Gast Vlok Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goedemorgen allemaal. Wat een woei hier. Gelukkig nog maar 3 weken dat ik niks mag en daarna conditie weer opbouwen. Met niet drinken gaat het goed. Iedereen een fijne dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goeiemorgen. Dagpact: jowan Vandaag de eerste officiële dag van mijn pensioen. Zou ik daarom zo belabberd geslapen hebben? Of toch om die nieuwe laptop te scoren straks bij de idlA? Heb een fijne dag. Ik ga wandelen en proberen niet op te stijgen. Wat een wind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goedemorgen... Snifff, kucherdekuch, hoest, proest. Zo maar eens klaar gaan maken voor een half dagje werk. Nu eerst koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Ik ben aan de grond gebleven. Wel veel takken op de grond. Leuk, die felicitaties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goedemorgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goedemorgen na ook hier een onrustige nacht. Waai ze allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Good heavens wat een lawaai vannacht... Maar alles en iedereen is nog heel, dus... Goedemorgen frummers. Koffie en thee staan klaar . jowan gefeliciteerd met jouw pensioen. en leukkkkk nieuw laptop kopen, veel plezier straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goeie morgen mensen. Hier heeft het hard gewaaid maar echt gestormd heeft het niet. Verder dadelijk naar de tandarts, even voor controle. En gaat het ietsje beter met m'n rug. Wat is dat lastig zeg, dus maar weer eens 3 paracetamol geslikt. Ga dadelijk een mooie braadpan kopen voor Jan, een bk gevalletje. Heeft ie verdiend. Doet het nu met zo'n klein waardeloos dingetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 goeiemorgen frummers om 3 uur toch maar spullen in de gang gezet; mijn loodzware tafeltje was met een knal opdekop gewaaid. Ik heb nog geen halve nacht slaap gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goedemorgen allemaal, Door slaapgebrek gisteravond vroeg op de bank in slaap gesukkeld en daardoor uiteraard vannacht weer veel wakker. Vandaag een vrije dag, snel aansluiten bij dagpact. Dagpact: jowan Lila ErikB Jowan, gefeliciteerd met je pensionering. Hopelijk ga je ervan genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Een hele goede morgen allemaal, Alweer een uurtje werk erop zitten. Maar..rest van de dag vrij. Ongekende luxe Vanavond wel weer cursus, maar dat is alleen maar leuk ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Hoe ga je nu je al je vrije tijd besteden jowan? Lijkt me wel een heerlijk,vrij gevoel, als je gepensioneerd bent. Ik moet nog 6.5 jaar. Ze blijven de pensioenleeftijd maar omhoog trekken. Was 65 toen 66.5, toen 67 en in mijn jaar waarschijnlijk al 67 en 3 maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 (bewerkt) goedemorgen. Jowan gefeliciteerd! gezond en in vrijheid de laatste helft van je leven door fijn, man! Ik ben onlangs pas begonnen mijn mijn leven, jopie. Ik hoef weinig af te leren, alleen nieuwe dingen te leren en dat is leuk! jowan @rapilos: ik heb nu meer een agenda nodig dan toen ik nog voor een baas werkte. Dit is veel moeilijker! Ik kom er wel, plannen genoeg: reizen, fotografie, schrijven, vrijwilligerswerk, misschien zelfs weer betaald werk. 18 november 2015 bewerkt door jowan rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Fijn Aakie, heb nog aan je gedacht vannacht.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Goedemorgen allemaal, Dagpact: jowan Lila ErikB Agnieta Meya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 (bewerkt) Meya; Ik boks tegen een bokszak, op basis van therapie. Eerst wekelijks nu nog wanneer ik behoefte voel. Toen ik in gesprek moest over mijn verslavingsproblematiek werd ik opstandig, gefrustreerd en kwaad (verzet) want ik kon niet praten en herviel constant in gebruik. En dan bedoel ik niet een uitglijder maar echt een terugval voor langere tijd steeds. Ik kon niet vertellen/ uiten wat ik bedoelde. Daar heb ik nog steeds weleens last van, gister op de dagdraad bijvoorbeeld, ik was tegendraads en bozig, wat ik zelf later pas opmerkte. Best gevaarlijk, dat moet ik eerder herkennen bij mezelf. Het boksen heeft me geholpen te leren uiten en ook hoe met spanning in m'n lijf te leren omgaan. Datzelfde heb ik met muziek. Ik ga ook boksen naar aanleiding van therapie. Het advies is al weer twee jaar oud en de therapie is afgerond. Het knaagde al die maanden dat ik het niet opvolgde. Het was analytische therapie met in al die jaren eigenlijk maar drie duidelijk adviezen: schrijf, ga boksen en zoek intellectuele uitdaging. Tegen alle drie heb ik verzet. Onvoorstelbaar dat je zelf niet door hebt dat je boos en tegendraads bent op die dagdraad. Behalve... dat ik het herken. Ik ben tegendraads en onverantwoordelijk (drinken, nachten doorzakken, gokken, vrouwen, etc) zonder dat ik het door heb. Een verschil is dat jij het hier op het forum doet en dus open staat voor feedback, ik doe het alleen. Ook na jaren therapie vind ik het nog steeds raar. Ben heel benieuwd wat het boksen me brengt . 18 november 2015 bewerkt door Meya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 (...) En dat van die aparte draadjes / wie is wie... Van mij hoeft het niet, ik heb er absoluut de tijd niet voor om allerlei draadjes te volgen. En dat betekent dat ik een heleboel mensen hier van het forum eigenlijk helemaal niet ken. Wat mij betreft mag alles op de dagdraad, het is niet voor niets de huiskamer van het forum; hier kun je met alles wat je bezighoudt terecht, of dat nou verslavingsproblemen zijn, een lolletje of problemen van heel andere aard.... Ik heb mezelf naar aanleiding van je post voorgenomen om wat vaker op de dagdraad te posten. Tegelijk blijf ik ook op mijn eigen draadje. Het voelt voor mij als een balans tussen naar buiten (dagdraad) en naar binnen (eigen draad). Die balans heb ik nodig. Je tijdsargument begrijp ik eigenlijk niet. Het kost toch precies even veel tijd om posts op de aparte draadjes te lezen als op de dagdraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 (bewerkt) Mijn voornemen om wat vaker actief te zijn op de dagdraad lijkt vooralsnog te slagen Gefeliciteerd jowan; een fijne nieuwe braadpan is inderdaad heeel fijn; succes met je kind Jopie! 18 november 2015 bewerkt door Meya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Aggie jij ook hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Wat vind je er dan eng aan Lila? Jopske wat een heerlijk gevoel lijkt me dat, zo'n hummeltje op je blote buik. Ben een beetje jaloers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Daar ga je automatisch op letten Lila geloof me maar. Ja en verder heb ikzelf geen last van deo of parfum met alc. zeker niet omdat ik 2 keer p.w. een kwart slik, maar als je goed blijft opletten kan er eigenlijk niets gebeuren. Hartstikke goed van je dat je je gaat aansluiten bij de club van de refuslikkers. Je zal merken dat je na verloop van tijd veel meer rust krijgt en als je trek hebt, die zo weer verdwijnt omdat je toch niet kan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Succes Lila! Ik hoop dat dit een mooie start en basis voor je gaat zijn om droog te blijven en jezelf weer verder te ontwikkelen en terug te vinden. Ik heb een aantal maanden refusal gebruikt en inderdaad, wat Bolletje zegt, let je er bijna automatisch goed op geen alcohol binnen te krijgen. Misschien wel goed om vooraf na te denken over waar je alcohol in kunt tegenkomen. In sommige homeopathische druppels, in sommige soorten gebak, soepen en sausen in restaurants, gewelde rozijnen als bijgerecht. Als je alcoholvrij bier drinkt, dan lijken sommige flesjes op elkaar. Of serveert men je een flesje van 2% "want daar zit toch bijna niets in...". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Super Lila. Ik weet niet of je weet dat je er soms een beetje een rare smaak van in je mond krijgt? Een soort ijzersmaak. Dat kan verdwijnen zeker als je dadelijk minder gaat slikken. Das nog even afwachten, maar wat een rust zal jij krijgen zeg. Heerlijk en ik ben blij voor je. Even een bosje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Net weer even stuk hard gelopen. De kinderen zijn allebei aan het werk en ik verveel me een beetje. Dit zijn voor mij de gevaarlijke momenten. Alleen thuis, beetje alleen voelen en veel gedachten in mijn hoofd. Ik weet dat drinken me uiteindelijk alleen maar somber maakt, maar een stemmetje fluistert dat een moment van verdoving lekker is en geen kwaad kan. Even de zinnen verzetten en een alternatief bedenken.....Vanavond is de sauna in de sportschool open, daar wil ik heen, maar tot die tijd weet ik het even niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Heb je helemaal geen hobby's ErikB? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden