Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 november 2015

Gast Lila

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Lekker gegeten bij mams: ossenstaartsoep, grote garnalen, ei met krab en atjar van venkelknol. Nu uitbuiken.  :)

Agnieta, begrijpelijk. Niets is vervelender dan 's ochtends vroeg warme bed uit, om vervolgens in de kou en de regen te moeten voetballen. En dan heb je er altijd wel iemand er tussen zitten die zo'n kletsnatte bal loeihard op de benen schiet. 

Wijfie, gelukkig wat rust nu. De zwaarste periode voor een mantelzorger is wanneer het net allemaal teveel wordt: vlak voordat men indiceert dat er meer zorg moet bijkomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is mathe thee een alternatief voor koffie wat me energie geeft zonder het opgejaagde gevoel van koffie. Drink het vaak de hele dag door en vind het lekkerder dan gewone of groene thee. Het inschenken en maken in een traditionele beker is een ritueel, alcohol drinken was ook een ritueel. Dit is een soort van substituut denk ik. Ik maak het overigens door in een pan blaadjes lang te laten trekken en dan zeven voor het drinken. Mathe thee bevast veel mineralen en vitaminen. Het geeft via Theophylline, theobromine en cafeïne een energiek opgewekt gevoel maar dan op een ontspannen manier. Zie ook http://www.yerbamate-thee.nl/gezondheid

Ik houd trouwens vooral van de iets duurdere sin palo variant, dat zijn de pure blaadjes zonder gemalen stokjes en andere houtige delen van de mathe boom. Deze is wel veel intenser van smaak.https://www.yerbamateholland.nl/item.php?id=164

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hummer

Balen! Maar nu zelfafwijzing doen via wat ben ik toch een zwakkeling gaat je alleen maar verder in de put helpen. Hups uit die negatieve rol; wat ga je er nu aan doen? Eten water drinken praten met mensen, slapen......? Schrijf er anders eens over, wat zat er tegen. Wat gebeurde er waardoor je bent gaan drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ erik, ik was de kluns zag ik :blush:

0% bier, de meningen zijn er verdeeld over heb ik wel eens gelezen. stond ook in de supermarkt, wat zal ik eens nemen? kwam niet verder dan cola met een limoentje. wat weet niet wat wijsheid is.

ik meld me nu droog af na chocomel met slagroom, das lang geleden,

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 5 zit erop. Ben blij tevreden en heb dat dagje sauna morgen verdiend!

Hoop dat allen hun plannen hebben waargemaakt en moed KMW end. hebben voor de dag van morgen.

Go for it!

welterusten en hoort de wind waait door de bomen... :musicnote:

p.s. wat fijn dat de dagdraad niet zo idioot vol is ( 15 pagina's b.v.) zoals in het verleden wel eens was.

Echter: als dat nodig is dan moet het natuurlijk wel! ...

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja, In Duitsland is Mathe thee echt in elke supermarkt en ecologische winkel te vinden. Ik ken het van een vriendin uit Duitsland die het 20 jaar geleden al overal kon kopen. In theezakjes zoals ik het in DE vaker zag vind ik het niet lekker, dat blijft te slap. In grote steden vind je het in van die Zuid Amerika winkels met hangmatten en gekleurde inca stoffen of ook gewoon via internet :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...