Spring naar bijdragen

Maandag 2 november

blondie6173

Aanbevolen berichten

Tom heel veel sterkte :rose:

Aggie als de papegaai tam is, heb je toch best kans dat hij naar mensen gaat die hem dan vangen en bij een vogelopvang of zo brengen. Maar blijven doorgeven dat je hem kwijt bent.

Sowhat ik hoop dat er niets ernstigs uit de kweek komt en dat je nog jarenlang plezier kan hebben van je vriend.

Wijfie tja moeilijk allemaal. Ikzelf heb geleerd om toch een stuk losser te komen toen der tijd van J. Ik heb toen veel hulp gehad van een psycholoog.  Sterkte.

Nou ik mankeer helemaal niets aan mijn ogen kanjers. God zij dank. De bril die ik heb gehad en nu die andere, is toch niet goed voor mijn ogen. Ik heb bifocale glazen nodig omdat deze bril een te klein stukje heeft waardoor ik eigenlijk goed kan zien. Als ik niet precies door dat kleine stukje kijk, ga ik dubbel zien.

Ik ben zo blij mensen terwijl ik voor 99% zeker wist dat het aan de bril lag en niet aan mijn ogen. Nu weet ik het voor 100%.

Verder is Jan bezig om voor mij een andere comp. tafel te maken waar ik ook kan knutselen. Dat wordt me toch mooi kanjers. Ik ben zo trots op hem, ook omdat hij hier helemaal geen opleiding voor heeft gehad en dit allemaal zichzelf aan leert. :D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wijfie:  als ik je over een langere tijd "probeer te lezen" zie ik steeds beginpunten, eerste stapjes. En telkens breng je dat in een jubelsfeer, bijna té optimistisch gestemd.

Telkens ook geef je te kennen het best wel te begrijpen. En net zo snel dwaal je weer af naar randzaken en belangen van anderen....

Het is waar: zelfs de langste, zwaarste en verste reis begint met stap één.

Een kaartje kopen voor een trein helpt je geen stik verder als je niet ooit eens instapt..

Na stap één komt twee,............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond een meeting bezoeken. Ik kom daar al bijna acht jaar zo goed als wekelijks.

Uit de eerste jaren dat ik daar kwam zie ik nooit meer iemand. Ik weet dat er verschillende van deze mensen nog steeds

actief verslaafd zijn en ook dat er enkelen zijn die na een paar jaar niet meer kwamen maar nog steeds clean zijn.

En dan zijn er velen waarvan ik nooit meer taal of teken heb vernomen.. hoe het met hen gaat weet ik niet.

Die een na laatste groep heeft mijn belangstelling. Ik heb momenten dat ik daar bij wil horen. Niet meer naar meetings gaan en clean blijven.

Maar ik ken mezelf ook wel goed genoeg dat als ik besluit niet meer naar meetings te gaan, ik de kans voor mezelf

om (misschien zelfs blijvend) terug te vallen alleen maar groter maak.

Het is niet zo dat ik mezelf op glad ijs vind bevinden, maar ik heb wel zóveel over verslaving geleerd dat ik mezelf, of althans

m'n hersens, niet volledig kan vertrouwen. Verslaving speelt sluwe spelletjes met mijn denkvermogen en rationaliseringsvermogen..

voor ik het weet zal ik mezelf wijs kunnen maken dat er een reden is om te gaan drinken, of dat het  -als er geen reden is-  best lekker zal

zijn om eens één glaasje te nemen, puur om van te genieten. Ik weet van de hersens en de receptoren..

Zelfs het idee van dat ik best zonder meetings clean kan blijven is al een begin van "verslaafd denken".. en als ik werkelijk ga

geloven dat ik dat kan, dan is het geen begín van "verslaafd denken" meer maar een gevorderd "verslaafd denken".

Ik schreef op een ander draadje:

"Knokken" veranderd langzaam in "volhouden".

"Volhouden veranderd langzaam in "gewoon".

Pas op als "gewoon" langzaam veranderd in "vergeten hoe het was".

Dan wordt het zo zoetjesaan weer tijd om te gaan knokken.

Ik ben niet zo'n knokker..

Dus om dat vóór te blijven zorg ik er voor dat "gewoon" niet veranderd in "vergeten hoe het was".

Om "gewoon" toch bijzonder te laten blijven bezoek ik wekelijks mijn meetings met medeverslaafden.

Om "gewoon" toch bijzonder te laten blijven lees ik zeer regelmatig alle beslommeringen rond verslaving hier op het forum.

Soms(??) ben ik verslaving en verslaafden méér dan zat.. zeg maar spuugzat.

Maar als een zombie door het leven gaan óók.

Dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van het fietsen. Gelukkig zijn er veel mensen die net als ik er ook kapot van zijn en ik ben twee keer onderweg gestopt voor een praatje. Ik woon in een klein dorp en iedereen kent hem. Bovendien is/was hij de foach van mijn jongste dus als die thuis komt zal die ook vol vragen zitten. Maar dat is denk ik alleen maar goed. Ik heb wel heel hard gefietst maar niet genoten..

Het zal wat tijd nodig hebben. Wat het niet nodig heeft is de * drank want het schijnt dat die vriend zichzelf dat heeft aangedaan zondagochtend na een enorme zuippartij in een kroeg een dorp verderop zaterdagavond. Dat zal zeker niet geholpen hebben...

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote: "Ik heb momenten dat ik daar bij wil horen. Niet meer naar meetings gaan en clean blijven."

Ik heb in de bijeenkomsten en de programma's van NA en AA een soort recept gevonden voor mijn levensgevaarlijke, dodelijke ziekte. Dat werkt al een poosje goed met alleen maar positieve bijwerkingen.

Mijn verslaafde brein krijgt de kans niet eens om te gaan denken of dat onderhand niet eens veranderen moet......

"Stick to the winners." Die zitten doorgaans op de bijeenkomsten en in de genoemde programma's. Ik ga het niet anders doen. Niet nu en waarschijnlijk ook niet op afzienbare termijn. Voor mij telt het resultaat, niet hoelang ik mijn pilletjes al genomen heb. Bovendien: wat zou ik met de tijd moeten/willen doen als ik niet meer naar die bijeenkomsten zou gaan?

Meetings en het stappenwerk heb ik geïntegreerd in mijn leven. Het hoort er gewoon bij en het neemt geen ruimte van iets anders in. Ik vind het ook he-le-maal ok dat ik verslaafd ben; het is niet anders.

Ik zie uit naar de bijeenkomsten, het kost me geen enkele moeite om te gaan, ik vind het leuk om te gaan. Ik vertrek binnenkort naar Milano, paar dagen stad. Ik heb al twee meetings uitgezocht waar ik gegarandeerd naar toe ga. Continuïteit? Misschien, maar zeker ook leuk om steeds weer mensen te leren kennen. Mezelf voorop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mist , mist en nog eens mist hier, lijkt mijn hoofd wel.

Morgen naar psychiater. stressmoment, maar ga het doen. Duim of bid maar voor me.

Gelukkig heb ik begeleider mee.

Agnieta, balen voor je, heb niks met vogels, maar begrijp je wel. toch verantwoordelijkheid.

Wijfie, kom op he, je weet de tools, nu er nog gebruik van maken. Moet jezelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de bijeenkomsten en de programma's van NA en AA een soort recept gevonden voor mijn levensgevaarlijke, dodelijke ziekte. Dat werkt al een poosje goed met alleen maar positieve bijwerkingen.

Hier idem dito

Mijn verslaafde brein krijgt de kans niet eens om te gaan denken of dat onderhand niet eens veranderen moet......

Niet zo idem dito. Misschien ben ik verslaafder dan jij, net iets waanzinniger?? ;)

"Stick to the winners." Die zitten doorgaans op de bijeenkomsten en in de genoemde programma's.

Mij hoef je niet te overtuigen. Dat was ik al. :rose:

Ik ga het niet anders doen. Niet nu en waarschijnlijk ook niet op afzienbare termijn.

tja, wat is afzienbare termijn in geval van verslaafd zijn...

Voor mij telt het resultaat

Yeah!!!

Ik vind het ook he-le-maal ok dat ik verslaafd ben; het is niet anders.

Ik zie uit naar de bijeenkomsten, het kost me geen enkele moeite om te gaan, ik vind het leuk om te gaan. Ik vertrek binnenkort naar Milano, paar dagen stad. Ik heb al twee meetings uitgezocht waar ik gegarandeerd naar toe ga. Continuïteit? Misschien, maar zeker ook leuk om steeds weer mensen te leren kennen. Mezelf voorop....

Yeah, yeah!!! En ik wens je een mooi, fijn en nuttig verblijf in Milano.

Hug!!

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Er is alweer veel geschreven

Wil toch nog even ingaan op het verdwijnen van het papagaaitje van Agnieta,

Ten eerste vraag ik mij af, of zo'n beestje echt niet kan overleven in de vrije natuur.

Wij hebben hier n.l. zwermen, halsbandparkieten leven in de vrije natuur.

Ze overleven gemakkelijk de zomer en winter

Ze moeten ergens vandaan komen, dus misschien ooit eens een paar los gelaten, en het ging vanzelf fokken buiten

Verder, kan het inderdaad zijn, dat iemand het beestje vind en houdt, zeker als het erg mak is

Dus..wie weet komt het beestje toch nog goed terecht

Suiker,

Ik duim voor je

Komt vast wel goed joh!

Gerrit;

Mistig bij jou??

Hoe is het mogelijk, hier al de hele dag stralende zon en echt warm (bijna 21 graden op het balkon)

Sowhat,

Hoop toch dat het niets ernstigs is met je hond.

Vervelend dat je nu weer moet wachten op de uitslag.

Wijfie,

Wat rot voor je dat je nu weer gedronken hebt.

Maar merk toch weer aan je dat je de situatie de schuld geeft.

Je zegt letterlijk; als de situatie zo blijft, blijf ik dat glas aan mijn mond zetten."

Wel vind ik het goed en dapper van je dat je wel wat aan die situatie gaat doen nu.

Maar de situatie de schuld geven van je drinken, komt bij mij toch echt over als eentje uit het smoezenboek hoor (Sorry  :blush: )

Bollie,

Krijg je nu weer een andere bril dan??

Dat die opticiens dat nu niet in 1 keer goed kunnen krijgen he

Maar weer duimen dan he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wijfie: als het echt niet gaat, dan moet je toch gewoon uit elkaar? En zelfs dat zou nog geen reden zijn om te gaan drinken. Het gaat erom wat JIJ met je leven doet, niet iemand anders. Het kan best dat twee mensen die onafhankelijk van elkaar helemaal top zijn, als stelletje een onuitstaanbare combinatie zijn...

Succes ermee, met name als je het nuchter kan doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, het gaat er niet meer om wie jou wel of niet gelooft. Wat telt is het resultaat.

Je gaat drinken. Als je 0,0 problemen in je leven had ging je misschien ook drinken.

Maar het LIJKT gemakkelijker wanneer je geen problemen hebt om Niet te drinken.

Ook hier....je bent nu eenmaal verslaafd, links of rechts om....je moet ermee stoppen, aangezien je er nu een probleem bij hebt.

Misschien lees je het...of niet....dan is het aan mezelf gericht.

Ik moet me ditzelfde ook altijd onder ogen houden.

Ik ben geen cent beter of slechter dan jij of je man.

Prettig gewerkt vandaag.

Nog een drukke week, Maarja beter maar bezig zijn.

Geen zucht, wel ' honger'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Wijfie moeilijk. Heel moeilijk. Gelukkig heb ik nooit de behoefte gehad om van J. weg te gaan. Ik denk dat die behoefte er niet was omdat  dat ik afstand genomen had van hem. Het was eerst een vaderfiguur, toen mijn gelijke en al heel snel mijn zorgkindje. Ook al was dat toen eigenlijk nog helemaal niet nodig, het was een soort vraag van J. waar ik graag aan voldeed in de hoop dat ik hem ooit een keertje gelukkig zou zien. Dat heeft 21 jaar geduurd. Pas de laatste jaren ben ik, met hulp, losser gekomen. Dat ging met pijn en moeite want ik had het gevoel dat ik mijn kind in de steek liet. Toch was dat het belangrijkste dat ik ooit gedaan heb, kiezen voor mijzelf. Toen heb ik ook gekozen om te werken aan mijn alc. probleem.

Toch heb ik altijd opgelet dat ik niet de situatie de schuld gaf van mijn alc. probleem want ik zoop al voor ik J. kende. Nee ik was zelf verantwoordelijk voor het drinken, niet J. niet de buurman enz. nee alleen ikzelf.

Ik heb me er toch wel eens op betrapt dat ik smoezen ging zoeken om mijn drinken goed te praten. De schuld te leggen bij oorzaken of mensen.

Maar het gaat er om hoe ik met zaken waar ik tegenaan loop omga. Wat ik voel bij bepaalde dingen of gebeurtenissen. 

Maar losser komen van J. en me niets meer aan te trekken van zijn gemopper, want dat deed hij ook ieder uur van de dag.

Toen kon ik pas aan mezelf gaan werken. Maar ik heb hem niet in de steek gelaten want mijn (rot) gevoelens zaten in mij, en hoe ik er toen mee omging. Ik was verantwoordelijk voor mijn gevoelsleven niet die ander. ;)

Pippeloentje :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd om op te slomen.

Blijf een overwegend doodmoe gevoel houden.

Moet zeggen dat ik ook vrij lange dagen maak op het werk en ook niet bijster goed slaap.

Even aankijken en anders toch maar effe langs de huisarts om mijn bloed te testen.

Morgen weer cursus, waar ik eigenlijk wel wat tegenop zie.

Concentratie is bagger namelijk nu met die vermoeidheid en ik baal ervan om tekort te schieten daarin, vooral omdat ik weet dat ik beter kan dan wat ik nu presteer.

Blehhh...

Hondje om nu dus en opslomen!

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

Een paar weken terug zat ik in een vreselijke dip. Ik wist zeker dat ik gelijk had, en was boos en verdrietig.

Maar ik kréég geen gelijk.

Ik wilde toen dat de ander ging veranderen. Ik was niet gek, IK HAD GELIJK en de ander moest doen wat ik dacht dat goed was.

..

...

...

Afijn. Ik kan alleen mezelf veranderen.

Wie gelijk heeft schijnt niet interessant te zijn, omdat het niet helpend is.

Ik daag je uit om niet te kijken hoe J fout zit. Misschien wel 35 keer per dag.

Ik daag je uit om es niet te kijken wat er te halen valt, maar te kijken wat er te brengen valt. Gewoon omdat jij daar gelukkiger van gaat worden.

ikbengodniet......dit is een natuurwet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee, het was voor hem een optelsom van dingen. Maar hij had het niet gepland, het was een spontane actie wat me doet vermoeden dat zijn kater in ieder geval hem niet heeft geholpen even twee keer na te denken voordat hij zijn drie kleine kids en vrouw achterliet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Gerrit ,

Was een intensiefe geode dag gisteren , dank je .

Vandaag puinruimen vd terugval van vorige week en weer bij de avond groep geweest en dat doet altijd goed .

Nog steeds nuchter en al minder beroerd als toen ik opstond vanmorgen :)

Grote kop thee en half uurtje ontspanning op de comp en de dag is weer rond .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...