Spring naar bijdragen

Donderdag, 29 oktober 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Goedemiddag is het nog ,

Ik hoop dat iedereen een geode en nuchtere dag heeft gehad .

Genoten heeft van toch best mooie weer vandaag .

Ik ga me wat vaker laten zien en horen op het forum , al weet ik nog niet helemaal hoe of wat en heb ik een beetje moeite met het reageren tussen formers die elkaar al langer kennen via hier .

Toch is de steun , begrip en feedback van lotgenoten zo belangrijk .

In mijn omgeving is er weinig begrip voor een verslaving en word ik vaak verkeerd aangekeken terwijl ik verschrikkelijk hard mijn best doe om mijn leven weer vorm te geven .

Greetz van mij :D xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Gerrit, dus jij doet gewoon mee met de jeugd met je telefoontje

(Volgens zeggen, zit 80% van de jeugd met een smart-foon in de trein)

Moet eerlijk zeggen, dat ik hem ook steeds vaker ga gebruiken.

Vooral groeps-apps, vind ik leuk en vaak nuttig,

Los geroerd gekruid gehakt in de paprika's Jane?

Gevulde paprika's zogezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk bevalt heel prima! Nogal neus in de boter gevoel, helaas vervang ik iemand die denkt de 15de beter te zijn. Ik hoop dat ze liever niet werkt en de dokter nog een ziekenbriefje laat schrijven.

En hoewel het zwaar lichamelijk leek, is het niet zwaar lichamelijk dus ik werk me er ook niet verder mee in de verdommenis. :D

En verder heb ik wat spannende dagen gehad en mooie spiegelmomentjes.

Vriendin dinsdag van paard gevallen en afgevoerd naar ziekenhuis. Wilde dat ik bij haar zou zijn.

Wilde dat zelf ook. Dus besloten mijn 1e werkdag maar gewoon te beginnen met een nachtje overslaan. Voordelig dat ik ooit in ploegen gewerkt heb.

Gelukkig niks gebroken en geen blijvende schade.

Maar deze situatie heeft me wel aan het denken gezet en dingen geleerd. Ik zou namelijk niemand laten bellen, voordat ik zelf zou weten wat er met mij aan de hand is. En dan nog zou niet mijn gezin mijn eerste keuze zijn om als eerste te bellen. Maar mijn beste vriendin.

Niet omdat ik minder op ze vertrouw, maar omdat het ingewikkelder is.

Zoiets kan je natuurlijk niet zelf beslissen, dus toen ik haar belde met die vraag in het achterhoofd. Maar eerst de situatie uit de doeken deed. Hoefde ik eigenlijk de vraag niet te stellen, ze kwam er zelf mee, dan bel je mij. Als zij niet kan, kan haar man, en dan is het makkelijker te ontvangen dan als mijn vader, mijn moeder, mijn broers zich in bochten moeten wringen voor mij.

Iets geks geregeld dus, waar je nooit bij stil gestaan hebt.

En verders zoek ik nog een goed thuis voor 2 hangbuikzwijntjes die graag op schoot zitten. En 2 poezen, 1 een lapjes kat de ander weet ik morgen pas hoe deze eruit ziet. Nog niet geneutraliseerd maar wil de eigenaar voor eigen rekening nemen.

Deze zit in een scheiding dus daarom  moeten de dieren weg, ze leek een goed adres gevonden voor de varkens maar bleek dat ze ze gingen slachten. Ze durft haar dieren dus niet meer af te geven aan zomaar iemand. Ik heb gezegd dat ik haar wel wilde proberen te helpen. Heb haar ook geadviseerd om een mail te sturen naar het beloofde varkensland met haar hele verhaal.

Sowhat, Bolletje, JaNina en ik vergeet vast nog meer mensen, kennen jullie mensen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die oproep is eigenlijk best wel alcoholgerelateerd....

Ze zit in scheiding omdat man alcoholist is.

Ze blijft het een lieve man vinden, alleen moeilijk om mee samen te leven.

Heb haar dus eerlijk over mij verteld en dat ik hier ook een oproep zou plaatsen en ze vond het niet erg als ik dit erbij zou vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

drie paprika's gewoon zo

gegrild gegeten met wat truffelolie

er liggen er nog een stuk of 12

om te vullen en JaNina's recept

mee te maken, maar oh wat is het puur al lekker.

Het gehakt ligt er ook nog,

dus morgen weer verder.

Gauw n de koffie en dan mijn eerste

volleywedstrijd weer gaan spelen,

ik heb er zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Capre. Ja ik kort het maar af want sommigen hier hebben zulke lange aparte namen, die kan ik niet allemaal meer onthouden. Ik ben al oud hoor. Ja en erg veel gezopen in m'n leven dat is ook niet zo goed voor m'n geheugen geweest. ;)

Geen hoe is het vandaag gegaan? Voel je je al wat actiever? :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zes uur 's-ochtends opstaan, rond acht uur 's-avonds thuiskomen van je werk en toch ben ik een stuk minder moe dan als ik drink en met moeite een uurtje echt werk verzet.

Lang leve de nuchterheid (goede dag vandaag, zal vast ook wel tegen een mindere aanlopen binnenkort :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé bah. Ik had vorige week toch geschreven dat er een vroegere vriendin van mij een zwaar ongeluk gehad heeft. Nu hoorde ik net dat ze de behandeling gaan stop zetten. Haar hersenstam is zo zwaar beschadigd dat dat nooit meer goed komt.

Ik ben best wat aangeslagen. Ze was 52 dus nog veel te jong. Vreselijk voor haar familie. Die is altijd zo hecht. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lange dag gehad, vanmorgen een hoop dingen voor mezelf klaargekregen, vanmiddag hard en leuk gewerkt en afgesloten met een NA meeting. Ik wil ook op meetings laten weten dat het programma werkt.

Ik meld me succesvol af voor de dagpact.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, het is niet zozeer het programma dat werkt,

als wel jij die er op enig moment voor ontvankelijk was.

Was er op dat moment een totempaaldanser op je pad gekomen

dan had dat waarschijnlijk net zo goed gewerkt.

Deze viel even op

ik keek net even

(heb de rest dus nog niet gelezen)

Daar kan ik mij ook wel in vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pardon Agnieta....het enige wat A3 stelt is dat het niet het programma is wat werkt maar dat je zelf op een moment ontvankelijk bent. Daarmee laat hij iedereen in zijn waarde. Je gelooft in iets en daardoor kan je net een tandje meer. A3 heeft de visie dat het meer in het geloven zit dan in het iets. Dat mag toch wel? Mijn oma gelooft in Lourdes water, een hindoe gaat baden in de Ganges om opnieuw te beginnen en het oude weg te wassen. Die rituelen geven mensen kracht. Volgens A3 doet iemand het eigenlijk zelf. Maar ook dat mag iemand vinden (geloven) toch? Het geloven in en verkondigen van de hogere macht mag toch net zozeer als het tegenovergestelde doen?

Maar in elk geval is het veel meer in waarde laten dan dat jij doet in elk geval, met hem een sikkeneurige man noemen. Dat op de man spelen deed A3 namelijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik vind dat ook dit forum bestaat

Nog steeds bestaat

Dat dit soort ego-mind-sets kunnen worden getackled/gedeeld

Maar soms ook niet gehoord worden

Dat is ook niet zo belangrijk

Het is eerder een soort wakker worden

Waar alles bij hoort

Vaag genoeg?  ;)

Het ligt altijd bij jezelf

Geloof niet alles wat je denkt

Onderzoek het.

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...