erik Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Mataglap moest ik googlen Als iemand bij mij thuis wel een biertje zou willen drinken dan koop ik een paar blikjes en wat niet op is mag diegene meenemen. Een middag drank in huis gaat wel, er maanden mee zitten terwijl het me aankijkt. Nee dat niet. Ik had van de zomer een paar mini flesjes ouzo en die heb ik na een week de deur uitgedaan. Werd er gespannen van als drank te pakken was in huis. Vind het ook goed om er een beetje aan te wennen want ik wil niet meer alles wat enigzins met drank te maken heeft (kroeg, terras, binnenstad...) mijden. Via exposure met mate merk ik dat ik er aan wen en leer nee te zeggen ook al is het voor het grijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Goedemorgen Tomtom2. Ik stond ook al op de dagpact. Zet mezelf er weer even tussen Dagpact: jowan Lila Tomtom2 Dat krijg je van vroeg in de ochtend, nog voor de koffie, proberen te posten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Ik heb dit weekend ook al eerder uitlegd waarom ik vind dat er geschonken mag op een verjaardag bij mij. Of ik nu jarig ben, of mijn kind maakt niets uit. Moet ik dan ook maar met oude schoonouders gaan koekhappen? Of zakdoekje gaan leggen gaan spelen, of balonnentrap of zo..? Kom nou.. Die ouwe heeft liever een borrel en is al lang blij hij dat allemaal niet meer hoeft en zelfs niet meer kan. Het is hun al drukte genoeg. Het is geen kinderfeestje, die viert hij hier niet maar in het pleeggezin- land. Daar worden kinder/ jeugd- fuifjes gevierd want daar wonen zijn vrienden en hier is familiefeestje. Ja, mijn oomzegger van 15 vroeg om een pilsje, kreeg hij niet. Hij kreeg cola van mij. Die kinderen lachen erbij want ze weten natuurlijk wel van mij, en terwijl ik cola voorzet zie ik een "gemeen" lachje..en dan knijp ik hem ff.. "Geen grapjes vriend!" Dan lachen we hardop samen. Dat is heerlijk los toch? Bij mij kan en mag veel hoor..en dan komen "ze" ook wel. Ik vind dat geweldig eigenlijk. Ik volg je eigenlijk niet zo vandaag. Ik vind je bovenstaande bericht enorm deprimerend, uit alles druipt het gevoel dat het niet gezellig is zonder alcohol. Totdat je accepteert dat je een mooi mens, met alle goede en slechte eigenschappen, bent dat echter 1 ding niet kan doen en dat is alcohol drinken, wordt het leven geen mooie rit maar een draaimolen. Sterkte ermee allemaal. Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Barst los Akelei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Ik heb het niet gedaan, vond het achteraf ijzersterk van mezelf. Check! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Quote:"Ik lees vaak dat als je de beslissing eenmaal neemt om niet te drinken, niet te roken, de discussie over is. Vergeet het maar." Bij mij is de discussie over, helemaal. Zowel bij het roken (dikke dertig jaar geleden) als met alcohol drinken. Daarmee is mijn verslaving niet over. Ik geloof dat ik daarvan niet kan herstellen en er mijn leven lang aan zal willen werken. Dat werken bestaat eruit dat ik mijn beloningscentrum aanleer om bronnen binnen in me te gebruiken en niet van externe bronnen te tappen. Inderdaad, daar gaat wat tijd en moeite inzitten, maar dat is mijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Respect voor jou Akie. Heel veel respect. Ik doe het je (nog) niet na - qua roken dan. Ooit.... Snel. Stomme angst... En verder: Als ik gasten heb, ga ik er van uit dat ze voor MIJ komen. Als ik, de gastvrouw, me niet lekker (gespannen, sjaggie, trekkerig) zou voelen met drank in huis, zou ik geen goeie gastvrouw zijn. Doe ik mijn gasten ook te kort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Duidelijk, akelei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikB Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Ik meld me af bij het dagpact...droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 16 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Ik meld me schoon en droog af voor de dagpact. Een klein maar fijne bijeenkomst van de AA bezocht, dankbaar. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Ik ook, droog :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2015 Rapport Share Geplaatst 16 november 2015 Law & Order is bijna afgelopen en dan mag ik ook te bedde slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden