Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 november 2015

Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Zo meteen lekker aan het werk, maar eerst nog even snel aansluiten bij:

Dagpact: 
jowan
Lila

ErikB

Goed voornemen Lila! En inderdaad......vrijdag is een lastige dag. Aan de andere kant: feitelijk is het een dag als alle andere ;). Dus wat je op een donderdag kan, lukt je op een vrijdag ook. Succes!

bewerkt door ErikB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik voor mezelf spreek Lila, is gewoon blijvend, voor altijd, voor steeds stoppen voor mij veruit het gemakkelijkste. Ik heb die strijd niet meer in me: gewoon niet meer.

Bovendien heb ik geleerd dat leven zonder alcohol een veel fijner leven is voor mij. Alcohol voegt helemaal noppes nada niente toe voor mij. Ik eet net zo lekker met een glas water en 's avonds thee doet het prima. En die "gezellige" gesprekken met mensen met een dikke tong, aangeschoten met teveel drank op, kunnen me ook gestolen worden.

Mijn leven is er zonder alcohol 80.000 keer beter op geworden!

Dat stoppen, doe ik overigens gewoon dag voor dag. 's Morgens neem ik me voor (dagpact): vandaag nem k de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Hier door de therapie gister wel een eyeopener?! Raar...

Straks een afspraak met mijn eigen therapeut over hoe verder. Ben nu 5 dagen droog en in de weekenden 'mag' ik van mezelf nog drinken. Dat gaat opzich wel goed hoor. Maar gister op de therapie zei iemand (die ook nog gecontroleerd drinkt) ik blijf er wel erg mee bezig. En dat heb ik dus ook... Het lijkt bijna 'makkelijker' om helemaal te stoppen? Ik vind het een dilemma pffff...

gecontroleerd drinken gaat meestal op wilskracht Lila,

en er komt een keer (of meer) dat de wil zwakker is dan de verleiding,

en helaas wordt het dan vaak een soort van inhaalsslag.

Er wordt hier vaak geschreven dat stoppen gemakkelijker is.

Meestal bij nieuwen die op wie is wie melden te willen minderen.

Maar minderen is veel bezig zijn met...... dan mag ik weer, hoeveel mag ik,

nou dat feestje is wel een dag eerder, als ik omruil? Eén keer sjoemelen kan wel,

eigenlijk is donderdag ook al weekend want ik ben vrijdag vrij; en in de vakantie dan? enz enz enz

Stoppen is duidelijk, het lichaam en vooral ook de geest ontwennen en zien drank niet meer als beloning.

Dus je stelt je er op in en dan kan het ook. Net zoals bedenken dat vrijdag een dag is als alle andere, dan kan het ook.

En hoe minder je jezelf pest hoe fijner het is voor je, want wees nou eerlijk, we komen hier niet voor niets

en de meesten hebben minderen al zo vaak geprobeerd. Voor mij zou 1 of 2 glazen ook niets meer toevoegen inmiddels.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ook jowan, Jane , Sowhat Aakie en Agnieta. 

Ben er weer hoor even gewoon té druk om hier te posten. 

Maar heb nu hopelijk de komende dagen in ieder geval wat meer ruimte. 

heel snel even een klein beetje terug gelezen. 

Zie dat Vlok 'schoon' is, wat heerlijk meis. Nu rustig aan herstel werken. 

Ik denk dat stoppen inderdaad makkelijker is dan minderen Lila. 

Maar in het begin zal het moeilijker lijken, je kunt niet meer uitkijken naar 

de momenten dat je legaal een glaasje mag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Bedenken" daar gaat het om. Ik had een smoezenboek van een paar duizend pagina's, als dat niet voldoende was, bedacht ik ze ter plekke.

Ik kon er een vinger achter krijgen door eerlijk met mezlf te zijn. Mijn eigen aandeel te zien en daar verantwoording voor te nemen.

Geen idee waarom je me nu met "u" aanspreekt. Nergens voor nodig wat mij betreft. Tenzij jij die afstand nodig meent te moeten hebben. Anders is het gewoon drama, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen. :)

Lila Waarom in het weekend wel drinken. Ook al doe je dat gecontroleerd? Er zijn zoveel andere drankjes waar geen alc. in zit en die toch ook lekker zijn.

Ik zou er helemaal niets aan hebben want dan krijg ik niet het gevoel dat ik wel krijg als ik me lam zuip, en op een gegeven moment weet ik dat ik dat gecontroleerd drinken niet ga vol houden want ik zou mezelf wijs maken dat ik zo sterk ben en het er bij een paar kan houden dus waarom i.p.v. 2 geen 3 gaan proberen. En zo ga ik langzamerhand weer beginnen. Ik heb dat hier al zoooo vaak gezien.

Ik zou mezelf zo gaan kwellen. Er zijn maar weinig mensen die dit vol kunnen houden, maar daar hoor ik zeker niet bij. ;)

Lekker weer verse koffie van Vonneke. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de stap eenmaal hebt gezet, blijkt die angst voor jezelf gebakken lucht. Het is veel gemakkelijker dan je denkt.

Die eerste, beslissende stap zetten is van belang. Die moet ferm genoeg en groot genoeg zijn in de juiste richting. Dan kan de reis beginnen.

Zoals vroeger toen ik in het leger was. "Voorwaarts......Mars!" en iedereen zette op dat laatste commando zijn linkervoet zondr vragen voorwaarts. Marcheren met die hap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kan niet licht doen over mijn levensbedreigende ziekte waar ik elke dag aandacht voor moet hebben. Dat neem ik uiterst serieus.
Zouden we het hier hebben over muziek, fotografie of reizen, dan ben ik een stuk "losser".

Maar daar gaat het hier niet om, toch?

Ik voel me hier verbonden om dat ik ervaringsdeskundige ben met betrekking tot verslaving en ik iets uit eigen ervaring weet over alcoholmisbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen!

Ook ik heb voorheen jarenlang regelmatig geprobeerd om minder te gaa drinken. Op allerlei manieren, dus ook Lila's manier waarbij het in het weekend wel mocht. Dat liep bij mij verschrikkelijk uit de hand. Ook voor mij geldt dat ik het beste helemaal niet kan drinken. Dat bevalt me uitstekend en ik wil niet meer terug naar hoe ik bezig was.

Lila, je hebt afgesproken dat je in het weekend wat mag drinken. In die periode ben je wel nog een keer verschrikkelijk uit de bocht gevolgen (letterlijk, met je fiets). Bij Brijder twijfelde men of je verslaafd bent of "gewoon" een misbruikster. Jij bent de enige die het antwoord kan geven. Ik gun iedereen die daar geen problemen mee heeft zijn of haar glazen alcohol. Ik gun ook iedereen de zelfkennis om te bepalen tot welke categorie hij of zij behoort. Voor mezelf is het antwoord duidelijk.

Ook weet ik dat voor mij het filmpje van Els Noorlander van toepassing is. Heb je dat weleens bekeken Lila?

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...