Mari67 Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Dag allemaal, Ik ben een nieuweling hier en heb net dit draadje gelezen. Ik vind het indrukwekkend. Zowel inhoudelijk over dat wat jullie met elkaar/ons delen, maar ook respect en eerlijkheid naar elkaar. Bij een aantal zie ik een enorme strijd. Ik wens iedereen veel sterkte en succes. Ondertussen ben ik met mijn tweede alcoholvrije dag bezig en dat bevalt me prima! Fijne avond allen, hoe dan ook! erik, An en jowan reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Dankjewel Mari67! Hoop dat je ook mee wil doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Ik herken wel wat. Je eigen eigenwijsheid en ego projecteren op de ander en de ander daarover adviseren en waarschuwen. Waarbij je feitelijk naar jezelf wijst en adviseert. Ik herken me totaal niet in het grote ego dat me toegedicht wordt. Jowan heeft dat idee over me en daar blijft hij aan vasthouden ook al kent hij me niet. Ik denk dat ik eerder heel onzeker ben en mezelf onbelangrijk vind. Het tegenovergestelde van een te groot ego. Eigenwijs ben ik wel....en daar kan ik goed mee omgaan want luister echt wel naar anderen. Sta altijd open voor feedback waar ik wat mee kan. Dat is het punt met de reactie waarop ik reageer. Ik zie mijn naam staan dus het zou over mij moeten gaan. Ik lees alles 3x en blijf zitten met de vraag waar heeft dit betrekking op specifiek mij en de zorgen om mijn nuchterheid. Ik wil best een l3s trekken maar hier kan ik geen chocolade van maken..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mari67 Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Thx Spud. Waarmee bedoel je precies? (Ik ben nog wat zoekend op dit forum hoor, dus excuses als ik een domme vraag stel... Blont, je weet wel...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Van harte welkom Mari, ik hoop dat je er veel aan hebt. Misschien is het in het begin wel wat verwarrend voor je maar dat komt vanzelf goed. Hier alvast een grote bos :rose: :rose: :rose: omdat je al twee dagen droog staat. Mari67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Ik ga weer even muziek luisteren. Mijn lopende band dieren afstaan jaar komt weer bij me terug. Met alle boosheid daarin. Voel met je mee Akkordeon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 (bewerkt) Dat je gewoon lekker mee blijft Mari67. Je bent welkom! 10 augustus 2015 bewerkt door Spud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Sproetje je hebt een pb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Bedankt voor het meeleven! Hond is nu 14,5 jaar waarvan 5,5 bij mij... Ga haar idd niet laten lijden... 'T is al mooi geweest samen! Kijken wat woensdag brengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Beantwoord Bol. Nu echt even uitleven met muziek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Bedankt voor je uitgebreide reactie jowan, ik herken jou er wel in, maar Koh en Erik minder. Is het niet een beetje zo dat je jouw items nu projecteert op mensen die je raken op gevoelige plekken? Mari, fijn dat je de huiskamer hebt gevonden hier en meeschrijft. En Akk, joh wat naar, een snel afscheid ineens. Logisch dat je nu meer aan je hond denkt dan aan je eigen pijn, maar evengoed een ((( ))) virtuele arm even. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 (bewerkt) Dank je wel jowan. Het ego verhaal ben ik aan het lezen in 'de grote verdoving' en het heeft meer impact en invloed dan ik al wist. Ligt altijd op de loer. Ik dacht er op een bepaalde manier te zijn een aantal maanden terug...maar dat bleek anders. Het is een langduriger proces dan ik soms denk en wil, en heeft alles te maken met loslaten van ego en handelen vanuit liefde. Dat zien, uitspreken, moed hebben. Ik vind het zeer boeiend en essentieel. Kan niet spreken over anderen, wil ik ook niet. Overigens is dit wel een onderwerp wat ik thuis ook goed kan bespreken...gelukkig. Misschien wat vaag dit...maar ik waardeer wel de dialoog!!! Ik voel absoluut geen behoefte tot discussie over dit onderwerp waarbij het gaat 'om gelijk krijgen'. Voor mij is het geen krachtmeting. Juist het uitwisselen van gedachten en ervaringen is voor mij helpend. Om het te begrijpen, om te leren, om stappen te kunnen zetten. Dank jullie wel. typo 10 augustus 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 ik realiseer me nu dat ik me ook een slag in de rondte projecteer hier soms, haha Dus de dingen en mensen die mij raken daar kan ik weer wat mee, weer heel wat af te prakkedenken dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Wat leuk Ietje twee van die grote snuitjes op mijn scherm. Heb jij nog een beetje kunnen pitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Je verhaal over je hond klinkt verdrietig en mooi tegelijk Akk. Laat elke dag samen tellen ipv de dagen af te tellen. Maak er een mooie tijd van Tot woensdag. Goed van je dat je het lijden van de hond centraal stelt en niet jou moeite met afscheid. Sterkte.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Haha lady jane. Interessant fenomeen vind ik dat projecteren altijd. Leer best veel over mezelf als ik me er bewust van ben. Vorige week nog schreef ik Agnieta gevoelsreflecties met haar vader te delen een echt goed gesprek met hem. Ja dan is het overduidelijk dat ik behalve haar dat toewens ik er zelf onbewust mee bezig ben in relatie met mijn vader. Heel nuttig is dat...me afvragen wat het me zegt als ik een ander iets voorspiegel aanraad of adviseer. Wat zegt dat over mij.....Ja we projecteren wat in de rondte zo met elkaar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Goed dat je een zwaar moment hier deelt, Kaboutertje. Je moet het nog steeds zelf doen maar je hoeft het niet alleen te doen. Ik hoop dat je er verlichting in vindt. En dat er langzaamaan licht aan de horizon komt, ik gun het je zozeer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Ga afsluiten...welterusten alvast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Ietje, ze zien er leuk uit! Fijn voor jullie! Ik rits de slaapzak dicht en vertrek droog naar dromenland.. Truste! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 lief Iet toch wel zekerteweten 2 meisjes he slaapwel frummers erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 dat word je dan wel☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Ik meld me nuchter af voor de dagpact na een drukke dag. Het was een zeer bijzondere en indringende meeting vanavond, alweer met nieuwkomers en iemand die terug was na meer dan een jaar! (Nuchter, nog steeds!) Ik voel een impuls om te reageren op de reacties die gegeven zijn, maar ik volsta met jullie te bedanken voor het lezen, meedenken en reageren. Misschien morgen, maar dan is het al oud brood. Ik vind het al fijn als er verslavingsinhoudelijke zaken de revue passeren, dank ook aan Toine onder andere. Welterusten en wellicht tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2015 Nog net geen nacht(wacht) Bruin, moe en enorm genoten van een weekendje Vlieland In zee gezwommen! Niet echt bij gelezen Maar ook hier, alles wat erbij hoort Kwestie van perspectief Gevoel volgen en kop d'r bij houden Trust! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden