Burchill Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 O ja hoor dat euforisch gevoel herken ik heel goed. Ik kon al euforisch worden bij het idee dat ik weer kon en mocht gaan drinken vanwege de refusal. Blij worden van het idee dat die refusal misschien uitgewerkt was. De hele dag door tellen of het niet eerder kon, de teleurstelling dat het nog niet kon. Weer de dagen tellen of ik me niet vergist had, en het dan zo draaien dat ik het ging proberen, met alle gevolgen van dien. En dat niet één keer maar bijna iedere keer. Bijna iedere keer weer die rot ervaring met alcohol en de Refusal. Bah bah Ik slikte toen een keer in de 10 dagen refusal zodat ik 10 dagen niet kon drinken. Als ik er dan voor koos om dat toch te gaan doen werd ik vreselijk ziek. Dus hup de volgende dag weer slikken want wat baalde ik weer van mezelf. Hoi Bol, ik heb net van de VA gehoord dat je 14 dagen ná inname geen alcohol moet nuttigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Ik vind het wel eens vermoeiend dat ik zo vaak moet nadenken over hoe ik me voel om weer "terug in het gareel" te komen. Het spontane van euforisch is eraf en het sombere van somber ook. Zelf analyse is nuttig en ook noodzakelijk om niet weer terug te vallen maar ik zou toch ook wel weer eens gewoon los willen gaan zonder drank en zonder er bij na te denken. Heel herkenbaar, heb ook tegen mijn behandelaar gezegd dat ik bij zeer sterke trek toch niet meer rationeel kan herhalen wat ik 'allemaal geleerd' heb bij zelfanalyses of tijdens CGT's, maar het moet hebben van gedrag, dus iets doen of anders doen of weg uit die situatie. Gevoelssurfen en Mindfulness zijn een paar nieuwe 'tools' die ik van plan ben om te gebruiken. Die Refusal wil ik niet slikken, maar is er puur voor mij ter afschrikking. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 oké realiseren van beperkingen, dat vind ik wel een mooie en accepteren dan ook meteen maar☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Hoi Bol, ik heb net van de VA gehoord dat je 14 dagen ná inname geen alcohol moet nuttigen. Ik denk dat dat per persoon verschilt. Sommigen kunnen na een dag niet innemen van de refu al gelijk weer drinken, bij sommigen doet refu helemaal niets ik moest tien dagen wachten. En nu slik ik twee kwart per week. Kan best zijn dat ik daarop wel zou kunnen drinken hoor maar ik probeer het niet uit. Maar anderen hebben daar misschien niet genoeg aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Euforisch zijn... Als ik dat moet vergelijken met een hyper gevoel dan ben ik dat continu, met mijn ADHD. Toch herken ik dat gevoel van euforisch zijn wel, maar dan meer in de betekenis dat mijn leventje dan precies loopt zoals ik graag zou willen... Juist! Zoals ik dat graag zou willen. Helaas bekruipt mij dan vaak het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn en ben ik op dat moment in staat om er juist niet van te genieten maar het juist af te breken. En afbreken betekende voor mij dan voorheen dat ik er een laag drank overheen moest gooien. Want ja, dat haalde mij weer terug naar de aarde... Hoe sadomasochistisch kun je zijn? bertd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Sindsdien ben ik me bewust van wat ik eigenlijk al wist. Mijn gevoeligheid van een overdaad aan prikkels, vooral voor emoties in me en emoties van anderen. Dan moet ik de drukte uit en rust vinden in mijn hoofd. Precies hetzelfde ervaar ik ook, ik heb geen ADHD sticker op mijn voorhoofd, maar herken wel de drukte in mezelf, soms veroorzaakt door mezelf en vaak ook door anderen. Ik kan al heel druk worden van een nieuw speeltje, dan krijg ik enorm behoefte aan drank. Maar ik weet dat ik ook sterk emoties van anderen overneem, heel vervelend, ik blijf dan mezelf niet, als iemand heel druk tegen mij aanpraat dan ga ik zo mee in de flow om daarna gevloerd te zijn. Het tegenovergestelde ook trouwens, bij een rustig persoon word ik zelf ook rustiger.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Ik ben ook vrij van stickers op mijn voorhoofd. Maar ik (her)ken de criteria van vooral ADD wel. Bij mij is het vooral hooggevoeligheid wat ik denk te herkennen en vreselijk irritant gebrek aan focus of juist hyperfocus als het me lukt. Stickers doen er niet toe. ik ken steeds meer mijn beperkingen en accepteer ze. Lukt prima om er creatief een weg in te vinden nu ik me er meer bewust van ben. Op mijn werk ben ik dus elke dienst met werkbegeleider bezig met autonoom werken. Niet mee te gaan in de flow van de avond of de stemming van collega of bij bepaalde collega's goed werken en bij andere juist niet. Minder afwachtend, meer uit wat zweverig je eigen kracht heet. Mee te leven en mee te voelen bij wat palliatieve zorg altijd losmaakt maar er niet door laten mee voeren. Empathie als kracht en valkuil en de kracht gebruiken en de valuil herkennen en ontwijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Stabiel jezelf een 7,5 tot 8 geven 2 maanden lang. Wat heerlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Ik snap wat je bedoelt, ik ben ook te empathisch, ik luister naar wat mensen zeggen, ik vind dat belangrijk en kan het van anderen niet uitstaan als ze dat niet doen. Die hebben dan al snel bij mij afgedaan. Ik ben soms wel eens jaloers op mensen met een bord voor het hoofd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 (bewerkt) Twee weken terug stelde iemand me precies die vraag Loen waar jij nu mee bezig bent. Ik weet hoe perfectionistisch ik kan zijn en mijn focus op wat niet goed gaat en beter moet. De subjectiviteit maakt denk ik niet zoveel uit want je scoort steeds jezelf met je eigen karakteristieke subjectiviteit. Mijn leven is met L vorig jaar, studie/werk, ziektewet met bloeddruk, operatie vader zo hectisch....Daarom kan ik niet goed twee maanden terug kijken. Maar als ik kijk naar Oktober 2014 en Oktober 2015 dan is het bij mij eerder van een 4 naar een 7. Als ik mijn studiedrempel over ben is het een 8. En het kan nog beter als ik een wat groter sociaal netwerk heb om me heen maar ook daarin heb ik zoveel meer als vorig jaar. Een relatie willen is heel opvallend veel minder een nadrukkelijk doel geworden. Ach het er af en toe bij stil staan en overdenken is best nuttig, niets meer niets minder. 23 oktober 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Joepie! Als het goed is heb ik maandag een parttimejob in een cultureel centrum. Poetsen weliswaar, maar ook met mijn neus heel dicht op alle uitvoeringen die er gaan komen. Wie weet beval ik zo goed, dat ik straks eindig als ticketverkoper dat is niet zwaar lichamelijk werk. Verder droom ik lekker verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Dromen staan hier ver van mij af... Crisis met mijn ex... Wederom. Pislink, dus gevaarlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Zonde van je energie Blondie. Pissig worden, zal je ex waarschijnlijk niet van zijn standpunt brengen. Geen idee waar de crisis overgaat, hoef ik ook niet te weten, meningsverschillen waarschijnlijk. Als je het oneens bent, gewoon voet bij stuk houden en niet boos worden. Sterkte jij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Sterkte Blondie! Ik snap dat je het helemaal gehad kunt hebben, maar het voegt niets toe hè en het kan niet. Hou je goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Ik meld me droog af. Ga vroeg mijn bed in, morgen er ook weer vroeg uit. rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 (bewerkt) Das lekker fijn terug komen van je vakantie Blondie Probeer sterk te blijven want niets is het waard om nu te gaan drinken. Zou zo zonde zijn, je staat al zo'n tijd droog. Denk maar hoe fijn het is om zonder kater op te staan en nog steeds te weten wat je vanavond gedaan hebt. Met drank op kun je hele rare dingen gaan doen waar je naderhand spijt van krijgt. Trusten Rosa 23 oktober 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Goed gedaan Rosa, welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Mijn energie afgereageerd op mijn ex... als een leeuw! Lucht op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Opslomen nu... of iets in die richting... Eerst maar eens effe de hond uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Beter zo Blondie. Welterusten straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 En de eerste week weer volledig droog is onder de riem. Dat er nog maar veel mogen volgen. Wat staan er toch veel mooie en minder mooie verhalen op dit forum. lady jane en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Dankjewel Pinkman, helemaal in de roos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Dankjewel Sowhat. Ga jij emotioneel nog goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Heb namelijk heel veel respect voor je begrip die je voor anderen op kan brengen, ook al zit je met het verdriet en gemis aan jou vriendin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2015 Maak me een beetje zorgen over hoe gemakkelijk het lijkt dat je die knop omgezet hebt. Kan me namelijk niet voorstellen dat het zo snel over is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden