Spring naar bijdragen

Meya; wat wordt mijn aanpak?


Meya

Aanbevolen berichten

Lekker, Lemon!

Ik drink graag van dat bruiswater met citroensmaak..zonder zoetstoffen.

 

Toch wel kunnen genieten in Parijs...zowiezo een overweldigende stad.

 

Die trek doet mij een wenkbrauw optrekken...maak je het jezelf niet moeilijk

door af en toe wel te drinken? En dan denk ik ook puur aan dat filmpje van Els Noordlander?

Hoe je systeem dan elke keer weer getriggerd wordt? Maar dat is mijn ervaring en gevoel!

Ik kan me ook iets voorstellen bij wat je zegt, krampachtig adb willen zijn...geen oordeel van mijn kant, 

maar hardop denken  :)

 

Wel super dat je het je vrouw kunt bespreken.

 

Sterkte Meya, met jouw proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdorie weer trek. Dat heb ik bijna nooit na het eten. Maar ik ken het wel van mezelf. Het gebeurt bij hevig verdriet waar op dat moment onvoldoende ruimte voor is. Misschien ook wel omdat ik de blues met drank associeer. Ja, ik denk dat de trek er ook zou zijn als er wel ruimte zou zijn. Er in zwelgen. Dat is makkelijker met drank.

Op letten dus.

Overigens geen enkele kans dat ik voor de bijl ga vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het de bekende koppeling is tussen verdriet en drank. "Ik heb verdriet, dat is niet fijn, dus daar gooi ik alcohol overheen want dan voel ik het niet mee (zo erg)".

Dat ís gewoon erg vervelend. En er is maar één manier om wat aan dat mechanisme te veranderen en dat is er niet aan toe geven. Nu niet, morgen niet, overmorgen niet... net zolang totdat het automatisme verzwakt.

Ik hoop dat je het inmiddels alweer kwijt bent Meya. Goed dat je niet gaat toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel toegeven aan het gevoel van verdriet maar niet aan alcohol. Ga praten over wat je voelt, schrijf het op, laat het verdriet heel dichtbij komen via bijvoorbeeld muziek en leer een nieuwe manier aan om er mee om te gaan anders als de pavlovreactie drank.

 

En ja knuffels helpen zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens geen enkele kans dat ik voor de bijl ga vanavond.

Dat vind ik zo'n fijne, bijna achteloze eindzin.

Ervoor kan alles staan, de grootste crisis, drama, pijn, tegenslag....reden genoeg om weer te gaan drinken, en dan:

Overigens geen enkele kans dat ik voor de bijl ga vanavond.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een etentje gehad van een nieuw bestuur waar ik in zit. Vooraf getwijfeld of ik wat zou drinken maar besloten dat niet te doen, mede omdat ik weet dat een van de leden een alcoholprobleem heeft. Hij dronk inderdaad cola, ik spa.

Aparte ervaring. Mijn andere besturen waren altijd drinkgelagen. Dit bestuur dronk met 6 man in totaal 6 glazen alcohol weg.

Fijn gevoel, nuchter naar huis. Geen trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrouw ging nog even naar de naar de winkel en vroeg of ik nog iets nodig had. Vandaag weer een rete zware dag met emotionele stress, dus ik zei lachend: 'eh, ja, een borrel'.

Prompt enorme trek.

Ik lachte er omheen: 'een halve flesje dan?', en zag dat ze even aarzelde.

Nog grotere trek. Echt enorm. Zoals ik trek bijna alleen maar ken van willen roken maar de vloei is op. Ik denk dat dat kwam omdat ik de trek benoemde én zag dat ze eventueel bereid was om...

Ze houdt me vast. En ik zeg, naar drank verlangend,

Heerlijk om me er even in te verliezen

Even voor mezelf te zorgen

Even niet groot en sterk hoeven zijn

Dat kwam recht uit mijn hart en is blijkbaar wat ik nodig heb. Drank zou me inderdaad helpen me even te verliezen. Maar voor mezelf zorgen is het geensinds. En als ik morgen wakker wordt moet ik groot en sterk zijn voor drie, want met kater, schuldgevoel en depressiviteit.

Aan de citroenlimonade dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...