Kate Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Pas goed op jezelf Bol. Denk aan je rug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Veel plezier, Bol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 14 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Deze zomer heb ik met veel aandacht en kleine stukjes tegelijk "De Boodschapper" en daarna "De Koran" van Kader Abdullah gelezen, om zelf een te weten wat er nu eigenlijk in staat. Hij heeft deze vertaling heel zorgvuldig gemaakt en hij is prima te lezen, zelfs mooi en rustgevend. Het 1e deel is totaal anders dan het 2e, net als de Bijbel, waarvan er eigenlijk veel uit is gekopieerd. Pas in het 2e, veel kleinere deel, staat oorlogszuchtige taal, maar dat komt omdat hij met zijn volgelingen in feite in oorlog was met de joden, die hem erg dwars zaten. Maar nergens staat dat je onschuldige mensen mag aan vallen en ook de jihad wordt nu totaal verkeerd uitgelegd. Oorspronkelijk betekent het : strijden voor het goede. Er zijn wat soera's die me getroffen hebbe, zoals deze: Als uw ouders oud en kwetsbaar zijn geworden, zorg dan voor hen zonder zuchten, maar met een glimlach, want zij hebben ook voor jullie gezorgd, toen jullie klein en hulpeloos waren. Dat al dit geweld ons niet raakt, is niet waar, wij worden wel degelijk gehinderd in bijv. de keuze van onze vakantiebestemming en daardoor worden ook landen als Tunesië en Egypte economisch bijna dodelijk getroffen door het wegvallen van het toerisme. De nacht voor het vliegtuig uit elkaar spatte boven de Sinaï had ik zitten puzzelen hoe ik naar een vriendin in Baharya, in de Western Desert kon gaan met de feestdagen. Zij heeft daar een resort en organiseert woestijntochten, waarvan ik 1 van 12 dagen heb gemaakt. Ongelooflijke ervaring!! Toen ik de vlg. morgen het nieuws zag, wist ik dat ik niet verder met de voorbereidingen hoefde te gaan. Dat wist ik eigenlijk al, want op de site van BuZa las ik, dat toen ik op de Balkan was, een Egyptische legerhelikopter per ongeluk een groep Mexicaanse toeristen heeft gebombardeerd. 10 doden en zwaar gewonden. Ze reden met 4x4D precies in die oase rond. Een Kroaat, onderweg daar vandaan naar Caïro is ontvoerd en vermoord. Die weg is lang, recht en vlak, je kunt geen kant op. Waar gaat dit eindigen, want het is een nietsontziende schurkenbende die zich overal kan verstoppen en niet met open vizier strijdt. Laten wij dan maar lief zijn voor elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Ik lees, wil af en toe de like knop indrukken, maar toch ook weer niet. Ik ben het er niet volledig mee eens. De wereld is niet helemaal lelijk. En ja, het is erg, maar ik word er niet depressief van. Ja, het is van alle tijden alleen nu komt alles je huiskamer binnen. Ja, je mag nog genieten van Sinterklaas en uit eten en van het leven. En ja, ieder mag er op zijn eigen manier mee om gaan. lidia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wopsy Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Hallo allemaal! De hele wereld is geschokt door de aanvallen en doden en slachtoffers in Parijs. Eén ding houdt me voornamelijk bezig, iets wat ik gister op het nieuws hoorde, maar vandaag dus totaal niet meer. Het blijkt in Frankrijk heel makkelijk te zijn om aan een wapen te kopen. Je kunt er voor een paar honderd euro's een mitrailleur kopen, werd er gister bij het nieuws gezegd. Is dit niet erg dubbel en vreemd? Het wordt ook helemaal niet meer gezegd. En dan nog even iets: het is mijn 'droge' dag no. 45 vandaag. Ik betrap mezelf erop dat, als er iets aangrijpends gebeurt, ik vaker trekmomenten heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Loopje heeft deels geholpen. Verkleumd van de kou en niet meer verhit van kwaadheid. Doesjen. Turkse pizza op menu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 14 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Ja, Wopsy, dat ken ik, trek bij iets aangrijpends en dat hoeft niet speciaal iets naars te zijn. Denk dat het te maken heeft met even geestelijk uit balans te zijn. Zoiets. Gaat over, zegt men hier, nu nog leren, ik dus, geduld te hebben tot het zo ver is. Kwestie van oefenen, zodat de Pavlov reactie in de hersens afneemt en misschien ooit verdwijnt, zou fijn zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Zwarte dag. Kan het gevoel niet van me afzetten, gaat ook niet meer lukken vandaag. Letterlijk misselijk. Wat komt dit binnen, al die slachtoffers. Al die nabestaanden. Van woede naar verdriet naar woede. Naar verslagenheid. Dat waren iemands kinderen, die onbezorgd naar een concert gingen. Om nooit meer thuis te komen. Iemands broer of zus, iemands ouders die even een hapje ergens gingen eten. Het hadden onze gezinsleden kunnen zijn. Laat op de dag, maar alsnog op het dagpact: jowanMeya Wijfie Agnieta Indigo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Zwarte dag zeker... Niet alleen om mijn eigen familieperikelen rondom de kerst wat mij raakt in mijn principes en het respect van mijn familie voor MIJN keuze (zwart schaap inmiddels in de ogen van...) Ook Parijs raakt mij... Raakt mij en mijn kinderen die nu door hun naam en achternaam (Arabische namen) worden aangekeken en aangesproken door vrienden op basis van de daden begaan door malloten. Raakt mij door de extra politiecontrole nabij de moskee tegenover mijn huis gezien de verfbom die laatst na de Hebdo aanslag de deur van de moskee raakte. Raakt mij door de angst die mijn zoon uitspreekt door de uitspraak van de minister president dat we in oorlog zijn met de IS. (Autistisch dus neemt uitspraken nogal letterlijk) Tijd om op te slomen maar of dit gaat lukken? Zwarte dag indeed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Ik heb nergens last van. Dan zou je de last moeten dragen van de hele wereld. Veranderen wat je kan veranderen. En accepteren wat je niet kan veranderen. Dit geldt voor mij op alle gebieden en de enige manier om nuchter te blijven. Vandaag weer goed bezig geweest ( al zeg ik het zelf) . Vandaar dat ik nu zit te verzinnen waarmee ik mezelf morgen ga belonen. Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Welterusten beste mensen, Heb het een beetje gehad. Weer 6 avonden gewerkt van de week (morgen mee geteld) Maar niet klagen, doe het zelf. Morgen fris weer op. Had bijna spijt dat ik me op het jaarpact had gezet, want onwijze trek vanmiddag. Maar gelukkig, is dat weer over. Bovendien..werk en drank gaan helemaal niet samen. trust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Meld me droog af, welterusten voor nu of straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Ik mag me weer schoon en droog afmelden voor de dagpact. Een rustige dag gehad, nieuwe set kookpannen gescoord bij de idlA, mooi spul man, ik ben er erg blij mee! Nog meer reden om eters te vragen. Verder geschreven over mijn reisje naar Milano. Ik denk dat ik morgenvroeg met een NA meeting begin. Maar eerst: Welterusten en wellicht tot morgen. Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Aak? Zwarte Piet? Ik vind gekleurde leuker. Welterusten mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Ben de hele dag op pad geweest, eerst Amsterdam doorgelopen en daarna in Haarlem dochter zien verliezen. Tot 16 u was het droog, dus ik kon lekker veel wandelen. Oh ja, Sha heeft haar stopdatum als verjaardag inbgevoerd dus die is vandaag 4 geworden ; ik wacht nog op de tractatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 Meld me ook (droog) af. Slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2015 Rapport Share Geplaatst 14 november 2015 slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Nog steeds wakker... Dreiging door moskee is werkelijkheid geworden. Helaas daders niet gepakt vooralsnog. Ook familieperikelen spelen ook nog door mijn koppie. Toch maar proberen te slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 (bewerkt) Raakt mij door de angst die mijn zoon uitspreekt door de uitspraak van de minister president dat we in oorlog zijn met de IS. (Autistisch dus neemt uitspraken nogal letterlijk) Moet je die uitspraak ook niet letterlijk kunnen nemen. Een MP moet zijn woorden zorgvuldig kiezen als hij de oorlog verklaard. Ik vond het vreemd. Een oorlog heb je met een andere staat of een volk. Impliciet erkent MP hier de staat IS, het kalifaat of IS als groep. En een oorlog kondig je niet eenzijdig af. Nu IS in oorlog is met Nederland geef je legitimatie aan terreur want in een oorlog vecht men terug. Ben het er mee eens dat IS met alle middelen bestreden moet worden maar oorlogsverklaringen vind ik holle retoriek die als je het wel letterlijk neemt (wat je moet/mag doen) enge gevolgen heeft. Ik neem aan de de MP zulke stoere taal uitslaat om ons gerust te stellen maar ik ben helemaal niet gerust met zulke cowboy taal. @Blondie wat je er gebeurd bij de moskee, ik vind niks op het nieuws. 15 november 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Weer verfbom ertegen gegooid. Ook ik kan nog niks vinden op regionaal nieuws. Misschien niet belangrijk genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden