kruidenthee67 Geplaatst 13 september 2016 Rapport Share Geplaatst 13 september 2016 Lekker, Lemon! Ik drink graag van dat bruiswater met citroensmaak..zonder zoetstoffen. Toch wel kunnen genieten in Parijs...zowiezo een overweldigende stad. Die trek doet mij een wenkbrauw optrekken...maak je het jezelf niet moeilijk door af en toe wel te drinken? En dan denk ik ook puur aan dat filmpje van Els Noordlander? Hoe je systeem dan elke keer weer getriggerd wordt? Maar dat is mijn ervaring en gevoel! Ik kan me ook iets voorstellen bij wat je zegt, krampachtig adb willen zijn...geen oordeel van mijn kant, maar hardop denken Wel super dat je het je vrouw kunt bespreken. Sterkte Meya, met jouw proces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 13 september 2016 Rapport Share Geplaatst 13 september 2016 Feel Good Fruitwater Cloudy Lemon Dank je, Meya. De naam alleen maakt me al gelukkig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Stikverdrietig, zin om de deur uit te gaan en me vol te laten lopen. Ga ik niet doen. Ik ga zo pizza eten met vrouw en kinderen. Neem aan dat de trek na de gevulde maag weg zal zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 september 2016 Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Ik denk het wel Meya. Anders neem je maar een stukje extra. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 september 2016 Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 En een Italiaans ijsje na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Gewone AH pizza thuis dus geen Italiaans eis. Wel en extra stukje pizza. Trek inderdaad weg. Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 september 2016 Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Fijn. HALT he..die ken je toch? En nog een aantal die er niet bij staan maar wel bij horen...zoals verdiet... Fijne avond nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 september 2016 Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Fijn Meya. Goed gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 16 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Verdorie weer trek. Dat heb ik bijna nooit na het eten. Maar ik ken het wel van mezelf. Het gebeurt bij hevig verdriet waar op dat moment onvoldoende ruimte voor is. Misschien ook wel omdat ik de blues met drank associeer. Ja, ik denk dat de trek er ook zou zijn als er wel ruimte zou zijn. Er in zwelgen. Dat is makkelijker met drank. Op letten dus. Overigens geen enkele kans dat ik voor de bijl ga vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 september 2016 Rapport Share Geplaatst 16 september 2016 Ik denk dat het de bekende koppeling is tussen verdriet en drank. "Ik heb verdriet, dat is niet fijn, dus daar gooi ik alcohol overheen want dan voel ik het niet mee (zo erg)". Dat ís gewoon erg vervelend. En er is maar één manier om wat aan dat mechanisme te veranderen en dat is er niet aan toe geven. Nu niet, morgen niet, overmorgen niet... net zolang totdat het automatisme verzwakt. Ik hoop dat je het inmiddels alweer kwijt bent Meya. Goed dat je niet gaat toegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Ja, verdriet en alcohol...niet toegeven. Sterkte man, vervelend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 soms helpt een knuffel ook probeer maar eens thuis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Wel toegeven aan het gevoel van verdriet maar niet aan alcohol. Ga praten over wat je voelt, schrijf het op, laat het verdriet heel dichtbij komen via bijvoorbeeld muziek en leer een nieuwe manier aan om er mee om te gaan anders als de pavlovreactie drank. En ja knuffels helpen zeker. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 17 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 (bewerkt) Overigens geen enkele kans dat ik voor de bijl ga vanavond.Dat vind ik zo'n fijne, bijna achteloze eindzin.Ervoor kan alles staan, de grootste crisis, drama, pijn, tegenslag....reden genoeg om weer te gaan drinken, en dan: Overigens geen enkele kans dat ik voor de bijl ga vanavond. 17 september 2016 bewerkt door basta kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 20 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Vandaag een etentje gehad van een nieuw bestuur waar ik in zit. Vooraf getwijfeld of ik wat zou drinken maar besloten dat niet te doen, mede omdat ik weet dat een van de leden een alcoholprobleem heeft. Hij dronk inderdaad cola, ik spa. Aparte ervaring. Mijn andere besturen waren altijd drinkgelagen. Dit bestuur dronk met 6 man in totaal 6 glazen alcohol weg. Fijn gevoel, nuchter naar huis. Geen trek. smart, erik, kruidenthee67 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Mooi man! Goeie keuze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Het is best ook heel gewoon..... om niet te drinken. (zegt ze) Het is meer je natuurlijke staat van zijn. In feite. In feite best fijn! Naarmate om je heen die natuurlijkheid plaatsvindt wordt het nog meer gewoon. Gek he? kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Samen sterk smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 21 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Mijn vrouw ging nog even naar de naar de winkel en vroeg of ik nog iets nodig had. Vandaag weer een rete zware dag met emotionele stress, dus ik zei lachend: 'eh, ja, een borrel'. Prompt enorme trek. Ik lachte er omheen: 'een halve flesje dan?', en zag dat ze even aarzelde. Nog grotere trek. Echt enorm. Zoals ik trek bijna alleen maar ken van willen roken maar de vloei is op. Ik denk dat dat kwam omdat ik de trek benoemde én zag dat ze eventueel bereid was om... Ze houdt me vast. En ik zeg, naar drank verlangend, Heerlijk om me er even in te verliezen Even voor mezelf te zorgen Even niet groot en sterk hoeven zijn Dat kwam recht uit mijn hart en is blijkbaar wat ik nodig heb. Drank zou me inderdaad helpen me even te verliezen. Maar voor mezelf zorgen is het geensinds. En als ik morgen wakker wordt moet ik groot en sterk zijn voor drie, want met kater, schuldgevoel en depressiviteit. Aan de citroenlimonade dus. Vol en Acanthus reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Proost! Ik heb m ook, die citroenlimonade is lekker! En gefeliciteerd met dit inzicht én het ernaar handelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Wauw, goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Diepe buiging voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Even niet groot en sterk te hoeven zijn..... zo herkenbaar.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Ja, dat gevoel is herkenbaar. Knap hoe je het doorstaan hebt, goed gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden