Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Terug van het werk. Had geen zin om naar huis te komen. Maar uiteindelijk moest dat natuurlijk wel. Het is hier leeg.

Dank voor al het medeleven!

Hond bleek er nog erger aan toe dan ik dacht. Al zag ik de laatste dagen wel dat ze snel slechter werd. We hadden haar nog een paar weken kunnen laten leven misschien. Maar voor wie was dat dan geweest? Niet voor haar.

Ik had dochters verwittigd dat de kans er in zat. Ze zijn beiden ( apart) gekomen om afscheid te nemen. Heeft dit trieste voorval er dus voor gezorgd dat ik mijn meisjes terug heb gezien. Met ene dochter heb ik zelfs vrij goed kunnen praten. Elk nadeel heeft zijn voordeel.... Een opening naar de toekomst is er nog niet echt. Wel meer hoop langs mijn kant.

Ben ook al gaan wandelen met kleine hond alleen. Gedroeg die zich plots veel rustiger! Ga me nu focussen op zijn training. Hij is getraumatiseerd, waardoor dat een extra uitdaging is. Nu hij alleen is heb ik meer mogelijkheden met hem. Elk nadeel heeft zijn voordeel...

Had ik zo uitgekeken naar vanavond voor de gespreksgroep. Maar omdat mijn rug zo slecht is moest ik kiezen tussen dat en fysio. Is dan maar fysio geworden. Straks krijg ik die telefonische screening om te zien of ik in aanmerking kom voor psycholoog. En ze zeiden dat er dan geen wachtlijst meer was. Zou dus snel met gesprekken kunnen starten.

Ik probeer er nog een fijne dag van te maken. Jullie toch ook?

Geplaatst

Ik lees dat vaak van jouw hand; 'elk nadeel heeft zn voordeel', mooi hoe krachtig en positief je bent! Fijn dat je weer je meisjes gezien hebt, en fijn dat de therapie niet lang meer op zich laat wachten. Allemaal stapjes na je belangrijke stap een maand geleden: niet meer drinken. Wees maar heel trots  :rose:  :heart:

Geplaatst

Meer slecht nieuws:

Had ik net de telefonische screening om toegelaten te worden bij psycholoog. Zei ze aan het einde van het gesprek: ik breng dit op het team, maar er is wel een wachtlijst. Het kan enkele weken tot enkele maanden duren voor je ons weer hoort.

Zei ik: bij mijn vorige gesprek is er nochtans gezegd dat er geen wachtlijst was.

Nu is er dus wel een, maar niet 'zo lang'....

Zo moeilijk om in dit land betaalbare hulp te krijgen!

Gelukkig zijn jullie er nog!

Bedankt daarvoor!

Geplaatst

Gecondoleerd met het verlies van je hond. Uit ervaring weet ik hoe verdrietig het is om je huisdier te moeten missen.

Ook hoop ik dat je gauw ondersteuning gaat krijgen!!!

Geplaatst

Goeie morgen,

Gisteren nog naar de fysio geweest. Super frustrerend: kwam ik van de tafel met even veel pijn dan toen ik ging liggen. Weet nu wel wat er aan de hand is: zijn niet mijn spieren. Die zijn er niet slechter aan toe dan anders. Is een irritatie in het bind en vetweefsel onder de huid die me die vreselijke pijn geeft. Is een ontgiftingsverschijnsel. Individueel hoe lang dat gaat duren. Maar gaat dus wel weer weg. Een warm bad met zout geeft wel een tijdelijke verlichting.

Schijnt dat ook verkoudheid vaak samen gaat met ontgiften. Pijnstillers nemen is dus geen goed plan: is ook weer gif.

Veel bewegen helpt wel. Dan is de bloedsomloop beter en worden gifstoffen sneller afgevoerd. Ga dus straks maar een grote wandeling doen met kleine hond.

En deze namiddag de late dienst. Gelukkig moet ik op het werk ook de hele tijd op en af lopen. Net dat wat het minste pijn doet. Als ik een kantoorbaan had gehad, had ik me moeten ziek melden.

Komt goed!

Fijne dag!

Geplaatst

Nu heb ik het echt wel even moeilijk.

Omdat de HA geen antwoord had op mijn pijn, maar naar alternatieve arts geweest. Al mijn fysieke klachten hebben idd te maken met ontgiften. Gevolg dus van wat ik mezelf heb aangedaan. Maar dat proces duurt, met ondersteunende medicatie zo'n 3 maanden! Nog zo lang pijn! Nu ja, gedurende die 3 maanden wordt het wel stilaan beter.

En als ik nu een paar duvels drink, voel ik het ook niet meer.

Nu ja, lost niks op natuurlijk. Toch maar niet dus.

Goede nieuws is wel dat ik eigenlijk geen echte lactose intolerantie heb. Is een tijdelijk gevolg van de toestand van mijn lijf.

Op termijn komt het dus helemaal goed.

Alleen vraag ik me nu wel af hoe ik die maanden moet door komen. Met een dag per keer zeker?

Zou ook moeten stoppen met de slaap medicatie. Met slaap ik al te weinig en ben ik zo moe. Denk dat ik maar eerst probeer met een half tabletje.

Dit is echt niet leuk...

Geplaatst

Akk, die paar Duvels helpen niet hè, ja een schijnoplossing. Ondertussen zet je het hele proces van ontgiften weer op nul, en dan heb ik het nog niet eens over deze maand weggooien 

Ik snap helemaal dat je baalt dat er niet een 'directe' beloning komt, maar ook het ontgiften gaat in fases, tenminste bij mij. Weken van gammel en moe, werden weer afgewisseld door periodes met meer energie.

Dus niet denken dat je nu drie maanden alleen maar compleet brak zult zijn hè! En het is een investering in de rest van je leven, dan zijn een aantal maanden te overzien hè  ;)

Voor wat betreft slaappillen, heb ze ook gebruikt ten tijde van mn burn-out, en later langzaam weer afgebouwd. Wat hielp om dat op de vangen was een combi van melatonine en valeriaan, ging eigenlijk heel goed. Maar je kunt ook besluiten om dit op een later tijdstip op te pakken? Te veel tegelijk aanpakken kan ook tegen je werken..

En verder inderdaad dag voor dag, stap voor stap.... Je kunt geen ijzer met handen breken... Geduld en zo, moeilijk hè  ;)

Geplaatst

@ Gerrit: vitaminepeil is in orde. Dat is het dus niet. Dank voor je steun!

@ Indgo: ook bedankt! Je ervaring van het op en af geeft weer moed. Vannacht toch maar zonder pil geslapen. Was zo moe. Ging best. Nu ja, inslapen toch. Heb ik eindelijk geen hond meer die me 's morgens wakker blaft omdat die in de week altijd vroeg buiten mag, kreeg lief een gigantische hoestbui...

Lastig dat ik niets kan plannen nu. Lege dagen zijn altijd moeilijk voor mij. Maar plannen maken die ik niet kan uitvoeren is ook frustrerend. Zal dus maar gewoon kijken wat de dag brengt. Gisteren een klein stukje met de fiets gedaan. Had ik meer dan een jaar niet meer gedaan. Vandaag misschien weer. En wat trainen met kleine hond. Dat is toch al iets....

Geplaatst

meer dan een jaar niet gefietst??

dat hakt er bij mij in Akk

ik kan me geen leven voorstellen

zonder te fietsen, zo vanzelfsprekend

zijn sommige dingen voor de één en

niet (meer) voor een ander.

houd moed meis, je hebt het weer opgepikt gelukkig.

Geplaatst

Komt omdat ik niet meer dan 6 km mag van de dokter op een dag. En van waar ik nu woon geraak je daarmee niet ver...

Lang geleden, voor mijn knieën kapot waren deed ik elke week 250 km. Super graag. Nu ben ik al lang blij dat die rolstoel die ze me beloofd hadden tegen mijn 28 er niet is gekomen. Ik kan gewoon dat dagelijkse dingen doen. Maar dus niet sporten. Behalve dan wandelen met de hond. Wat ik dan ook dagelijks de.

Geplaatst

en een belangrijke zelf-therapie is dus.

wandelen en fietsen (en zwemmen)

zijn dè belangrijkste sporten in een leven

heb ik altijd begrepen, onbelast, buitenlucht,

en vooral de dagelijkse regelmaat/discipline

geven structuur, voor lichaam en geest.

We moeten het doen, met wat mogelijk is meis.

en dat doe jij♥

Geplaatst

Hoi. Ja pijn is vervelend. Zeker als je weet dat het door het ontgiften komt. Maar.....je zult de komende maanden steeds minder pijn krijgen. Dat weet je. En als je nu die tijd eens rustiger aandoet? Alleen het hoogst noodzakelijke?

Ik vind je altijd heel positief, dus hier kom je best doorheen. Succes.

Geplaatst

Hoi,

Dank voor de tips van de hulpverlening. Ik ga straks eens kijken. Maar weet niet of het nog nodig is: het niet drinken gaat eigenlijk heel goed. Behalve 2 dagen geleden heb ik nog geen trek gehad. Denk dat het komt doordat ik echt niet meer wil. En door de vaste overtuiging dat 1 glas me weer brengt waar ik was of op zijn minst die trek momenten zal doen komen.

Ondertussen komt mijn positiviteit weer terug. Ook dagelijks pijn hebben went. Ik weet nu wat ik wel kan. En daar vind ik dan toch weer wat tussen om blij mee te zijn. Heb gisteren een gehaakte trui afgewerkt waar ik meer dan een jaar geleden aan begonnen was. En ik heb nog wol voor een nieuw idee. Wilde daar mee gaan breien, maar dat lukt niet nu. Zal dus terug een gehaakt model worden. Straks een proeflapje maken om de steken te testen.

Komt goed!

Vandaag 5 weken!

Geplaatst

Hier gaat het goed. Wel veel pijn, maar ook dat zal weer over gaan. Straks weer een late dienst.

Maak me wel wat zorgen om lief: die stelt steeds zijn drank doelen bij en is toch trots. Het is waar dat hij afgelopen week gedronken heeft wat hij anders op 1 avond deed. Maar van die geplande 40 dagen zonder is niet veel gekomen. En dan denk ik dus dat de verslaving nog steeds de baas is. Maar omdat hij zelf zo blij is met het resultaat, durf ik dat niet eens te zeggen.

Nu ja, ik zal me maar focussen op mijn plan. De rest zal de toekomst wel vertellen.

Fijne dag!

Geplaatst

Akkordeon.

Toen het mij lukte viel het mij op hoeveel een ander dronk.

Ook mijn partner drinkt veel...meer dan dat het goed voorhem is.

Als ik er over begin krijg ik te horen dat is niet zo...valt best mee.

Ik heb geen invloed op hem alleen mezelf.

Hoop alleen doordat ik laat zien dat het me goed gaat dat hij inziet dat hij zichzelf ook kan veranderen.

Daar bereik ik nu meer mee

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...