig is dan moet het natuurlijk wel! ... 28 november 2015 bewerkt door smart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Meld me af, droog. Welterusten allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Ronja, In Duitsland is Mathe thee echt in elke supermarkt en ecologische winkel te vinden. Ik ken het van een vriendin uit Duitsland die het 20 jaar geleden al overal kon kopen. In theezakjes zoals ik het in DE vaker zag vind ik het niet lekker, dat blijft te slap. In grote steden vind je het in van die Zuid Amerika winkels met hangmatten en gekleurde inca stoffen of ook gewoon via internet :-) ronja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 28 november 2015 Rapport Share Geplaatst 28 november 2015 Meld me droog af. Slaap zacht allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden