Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 november


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Ik heb de gehele borrel overgeslagen. Na de kerkdienst en begrafenis was er in de lokale bar een bijeenkomst om zijn leven te vieren. Daar stond al gelijk bier op de tafel: het was heel druk dus ik ben er vandoor gegaan in de gedachte dat ik de jongens morgen toch weer zou zien. Ik vond het een beetje laf van mezelf maar ik had al genoeg verdriet 'ingeladen' en was vastbesloten niet te drinken....

Beetje laf?!? Dat meen je niet. Ik vind het echt rete rete goed.

@ZZB en Joosje: zet m op alle twee! Doe het goede.

@Hummer, veel gekker moet het niet worden hoor... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het gevoel amper Joosje terwijl ik heel vaak alleen thuis zit. Ik voel me bijna nooit eenzaam.

Maar weet je ook hoe dat gevoel komt? Heb je het gevoel dat je anders bent dan anderen? Houd je je vaak op de achtergrond onder mensen? Of mag je er gewoon helemaal niet zijn? Of ben je bang?

Altijd heel belangrijk dat je er achter komt waardoor dat gevoel van eenzaamheid ontstaat, en of je er iets aan kan doen.

Ja en als je adb gaat worden gaat er ook een andere wereld open, en daar moet jij je een weg gaan zoeken die voor jou het prettigst gaat worden. En dat valt niet altijd mee hoor. Maar het is zeker te doen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, heftig zeilboot...

Heel veel sterkte en Beterschap.

Gipsy, t smaakt ineens anders. Weet eigenlijk niet eens meer waarom ik deze fles toch kocht. Mijn mooie motivatie en goede gevoel was er iig niet! ... 1 kan toch wel. Shit!

Heb er 1 glas uit, niet echt behoefte nog, gooi hem zo leeg Denk ik

Xx

De laatste 2 woorden

geven aan dat je een achterdeurtje open hield,

maar ik kan niet in jouw hoofd kijken

waarom je die deur niet dicht gooide

en de drank weg kiepte

ondanks dat je niet echt behoefte nog had.

Maar kijk er morgen nog eens naar

als je leert van een uitglijder

hoeft het geen terugval te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me schoon en droog af voor het dagpact.

Morgen weer een dag.

Groet vanuit Milano. Het Internet wat ik tot mijn beschikbaarheid heb is bagger, niet betrouwbaar in kwaliteit en kwantiteit.

Lastige stad hier voor een alcoholist, hoor. Maar ik red me wel.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joosje:  Ben nu een paar dagen in een hotel. Het tweede wat ik vraag is om de minibar alcoholvrij te maken. Ik moet het spul niet in de buurt hebben. Als het eens allemaal tegen zit, HALT,  kan het zomaar weer eens een oplossing lijken.

Die voorbereidende maatregelen neem ik zonder dat er iets aan de hand is. Ik probeer te voorkomen dat ik straks iets in de hand heb....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joosje je heb nog steeds de touwtjes in handen. Zeker over jouw gevoelsleven. Als je nu zegt dat door jouw man's introversie jij minder extravert bent geworden geef je als het ware jouw man de schuld en verwacht je eigenlijk van je man dat hij gaat veranderen. Maar jij bent zelf verantwoordelijk voor jouw gevoelsleven, ook voor jouw extraverte leven, niet jouw man. Als je dat weet kan je ook echt gaan werken om dat weer terug te krijgen.

Elkaar vrij laten ook in een huwelijk is een groot goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg heeft een punt volgens mij, joosje.

Het is ook mijn ervaring dat ik, toen ik nog dronk, mijn problemen niet eens zag, laat staan dat ik er wat aan kon doen.

Pas toen ik drank op nr. 1 zette en stopte met drinken, kon ik weer enigszins normaal over de dingen nadenken.

En er wat aan doen.

 

Lees alles morgen nog eens na. Dan ziet het er weer anders uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...