Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 november

plof

Aanbevolen berichten

Wijfie, hoever laat je het komen voordat je WEER aan de bel trekt bij huisarts?

Zolang jij niet belt en aangeeft dat het boven de pet groeit gaat er niks gebeuren.

Dan kun je hier klagen enzo dat je door je hoeven heenzakt, maar jij bent de enige die aktie kan ondernemen...

Volgens mij is dit de 1001e keer al dat ik dit zeg, maar ala voor de 1002e keer dan maar...

Eerlijk gezegd word ik een beetje moedeloos van je!

BELLEN... Actie nu!

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, jij doet wat je denkt te moeten en kunnen doen.

Wat een ander zegt of denkt kan helpend zijn, maar mag jou niet nog machtelozer laten voelen.

Ik weet en ken die machteloosheid tov artsen.

Het is zeer complex. Einde van het verhaal was dat ik eraan onderdoor ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik had geen internet, tv. en telefoon. Ik was zo kwaad omdat het zeker zo'n eens in de twee maanden gebeurd dat de tv. ineens weg valt. Nu schijnt er een grote storing te zijn in het midden van het land, maar gelukkig heb ik nu internet en m'n tel. weer. Ik kan alleen KPN. niet bellen. Gelijk denk ik dan, oei als die gasten maar weer niet bezig zijn en het hele zaakje opgeblazen hebben of zo. Bah.

Maar goed ik kan nu toch tv. kijken achter m'n pc. Dat is wel weer fijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie sterkte hoor. Ik snap het best. Mijn vader is 82 maar geestelijk nog top en lichamelijk ook. Heeft alleen rustgevers en te schielijk de trap op omdat mijn mams hem riep. Maar hij is er zeer goed vanaf gekomen. Als iemand dementerende is wordt het loodzwaar zeker als je er de hele dag mee bent. Sterkte meis!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Al poosje terug van werk. Alleen thuis en begin van weekend, altijd beetje lastig maar in ieder geval geen drank ik huis. Straks maar weer even naar de sportschool.

Lees dat ik niet de enige ben zonder tv, dat scheelt weer een telefoontje naar KPN...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg rot voor jullie Blondie  en Erik maar ik ben heel blij dat ik het niet alleen ben, want dat zou betekenen dat er hier weer iets mis zou zijn. Ik kon vanmiddag nog wel zien dat er grote storingen zijn. Hopelijk wordt het weer snel opgelost, zeker voor de mensen die geen tv. op hun pc. kunnen ontvangen. Dan is het stil in huis, bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik denk niets over jou alleen dat ik weet uit eigen ervaring dat J. niet meer verandert. Wat ik wel weet is dat jij moet proberen om anders om te gaan met J. Dat is moeilijk maar niet onmogelijk. God weet hoe lang jouw man nog thuis is, ze nemen vandaag de dag niet zo gauw meer mensen op in een verzorgingstehuis enz. Zeker omdat er een mantelzorger thuis is ;)  En dat is heel zwaar.

Maar jij moet voor jezelf gaan handelen zodat je het vol kan houden, en dat kan je doen door hulp te zoeken. Mezzo is zo'n site waar je aan de beheerders, vragen kan stellen hoe je het beste kunt handelen, ook w.b. eventuele opname. Ga opzoek naar een goeie psych. die jou kan ondersteunen. Ook weet ik dat mijn man, in de tijd dat hij nog werkte, meerdere malen mensen geholpen heeft om dingen  vlugger te laten verlopen, maar alleen als het echt nodig was. Deze mensen hebben wat dat betreft best wel veel macht.

Ikzelf heb er nooit aan gedacht om mijn man op te laten nemen. Niet dat ik nu zo lief ben maar gewoon omdat dat niet in me op kwam. De thuiszorg heeft er voor gezorgd dat dat gebeurde, en dat was even een zaaaalige rust. Geen zorgen meer geen angst dat er iets zou gebeuren met hem al mijn zorgen werden uit handen genomen. Mijn man is in een verpleegtehuis opgenomen maar werkte totaal niet mee. Hij had het gevoel dat hij tussen mensen zat die hij vroeger zelf in behandeling had gehad. Hij liet zich dus niets zeggen. Het gevolg, hij werd eruit gezet en hup weer thuis. Misschien zou je eens kunnen voorstellen om 1 dag per week thuiszorg te krijgen. Dat gaat geloof ik via je h.arts. Als die er eenmaal zijn, kan het zaakje beter bekeken worden, en ook zij kunnen bekijken of J. opgenomen moet worden. 

Maar het belangrijkste is toch dat jij gaat leren om anders om te gaan met jouw angsten en onzekerheden, dat kan niemand van je overnemen. 

Zo en nu schrijf ik nooit meer zo'n lang verhaal want dat heb ik al te vaak gedaan.

Tja ik hoop toch iedere keer weer dat het je helpt en dat jij het wat gemakkelijker gaat krijgen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie heb je het er met de h. arts wel eens over gehad om thuiszorg aan te vragen? Soms moet je het heel vaak vragen voor dat je iets gedaan krijgt. En als hij er niet voor kan zorgen waar  je dan naar toe moet om dat aan te vragen? 

En natuurlijk is dat eng je wilt hem niet verliezen, je wilt alleen dat hij weer gezond wordt. Ja joh dat zijn zware tijden.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat mijn J. zei, Bol ik ga echt dood, (voor de zoveelste keer) en dat ik vreselijk over m'n toeren naar mijn atelier liep en begon te brullen en zei, ik wil hem niet kwijt, ik kan hem nog niet missen, God laat hem a.u.b. nog een tijd bij me zijn. Vreselijk was dat, want iedere keer geloofde ik dat het nu wel zou gebeuren.

Toch, en das natuurlijk achteraf gelu-lmel, heeft het me wel geholpen om me toch voor te bereiden zodat de klap niet al te hard aan zou komen als het zou gebeuren.

Ik weet niet hoe ik je kan helpen verder. Ik zou eens kunnen kijken als je dat wilt, wat de beste weg is om te bewandelen zodat het voor J. en ook voor jou wat dragelijker wordt, als je wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, je hebt het droog gehouden en dat is het belangrijkst.

Ook al denk je dat je het niet aankunt, ondertussen kun je dat blijkbaar wel want je maakt het gewoon mee en bent er bij, gillend of niet. 

Praat jezelf niet helemaal gek. Rustig blijven zal je meer helpen.

Als J dementerend blijkt te zijn kun je een beroep doen op een casemanager dementie.

Dat heeft mijn schoonmoeder erg geholpen, als steun voor haarzelf. Al was het maar af en toe een mailtje dat ze kon sturen en waar ze antwoord op kreeg, over hoe het ging. Maar ook de praktische weg en de mogelijkheden en hoe dat in gang te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* dag vandaar, heb maar eens wat van me af geschreven op mijn draadje. 

Wel droog. Dat wel. Maar daar is al het goede voor vandaag wel mee gezegd. Ik heb alleen Netflix, de kabel hebben we een paar jaar geleden de deur uit geschopt.  Netflix werkt hier nog :-)

Ik duik vroeg mijn nest in, morgen maar weer eens proberen en kijken of het wat beter wil lukken!

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...