Spring naar bijdragen

Donderdag 23 juli 2015


Aanbevolen berichten

Dat is me nou ook wat...

Alles voor elkaar voor vertrek naar Polen (morgen), komen we er nu net pas achter dat

ze in Polen nog steeds in Zloty's betalen... :wacko:

Verdikkie zeg. Het nieuws is zo doordrenkt van Euro-ellende dat we er gemakshalve(?) maar van uit gingen

dat héél Europa met die munt betaalt.. nou ja, in elk geval heel oost Europa..

Gelukkig kun je wel overal pinnen tegenwoordig.. :ph34r:

Pinnen is in Polen geen enkel probleem en met euro's betalen ook niet. Hou wel de koers in de gaten, dan.

Mijn recente ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat te melden, vraag je.

Nou, ik heb me net geschoren. Kale kin en wangen.

Hoef ik geen scheergerei/-apparaat mee.

Normaal gesproken hou ik m'n baardje kort met de trimmer, zo eens in de twee, drie dagen.

Maar trimmen vind ik op een camping ook altijd zo'n gedoe..

Een baard van een kleine twee weken vind ik nog net te doen.

 

Fruitvlieg, voor wat het waard is. Hopelijk ben je nog wakker.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga hier écht niet over mijn scheergewoontes schrijven. Dus.

Al lang geen sokken aangehad ook.

Gegeten dan? Mwah... Als bitterballen en kaasstengels onder 'eten' vallen, dan ja.

Ook al geen vakantie voor de boeg. Maarrr... Eigenlijk heb ik altijd vakantie! Van de drank in elk geval. Ha, toch nog on topic.

Niets te melden dus. Sorry Fruit. Slaapt "het"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarover gaan we niet in discussie? Oh, lees het al, over een uitglijder cq. terugval die hier werd gemeld. Nee inderdaad, daarover praten zou nergens op slaan op dit forum. Ernaar verwijzen een paar uur na melding in de zin van "ik praat er hier niet over!" moet kunnen. Helemaal niet dat ik me dan afvraag "waarom benoem je het dan en wat wil je nu eigenlijk?" ofzo.

Okay. Ik ga tukken. Notte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier dag 1.

 

Paar halve liters bier van mannie achterover gedrukt vannacht.

Die blikjes had ik eerder stiekem van hem gepikt en verstopt.

Vraag me niet waarom, ik heb geen idee.

Herstel begint met: Eerlijkheid, Openheid van geest en Bereidwilligheid. Het ís niet zo moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt de hele dag trek in roken gehad op dag 1 van mijn stoppoging, totaal niet gedacht aan alcohol omdat het denken over roken zo overheerst nu.

 

Lekker gesport en een ander filiaal van sportschool ontdekt waar ik gratis mag zwemmen (ook in buiten wedstrijd bad) en de sauna helemaal nieuw is. Ik ga voortaan daar heen.

 

@Fruitvlieg; wennen he heel kleine kinderen. Ik voel me ook altijd zo onwennig met boeken voorlezen en plaatjes aanwijzen...maar toch wel erg leuk om te doen. Geniet er van. Wie weet wordt -het- nog wakker en komt er wat leven in de brouwerij.....of is het de goden verzoeken wat ik nu schrijf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstel begint met: Eerlijkheid, Openheid van geest en Bereidwilligheid. Het ís niet zo moeilijk.

 

Eens. Maar eerlijk en open, het klinkt zo makkelijk maar is nog best lastig. Stoppen met drinken is in mijn ogen naast de eerste niet ook vooral het stoppen met stiekem achterover drukken, verstoppen, liegen, smoezen verzinnen de hele bende van stiekemheid die gekoppeld is aan teveel drinken. Ik zou het feit stiekem achterover drukken denk ik net zo erg vinden als het drinken zelf. Dat stiekeme heb ik inmiddels net zoveel aversie tegen voor mezelf als het drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor de felicitaties met de 1000 dagen mijlpaal.

En de aanvulling die ik hier wil geven na het lezen van de dagdraad vandaag is dat het inderdaad stap voor stap gaat. Ik heb nooit een plan gehad om duizend dagen nuchter te blijven, maar als je elke dag een kraaltje rijgt, krijg je best een lang snoer klaar.

Dag voor dag, meer hoeft niet en dat houdt het overzichtelijk.

Ik heb vandaag in volle besef van mijn nuchterheid, en het genot daarvan, over het strand gelopen. En ik be ontzettend dankbaar dat het zo gelopen is, dat ik hulp gevraagd, aanvaard en gekregen heb om hier mee aan de slag te gaan.

Ook dit forum draagt er aan toe bij. Dus ook jullie: dank je wel.

 

Ik meld me clean af voor de dagpact.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarover gaan we niet in discussie? Oh, lees het al, over een uitglijder cq. terugval die hier werd gemeld. Nee inderdaad, daarover praten zou nergens op slaan op dit forum. Ernaar verwijzen een paar uur na melding in de zin van "ik praat er hier niet over!" moet kunnen. Helemaal niet dat ik me dan afvraag "waarom benoem je het dan en wat wil je nu eigenlijk?" ofzo.

Okay. Ik ga tukken. Notte... ⭐

negatieve aandacht

is ook aandacht Yo

ik blijf ook een poosje weg op de dagdraad

erger me teveel.

 

truste :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook met schaamte terug denken aan hoeveel ik gelogen heb en voor mensen verborgen gehouden. Helemaal niet trots op hoe handig en geoefend ik was daarin. Dat ik nu heel open en eerlijk vorige week met een goede vriend van vroeger die ik een tijdje niet gezien had heel open en eerlijk kon praten over drank was zo fijn. Zo tevreden met hoe ik nu ben. Hoe ik nu ben als tegenreactie op wie ik was. Zoals Yo vorige week weer schreef; alcohol verslaving heeft me gemaakt wie ik nu ben. Dat ik nu zo nadrukkelijk streef naar zo open en eerlijk mogelijk is de tegenreactie op wie ik was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal,

Heb nu 18 dagen vakantie.

Leuke en minder leuke dingen doen.

De ene keer wat opruimen in huis en de andere dag weer een uitstapje maken.

En zo komen we de vakantie door.

Kids ga morgen met bekenden naar slagharen voor een lang weekend.

En dan volgende week wat leuke dingen met ze doen, lekker fietsen, wandelen en relaxen.

En de week erop komt mijn broertje met zijn dochter uit Oostenrijk een weekje naar Nederland.

Ik ga er een eindje aan breien, ben nu lekker lui aan het worden.

Meld me droog af.

Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...