Gast Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Bedankt voor de reacties,straks wat water drinken en slapen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 mag je niet gewoon 112 bellen dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 of minder dringend dan ik dacht ZBB Kun je het goed inschatten nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 ja dat is slimmer idd thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Goh Jane dat lijkt me toch iedere keer een opdonder als iemand die je verzorgd hebt komt te overlijden. Â Heet wel geen Jane maar elke keer dat overlijden en de hele dag mensen op de afdeling in tranen gaat mij ook niet altijd in de koude kleren zitten. Bah was naar vandaag, nare beelden op mijn netvlies en veel emoties, Vaak denk ik het is een mooi beroep dat je mensen mag verzorgen in hun laatste fase maar vandaag was wel een beetje veel weer. Dat komt bij mij pas als ik zo net thuis ben na werken, boodschappen doen.....Kan nooit wat tikken, is altijd privacy gevoelig en niet smakelijk om te lezen ook. Is dan best wel eens stil thuiskomen zoals nu. Maar drinken doe ik niet, dat is het punt niet meer eigenlijk, En morgen ben ik ook weer dankbaar voor het werk wat ik kan doen..... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Ja Erik ze zeggen wel eens, je leert er wel mee omgaan en bij sommige mensen zal dat best zo zijn maar ik denk niet dat ik het zou kunnen. Je gaat je toch hechten aan mensen, je ziet het lijden, de doodstrijd, de pijn en het verdriet. Iets wat toch meeste verplegers (verzorgers) niet in de kouwe kleren gaat zitten, ook al wordt er regelmatig over gepraat. Nee alle respect voor de mensen die dit werk doen. Ja en inderdaad als je dan alleen thuis komt en niets kwijt kan is dat erg moeilijk. Kan je ook niet in grote lijnen schrijven hoe je de dagen doorkomt op je werk? Alleen maar schrijven wat het jou doet zonder te gedetailleerd te schrijven om wie het gaat of is dat toch moeilijk? Â erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 (bewerkt) Maar ja, wie houdt me tegen als niemand het ziet? Â Jij ziet jezelf het doen, en dat is het enige wat er eigenlijk toe doet. Â Met je opmerking plaats je verantwoordelijkheid buiten jezelf bij degene die je tegen zou moeten houden of dat niet drinken een kwestie is dat je voor een ander niet doet. Hoe zit het met de motivatie diep in jezelf? Â En waarom noem je drank allerlei lekkers. Hoe lekker is drank.....haal al je herinneringen naar boven wat je deed en hoe je je voelde.....hoe lekker is het dan werkelijk? 9 oktober 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Morgenochtend vroeg de boodschappen doen. Afgepast geld mee. Afspraak maken voor zondag om die oude tante op te zoeken. Je moet het zelf doen, maar kunt het jezelf wel makkelijker maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
em69my Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Bekenden genoeg in de kroeg die het zien Hub. Eigenlijk zou je het tegen iedereen moeten zeggen; 'ik wil een tijdje niet meer drinken'. Doe ik wel! Vandaag diep triest nieuws gekregen waar ik het moeilijk mee heb maar heb me zelf goed voor gehouden niet te gaan verdrinken in de fles. Ik wil gewoon kunnen janken en me niet verdoofd voelen. Andere leuke beloning is, toen ik op de weegschaal ging staan en bleek dat ik 3 kilo lichter was. Nou is het niet zo dat ik moddervet ben maar wat kilo's kan ik best missen. Voel me steeds helderder en diarree is ook zo zeer niet meer aanwezig. Heb het gebakken visje vandaag niet laten zwemmen in een biertje maar in een milk shake en smakelijk gegeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 @Bolletje Ik probeer het wel eens en dan haal ik weer zaken weg enzo. Wat het vandaag met mij deed; als een familielid van mij zou overlijden dan zou ik een rustig beeld graag willen zien. Niet het beeld dat het was vandaag, haar lever deed al zo lang niks meer, het was er zo slecht aan toe dat we het niet toonbaar konden maken. Zelfs niet met de familie aan de deur en maar poetsen en schoonmaken voor al was het maar heel even een beeld dat betrokkenen graag willen onthouden. Dat ik graag zou willen onthouden als het mijn familie zou zijn die daar lag. Verplegen van de zieke, voorkomen van lijden en als dat niet meer lukt waardig sterven. Het lukte niet om een waardig beeld te tonen. Maar het lukte wel om ontbijt voor de familie te maken die bleef slapen afgelopen nacht, met ze te praten, ze uit te geleiden bij de lift en de familie was ondanks de tranen heel dankbaar voor onze zorgen. Gedaan wat we konden doen maar dat nare beeld was nu eenmaal zo. En ja de familie koos ervoor het te willen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Hub voor wie wil jij stoppen met drinken? Als je dat helemaal voor jezelf doet, zal je ook alle verantwoording voor jezelf moeten nemen. Dat is ook op eigen krachten dit weekend door komen. Niemand kan jou opsluiten, niemand gaat voor jou boodschappen doen, je zal hier doorheen moeten. Maar als het je dan gelukt is, moet jij eens kijken hoe trots je kan zijn op jezelf. Het weekend veel eten zodat trek weinig of geen kans krijgt, proberen om niet te veel bezig te zijn met de drank maar iets leuks voor jezelf gaan doen. Lekker uitslapen, warme douche nemen enz. maak het gezellig voor jezelf. Dat is wat je verdiend, geen alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 (bewerkt)  Erik als je schrijft en het naderhand weer weg haalt schrijf je toch wat van je af hoor, en dat is ook al goed voor je denk ik. Maar wat houd jij ontzettend veel rekening met de familie zeg, dat siert je joh. Nadeel is inderdaad wel dat je je zo gaat in leven in andere mensen dat je jezelf daar wel eens in kan verliezen. Misschien gebeurt dat wel een beetje bij jou. Vind je die ander veel belangrijker dat jezelf. Ik herken dit zo goed hé. Ik ben 10-11 jaar lang mantelzorger geweest van mijn man. Hij had Asperger dat zit uitte in narcisme en hypochondrie dus erg moeilijk was voor zichzelf maar ook voor mij. Toch heb ik op een gegeven moment besloten om wat afstand te nemen, door te gaan denken, ik doe wat ik kan, meer kan ik niet. Voorheen ging ik heel vaak ver over mijn grenzen. Misschien gebeurt dat bij jou ook, ga je veel te ver over je grenzen heen en raakt uitgeput. 9 oktober 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Opslomen en bijtijds erin. Darmen houden een klassiek concert na mijn krackertjes. Nu maar hopen dat ik kan slapen met dat concert op de achtergrond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Trusten Blondie  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Een hartstikke goed voornemen Hub, en je kan het hé. Geen nee zeggen tegen de alcohol maar ja zeggen tegen een goed en gezond leven. HappyDays reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Dank je Bol voor je reactie. Wat je schrijft klopt vrij vaak, vrij vaak mezelf verliezen en mijn grenzen voorbij. Vandaag veel geleerd, maar beetje erg moe. Opslomen nu, morgen 6:20 de wekker weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Hub, morgen alleen die dingen doen waar je trots op kan zijn. En dan koop je voor de avond iets lekker of fijns voor jezelf zonder alcohol en als het je lukt geef je jezelf ook echt een beloning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Het is inderdaad waar je moet het voor jezelf doen. Eens je hebt besloten om met die stomme drank te stoppen ben je op jezelf aangewezen. Mijn vriend zegt ook tegen mij waarom zo drastisch stoppen? Ik zeg gewoon omdat het nodig is voor mij. Mijn lichaam is op. Ik hou hem niet tegen om iets te drinken. Hij drinkt ook veel te veel maar heeft er niet echt last van buiten overgewicht. Het besef is er bij hem niet. Ik weet enkel dat ik veel helderder ben zonder. Ik hoop dat het zo blijft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Het zal je lukken Hub, zeker weten :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Poeh das vroeg Erik. Trusten kerel slaap lekker  Trusten Sowhat. Goeie avond Frieke. Knap dat jij gestopt bent terwijl je vriend nog volop drinkt. Misschien komt het besef bij hem ook nog eens. Moeilijk hoor als jij als nuchter iemand bij iemand bent die wel drinkt. Heb je dan niet het gevoel dat je het contact een beetje verliest als hij veel gedronken heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 @Blondie 20.19: Â Ik ben niet de meest gevoelige persoon, maar stoppen met roken (veel gedaan) leidt mij immer veelvuldig WC waarts. Ook met de pil over gehad, schijnt te kloppen. Doe je best. Alles gaat over. blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 (bewerkt) Hé bah, vanavond is er weer darten, en ik mis Lytse. We waarschuwden elkaar altijd als darten begon. Dat is er niet meer. Jammer.  Haddy 9 oktober 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Hey bolletje, hij probeert nu echt zijn best te doen hoor. Zal zeker niet stomdronken thuiskomen. Mag ik hopen :-) Thuis kan hij in elk geval niets meer vinden. Btw ik ben nog maar aan dag 2 :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 Ik ga een youtube ontspanningsoefening doen en dan pitten.....tot morgen iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 9 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2015 (bewerkt) Slaap zacht erik 9 oktober 2015 bewerkt door Frieke erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden