Spring naar bijdragen

Woensdag 15 juli

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Kabouterje, ik ben geen juf in yoga, maar ik doe het wel heel veel, bijna elke dag.

Wat Erik al zei, lenigheid is geen vereiste. Yoga haalt de drukte in je hoofd niet weg, maar het helpt wel om anders met die drukte om te gaan, zodat je er minder last van hebt. Je leert er mee te leven door je er niet tegen te verzetten. Als je er minder mee vecht, krijg je er vanzelf minder last van en dan voelt het uiteindelijk toch minder druk.  

Je zegt dat je bang bent om de controle kwijt te raken. Wat bedoel je dan precies? De controle over wat? Je gedachten of wat anders?

x van Yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje als je stopt met drinken komen er in het begin bijna altijd heel veel ongecontroleerde gedachten. Het is dan een rotzooi in je hoofd omdat alle gevoelens en gedachten weg gedrukt zijn door de alcohol. Het moet er allemaal uit, maar na verloop van tijd, wordt het wat rustiger in je hoofd. Yoga kan je daarbij heel goed helpen. En die angst om de controle kwijt te raken ken ik maar al te goed. Terwijl het erg tegenstrijdig is want als je drinkt raak je juist de controle helemaal kwijt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik ik ben in mijn hoofd heel erg druk. Ik weet niet of ik het goed uit leg. Het gaat door elkaar in mijn hoofd mijn gedachten. Maar het lukt me niet om alles uit te spreken. Ik ben nog steeds woorden kwijt. Kan soms niet op een woord komen. Ik voel dat ik niet snel kan reageren. Als iemand een vraag heeft komt dat in mijn drukke hoofd terecht. Dan moet ik andere gedachten negeren en denken aan de vraag en denken om een antwoord. Dat kost moeite. Snap je wat ik bedoel. Vanmiddag ga ik ontspanning oefeningen krijgen. Om rust in mijn hoofd te vinden. 

Wat ik je nu schrijf zou ik net zo goed tegen mezelf kunnen schrijven;

Als je hoofd een rommeltje is van alles door elkaar en je het niet onder woorden kan brengen of helemaal begrijpen kan, dan helpt het mij om me bewust te zijn van die wirwar aan gedachten, zegmaar te kijken in mijn hoofd naar die wirwar en steeds te denken dat het oke is dat het zo is. Niet meteen analyseren, of uit de knoop halen of het netjes onder woorden brengen maar gewoon kijken naar de wirwar en hoe dingen nu zijn in je hoofd. Gewoon kijken naar die knoop in je hoofd en verder hoef je er nu niks mee. Knopen lossen zichzelf ook op zonder dat je het perse snel zelf uit de knoop wil halen.

Geef je lekker over aan de ontspanningsoefeningen. Rust in je hoofd dat is waarover ik probeer te schrijven en hoe ik dat soms probeer en me ook lang niet altijd (meestal niet) lukt. Geniet ervan vanmiddag van het bezig zijn met ontspannen en het gevoel daarna.....succes :heart:

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug van landgoed...

Hemelafwatering zit en het water loopt nu in mijn ton in plaats van ernaast.

Weer een klus geklaard.

Schuur thuis nog steeds een puinhoop, maar ach die loopt niet onder water en staat er morgen ook nog.

Effe boterhammetje erin en daarna maar eens bedenken wat ik uit mijn trapkast kan weggooien.

Mijn hemel wat kan een mens verzamelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai mensen, daar ben ik weer,

Even klaar met werken,

Mag vanmiddag weer een uurtje.

Weer kleddernat geregend.

Was wel goed ter ontnuchtering :D ,

Dank voor jullie reacties

Voel eigenlijk wel een soort van opluchting nu, want de boog was inderdaad veel te strak gespannen.

Heb vanochtend 1 kopje koffie gedronken,met 1 biskwietje,

Af en toe koffie, met wat erbij mag weer van mezelf.

En ook een ijsje eten met de kleinkinderen als dat zo eens uitkomt.

En ook een stukje taart op een verjaardag, dan hoef ik me daar ook niet meer zo ongelukkig over te voelen.

Wat tjee, wat vreet dat een negatieve energie zeg.

Had echt het idee dat ik niets meer mocht.

Drank uiteraard de deur uit.

Was ook stom, want had al meer dan een maand die fles wijn in huis.

Voor de visite, die er 4 weken geleden was, en alleen witte wijn dronken.

Dus de fles rode, was blijven staan, en dacht dat ik dat heus wel aan kon.

Nou niet dus blijkbaar.

Maar goed, nu niets meer in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in huis is geen alcohol, komt er ook niet meer in. Ook niet met visite die het zelf meebrengt en de rest weer mee naar huis neemt.

Er is een goed leven mogelijk zonder alcohol en dat begint bij jezelf.

edit: woorden verwisseld, beginnend Korsakov?

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom alcoholisten die uitdaging zoeken: 'ns kijken of ik ertegen kan, of: ik zal jullie wel eens laten zien dat ik ertegen kan.

Mijn herstel en mijn gezondheid, wat zeg ik: mijn vrijheid is me veel te veel waard om die ook maar in de geringste mate in de waagschaal te stellen.

Het is het verslaafde hoofd wat je laat denken dat alcohol een meerwaarde heeft, voor je gasten en voor jezelf. Omdenken is de oplossing voor mij.

Of misschien wel het ego wat opspeelt, om de schijn op te houden.

Hier geen poging tot schone schijn meer. Ik probeer voor het echie te gaan, inclusief alle opties. Weg alcohol, uit mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta: prima, hou die er maar in. Ik ben niet zo van de modedingen, maar sommige "eenregels" zijn voor mij wel goede hulpmiddelen om bij de les te blijven.

edit: "Mijn eigen herstel op één!"  doet het voor mij ook goed.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...