Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
shakemarieke

Afbouwen benzo.. wie maakt hetzelfde mee ?

Aanbevolen berichten

Op ‎11‎-‎9‎-‎2016 om 15:04 zei Neels001:

Elders op dit forum heb ik ook t een en ander geschreven. Ik zie de aantallen benzo's, die lijken in vergelijking met mij nog laag. Ik heb 35 jaar Lorazepam gebruikt en slikte op het laatst bijna 20mg per dag. Ik ben naar een verslavingskliniek gegaan en heb in 3 maanden afgebouwd. Het was een hel met al die angst, paniek en spanning. En ook met alle pijn over heel mijn lichaam. En dan ook niet kunnen slapen, langdurig diarree en nog veel meer. De pijn is anderhalf jaar nadat ik helemaal gestopt ben nog steeds niet over. Iki durfde en kon ook niet normaal meer functioneren bij al die angst. Ik durfde bijvoorbeeld ook niet meer naar een winkel toe. Maar... ik heb het wel gered. Ik ben uiteindelijk toch heel blij dat ik het gedaan heb. Ik leef veel bewuster en alles is veel levendiger. Het is het waard om te doen. En... als ik het gered heb na zulke hoeveelheden Lorazepam dan moet het bij jullie ook lukken.

Beste Neels001, waar heb je afgebouwd? Ik wil dar ook heen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-11-2015 om 13:23 zei shakemarieke:

hallo iedereen,

Ik ben na jarenlang slaapstoornis begonnen met slaappilletje omdat ik dacht dat ik hier snel zou door zijn na mijn burnout.  Ik kreeg Lendormin, wist echt ook niet dat ik dit niet te lang mocht nemen en heb het dus 5 maanden genomen Maar mijn lichaam raakte eraan gewend en sliep uiteindelijk maar 3u meer. Nu ben ik aan het afbouwen en zit momenteel van 1 's avonds maar op 1/4 meer met alle gevolgen vandien schele koppijn, hyperventilatie, lichaam voelt alsof er een trein is over gereden, weer slecht slapen. Nochtans bouw ik maar af per 10 d en telkens met een 4de. Daar de angstaanvallen echter te heftig werden kreeg ik Xanax 0,5 retard. Dit neem ik nu wel nog maar gedurende 10d. Huisarts raadde aan eerst slaappilletjes af te ronden en dan de Xanax. Soms verlies ik echter wel de moed. Ik ben namelijk hoogsensitief en ervaar alles in de volle lading. Vandaar dat ik toch wel graag iemand zou hebben die ongeveer hetzelfde meemaakt en/of er af is geraakt en we mekaar hierin een steuntje in de rug kunnen zijn. Ik wil gewoon graag mijn actieve zelfje zijn en weer dingen kunnen doen (danste en gaf dansles 10u per week + halftijds kleuterturnen) en nu zit er buiten een wandelingetje niet veel meer in. Ik wil weer actief zijn maar die neveneffecten maken het me soms echt gewoon onmogelijk. Succes aan iedereen die hier door moet ! Iemand die dit niet meemaakt snapt totaal niet hoe hard het lichamelijk en emotioneel wel niet is.

Groetjes 

Shakemarieke x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-1-2019 om 21:21 zei Mrmayhem:

Beste Neels001, waar heb je afgebouwd? Ik wil dar ook heen

Zojuist zei Wilhelmina:

Ik ben aan het afbouwen het is zeer heftig ik heb een vraag ik heb ook tinnitus al vele jaren  ik voel mijn hart in mijn oor kloppen midden in nacht  ik ben zeer angstig mijn lichaam staat stijf van angst wat zou dat zijn of hoort dit ook bij afkicken liefs Wilhelmina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...