Spring naar bijdragen

Voorstellen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeie avond Lila en welkom op ons forum.

Je stelt wat vragen aan ons en meteen denk ik bij jouw vraag of het mogelijk is om weer sociaal te drinken, waarom zou je? Waarom zou je weer naar drank grijpen als je juist daardoor in de moeilijkheden bent gekomen, en hoe langer je drinkt des te meer moeilijkheden komen er. Ook heb je hoe langer hoe meer nodig. Er bestaan zoveel lekkere drankjes waar geen alc. in zit. En de gezelligheid kun je ook maken zonder drank. En als je het al over "zucht"hebt, is het riskant om weer te proberen sociaal te gaan drinken. Probeer eerst maar eens die drie maanden vol te houden en dan kan je verder kijken of je wel of niet wilt gaan drinken

Baclofen is een middel dat de trek een beetje verminderd, en uiteraard mag je mee doen aan de dagdraad.

Voel je thuis en als we je niet horen, GEWOON SCHREEUWEN :);)

Heel veel succes.

Geplaatst (bewerkt)

Welkom,

Tuurlijk mag je meedoen met het dagdraadje, vinden we leuk als nieuwe mensen gewoon meedoen :)

Eigenllijk zou ik je aanraden maandag al HA te bellen en met de deur in huis te vallen. Heb antidepresiva en die durf ik niet te nemen omdat ik onzeker ben over mijn drankgebruik en eigenlijk weet dat ik doordrink en dat is niet goed met die pillen. Zou niet wachten tot GGZ ergens in September als je er nu al wat aan kan doen.

Er was hier een keer een stelling dat sociaal drinken een begrip dat alleen gebruikt wordt door mensen met een drankprobleem. Ik ben gaan googlen in welke context het begrip sociaal drinken gebruikt wordt. Mensen zonder alcohol probleem die drinken af en toe een glaasje en dat is meestal samen met andere mensen zoals een gesprek met een glas erbij. Zij noemen dit nooit sociaal drinken. Google maar, sociaal drinken geeft zoekresultaten precies op maat voor alcies als wij. Sociaal drinken is in mijn ogen een illusie van en voor alcoholisten. We maken onszelf wat wijs.

Ik wil niet meer drinken maar men zegt dat je eerst maanden of iets van een jaar niet moet drinken en dan pas eens kijken of je dan nog wil minderen. Ik faalde in al mijn minderpogingen. In verband met bloeddruk zei mijn HA dat ik me moest beperken tot 2 glazen per dag. Toen heel direct gezegd dat ik me niet kan beperken en dat stoppen makkelijker is. Dan is het maar gelijk helder voor je arts hoe drank bij je speelt.

bewerkt door erik
Geplaatst

Met cola afzweren heb je geleerd hoe het is om gewoonten af te leren en die wetenschap kan je nu ook met drank inzetten. Natuurlijk is drank geen cola maar toch...

@kruidenthee gelukkig heet ze geen Lidia, dat zou verwarrend zijn.

Geplaatst

Als je honger hebt eten, jezelf afleiden, uitzitten want trek is een golfbeweging, het komt en gaat gelukkig ook weer. Hoef je niks voor te doen....alleen wachten. Hierop is ook de kookwekker gebaseerd. Zie draadje

Als je draadjes leest zal je vaker lezen over HALT bij mij duurde het een tijd voor ik dat snapte. (hungry angry loney tired) Deze vier geven momenten aan met extra risico. Dat is dus niet wat te doen bij erge trek maar welke factoren kunnen een signaal functie hebben van he nu ff oppassen. Erge trek wil je voor zijn en niet door overvallen worden als je moe met honger in je uppie eenzaam en met een rothumeur langs het drankpad in de supermarkt loopt. Dan had je eerst kunnen eten of iets doen waardoor kwaadheid minder wordt en niet moe na je werk boodschappen doen maar een ander tijdstip. Zo kreeg ik inzicht in trekmomenten en leerde het te voorkomen. Er eerder bij te zijn dan pas op het hevige trekmoment.

Geplaatst

Hoi Lila, welkom.

Ik heb mijn drinken vervangen door leukere dingen,

soms ook verslavend leuk, maar dan wel gezond.

En verder heel veel aan Mindfulness gehad.

Trek kun je uitzitten, het schijnt hooguit 20 min. te duren en

hoe langer je niet drinkt des te korter. waarschijnlijk net

als je cola en roken. Ik zie een verslaving niet als een ziekte

meer een uit de hand gelopen slechte gewoonte,

met psychisch en fysieke afhankelijke kanten.

Maar dat is mijn persoonlijke mening en ervaring, voor jou kan

het heel anders lijken/blijken. Zoek je weg meis, lees veel hier en

schrijf vooral mee op de ditjes en datjes dagdraad, gezellig!

Geplaatst

Hoi Lila,

Welkom.

Iedere dag is er 1 precies wat Gerrit zegt. Ik had een maand niet gedronken en ging toen op vakantie. Dacht ik kan toch wel een wijntje drinken nu. Waarom niet..... fout, ik ben niet dronken geweest maar het gevoel hebben niet de baas te zijn over jezelf en te drinken terwijl ik het eigenlijk niet wilde, maakte dat ik nu weer op dag 2 zit van het niet drinken.

Ik heb ervaren dat ik me veel prettiger voel zonder drank, helderder, zelfverzekerder, sterker en geen paniek aanvallen. Ik werd echt radeloos. Dus op je vraag om sociaal te kunnen drinken....vul het zelf maar in. Voor mij werkt het niet om de hele dag bezig te zijn met zal ik wel of zal ik niet. En vooral later te beseffen dat ik mezelf weer verlies.

Sterkte en welkom op de dagdraad.

Geplaatst

Heb er ook over nagedacht, over dat spaarpotje.,vond dat echt een goed idee. Maar helaas, ik snoep nu meer. Dus ik geef het daar aan uit.......:-(

Geplaatst

en als het niet makkelijker wordt Lila

wat dan?

Je bent in gevecht met jezelf lijkt het,

stoppen met strijden

en stoppen met drinken

dan kun je misschien een niet makkelijk leven aan

met alle ups en downs

die er toch blijven bestaan :rose:

Geplaatst

Hoi Lila,

Ik heb gemerkt bij mezelf dat als ik stiekem de deur een stukje open houd om eventueel toch weer te drinken, ik vroeg of laat weer de fout in ga. Het is zoals ze het hier zeggen, niet meer drinken is de strijd opgeven tegen de drank. Ik hoop dat je snel geholpen kunt worden bij de GGZ.

Hummer

Geplaatst

ow, ik dacht dat ie "Nooit meer een kater" heette.

De verslaving voorbij van Geurtz, daar hoor ik wel goede verhalen over.

En Hallo Muur.

En: Nou , nog ééntje dan.

En ga zo maar door.

• 3 months later...
  • 5 weeks later...
Geplaatst

Zoals ik op het Arrenslee draadje al schreef: knap dat je adb gebleven bent de afgelopen lastige weken!

Ik heb net je draadje gelezen en ik zie dat je eerst getwijfeld hebt of je wel wilde stoppen, toen geruime tijd niet hebt gedronken (met een flinke terugval?) en daarna heb je besloten echt te stoppen. Is dat nog zo, of ben je eigenlijk teruggekomen op dat besluit?

Geplaatst

Ik worstel best nog met dat pleasen. Tegelijk denk ik: man man man: ik wil een betere wereld met gelukkige mensen!

Op zijn minst is vriendelijkheid en medemenselijkheid dan belangrijk!

Dus zoek een mix :musicnote:   je mag er nooit zelf van in de put raken.

jeempie jong nog.... 35. Fijn om nu al van dit probleem af te weten überhaupt.

Had ik dat toen maar geweten!

..... :rose:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...