Spring naar bijdragen

Maandag 5 oktober

blondie6173

Aanbevolen berichten

Pas als ik de hoop dat het zal gaan lukken opgeef of loslaat geef ik mezelf de kans om me over te geven. Hoop betekent voor mij

altijd een (min of meer verborgen) eis dat het móet lukken.

Door de hoop los te laten ontstaan er mogelijkheden, is mijn ervaring.

Mogelijkheden in de vorm van cadeautjes van het leven zélf, niet in de vorm van het najagen van van tevoren bedachte resultaten.

jOwan had wel gelijk: hopen is niet het juiste ingrediënt, besluiten werkt beter.

Een besluit levert pas cadeautjes op als ik de hoop laat varen. Hoop heeft voor mij teveel te maken met eigen wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoop opgeven. Hoop is voor mij ook verdekte controledrang. Voorschotje nemen op het resultaat.

Ik heb dat soort hoop opgegeven mijn dochter weer te zien, in plaats daarvan bid ik. Het blijft wel een wens...

Mooi, Kohtje. Ook op mij van toepassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Klavertje.

Inderdaad geen alcohol gebruiken verder kan je gewoon alles doen. Sommigen krijgen wel last als ze b.v. iets gebruiken waar alc. in zit, dus misschien zou je inderdaad daar op kunnen letten. Ikzelf heb daar nooit geen last van gehad. Tja en ook koken met alc. zou ik voor alle zekerheid niet doen als je niet weet of je daar ook last van krijgt. Maar belangrijk is, dat je niet kan drinken. Daar word je echt ontzettend ziek van.

Misschien even Googlen om wat meer te weten te komen over Refusal en alc. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, geen irritatie hier.

Met mondwater moet je uitkijken, en met bach-druppels en dergelijke.

En vreemd genoeg ook met oliebollen, krentenbollen enz.

Door gisting kunnen de alcohol gaan bevatten.

bewerkt door JaNina
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal tikkie overdreven vind ik...

Refusal nemen en geen alcohol drinken that's it en een beetje nadenken.

Niet na het poetsten en halve fles mondwater met alcohol drinken lijkt me logisch,

gewoon spoelen en het handeltje uitspugen geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve luitjes,

Even een teken van leven. Zit in de moeilijkheden. Mijn enige vlucht... M'n ouders. Ga straks koken en eten met hun. Pompoen-spruitjes curry. Hoop dat dat de zinnen weer even verzet.

Dat is het voorlopig.

Groet,

Gunn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier emotionele ochtend. Naar mijn Heit (Pa) geweest en laatste spulletjes van mijn Mem (Ma) opgeruimd. Ze is een half jaar geleden overleden na een heftig lang ziekbed van 3 jaar. 2 weken terug de kleding en toen strakjes kwamen de sieraden op de proppen en moesten Sis en ik verdelen. Tik dit met een ring van mijn mem om. Heb nog behoorlijk moeten janken strakjes. Zelf denk ik nu dat het 1 van de redenen is dat ik een uitvlucht in de alcohol heb gezocht. Om het gevoel uit te schakelen en dat komt nu heftig terug. Mijn mem was altijd degene die mij aan mijn mouw trok als het weer gevaarlijk werd voor mij. Ze is er niet meer en ik moet het nu zelf doen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd of mensen die Refusal gebruiken ook speciale shampoo, deo, dagcrème enz gebruiken? Is dat nodig? Kan het nergens vinden. En waar moet je nog meer op letten?

Mijn verslavingsarts zei dat sommige mensen - die refusal slikken - ook kunnen reageren op de alcohol die in verzorgingsproducten zit. Ik had voor de zekerheid deodorant zonder alcohol. Maar later besefte ik me dat ik mijn luchtjes gewoon opdeed en nergens last van had. Terwijl daar ook alcohol in zit.

Het staat altijd op de verpakking of er alcohol in zit of niet.

Ik gebruik inmiddels weer deo met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Gunn kerel. Ik hoop zo dat het leven je eindelijk eens een keertje toe lacht. Dan is het weer fijn voor je om te leven. :heart:

Klavertje ik weet niet of je het weet maar soms kan het zijn dat je een rare smaak in je mond krijgt. Een ijzersmaak. Voor mij betekende dat ik de refu ging minderen naar twee keer per week een kwart. Daar heb ik meer dan genoeg aan.

Maar heb je ook gelezen wat de bijverschijnselen kunnen zijn? En hoeveel moet je er slikken per dag?

Kom je ook  bij ons op het refudraadje? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...