Spring naar bijdragen

Een nieuw begin


Akkordeon

Aanbevolen berichten

Jij gaat goed, Akkordeon. Je bent vrolijker, je creativiteit komt weer wat terug. Waarschijnlijk ben je alerter, wakkerder. Dat zijn grote veranderingen.

 

Je vriend is nu stil en sluit zich wat op in zichzelf. Ik deed dat de eerste periode ook; gelukkig had ik het forum waar ik wel wat kon communiceren. En later mijn praatgroep. Om het helemaal alleen te doen, lijkt mij erg zwaar.

Naar mijn mening moet ook jouw vriend het zelf doen. Ik denk dat jij daar niet aan moet gaan lopen trekken; het is niet jouw taak en niet jouw verantwoordelijkheid. Als hij hulp nodig heeft, moet hij dat zelf willen en het liefst zelf organiseren. Blijft alleen maar mijn mening hoor.

Ik hoop dat hij gewoon even wat tijd nodig heeft om te wennen aan het idee om niet meer te drinken.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akk, in een relatie groei je beiden.

meestal ga je niet gelijk op,

en na het stoppen maak je grote sprongen.

op en neer qua emoties.

Je kunt dus dichter naar elkaar groeien, maar

ook (tijdelijk?) uit elkaar.

Gelukkig is er liefde, dus hopelijk kunnen jullie tegen een stootje.

Als je partner moeilijk praat/zich uit, kun je ook een lief briefje schrijven

en bij wat lekkers toestoppen/neerleggen. Hem er de ruimte in geven

en wel aangeven dat jij graag het contact hebt en kunt praten als hij

ook er klaar voor is/wil. Wie weet vindt hij wat terug schrijven ook wel gemakkelijker.

Het zou jammer zijn, dat stoppen of minderen (hij?) verwijdering zou betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet het wel. Hij moet het zelf doen. Zolang hij geen hulp wil, kan ik de ook niet geven. Vind hem wel super dapper! Was ook heel blij dat hij gisteren niet gedronken heeft, terwijl ik niet thuis was. Doet me denken dat hij het toch voor zichzelf doet!

Ondanks de zorgen om lief, gaat het met mij wel alle dagen beter. Natuurlijk heb ik nog last van kwaaltjes die bij het stoppen horen. Maar ook voel ik me elke dag sterker worden. Nooit beseft hoeveel innerlijke kracht ik kwijt was. Zo fijn om die weer te voelen!

Ik ben dankbaar ook, dat ik zo snel al veel meer voordelen dan nadelen ervaar. Dat maakt het zoveel makkelijker. Ik heb de juiste keuze gemaakt! Wat de toekomst ook brengt. Ik zou bijna schrijven 'vandaag gaat het goed' maar kan het beter houden op 'nu gaat het goed'

Dag 19 is positief ingezet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super Akkordeon, lekker doorgaan zo! We maken hetzelfde door. Zo fijn om jezelf weer terug te vinden en de kracht terug te krijgen. Dat maakt dat je het gevoel hebt veel meer aan te kunnen. Geniet van het mooie weer.....eindelijk :)

 

Succes en ik ga met je mee.....NU gaat het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In elk geval heb ik een glimlach overgehouden aan het lezen van je draad en denk nog na over de orale fase en mijn eigen onmatigheid met kletsen (en roken, drinken, eten.....) . Kan nog kloppen ook, de eerste 21 maanden van mijn leven lag ik (met geen opbouw van eigen afweer) meer in het ziekenhuis dan ooit aan de borst. Zou het toch zo zijn....?

 

Volgens mij is invulling geven aan een nieuw leven de sleutel tot niet drinken. Voorbij het blijven bezig zijn met niet drinken....lang leve je creativiteit, je leuke schrijven en je energie die je nu voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even kort.

Heb vandaag telefoon gekregen van collega dat ze ziek is. Als ze morgen niet beter is, belt ze me om haar vroege dienst over te nemen. Aansluitend ga ik dan op uitstap. Kan dus zijn dat ik morgen helemaal niet kom. Misschien ook zondag werken in haar plaats. Daar gaat dan mijn geplande naaidag... Maar die uren krijg ik dan later wel terug. Nu naar bed, want 7 uur opstaan op zaterdag is toch vroeg. Zeker met museum, stadswandeling en etentje na het werk....

Wens iedereen een fijn en trekvrij weekeinde!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey akkordeon voor mij heel herkenbaar , je eigen energie weer terug kregen en wat je schrijft aan een nieuw leven beginnen dit werd nu mijn motto ook .zo te denken is ppositiever als te denken ik mag of wil niet meer drinken .Ik lees ook wat je schrijft maar heb op dit moment wenig tijd i.v.m de vakantie van de kidsom te reageren .Ik wens je veel succes met je relatie en geef hem de tijd maar dat doe je wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer,

Uitstap van gisteren viel wel tegen. Goed gezelschap, maar slecht museum, slechte gids en vreselijke buikpijn van het eten. Maakte dat ik nog op tijd thuis was om nog even met lief te praten. Die zei wel dat hij 1 duvel had gedronken. Blij dat hij het zei, maar toch meegegeven dat mij dat gevaarlijk lijkt. Als je denkt dat af en toe 1 wel kan, lijkt herval wel dicht bij. Zeker na pas 5 dagen. Nu ja, het is zijn weg.

Vandaag super druk op het werk. Stond samen met een nieuwe collega. Daar houden onze bewoners niet van. Ze kwamen allemaal naar mij. Had ik nooit bolgewerkt met een kater!

Had nog maar 1 beloning drankje staan. En wilde er wel een voor na het werk en een voor het slapen. Heb even getwijfeld, maar ben toch langs die ene super drukke winkel gegaan die hier op zondag open is. Zou ik voor drank ook gedaan hebben, dus moest dat nu voor iets positief ook maar overhebben. Ben blij. Worden er 3!

En ondertussen voel ik zelf ook dat ik vrolijker ben. Dag 21 vandaag. 3 weken!

Door het invallen voor die zieke collega en door een extra daguitstap met het werk, moet ik nu wel 11 dagen achter elkaar werken. Gelukkig dus dat ik wat meer energie heb!

Vanmorgen voor het eerst wakker geworden van de wekker in plaats van voor de wekker. Jammer dat dat ding aan stond.... Nu ja, morgen nog vroeg, maar dinsdag mag ik uitslapen. Al loopt wekker van lief dan af om 6.

Ik zie wel. Vandaag gaat het alweer goed! En ik geniet met volle teugen van elk goed moment. Heb er teveel slechte gekend om dat te laten.

Ga niet bij iedereen langs vanavond: ben toe aan een beetje bank hangen.

Tot morgen!

Sterkte voor wie het nodig heeft en veel plezier voor al de anderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik voel me opgewekt! Heerlijk!

Begin wel te erkennen dat ik niet echt extra energie heb. Het is de onrust die me drijft. Nu ja, maakt niet zoveel uit. Op een dag vind ik wel weer rust.

Aan de laatste dag werken ben ik nog even niet toe. Was vandaag dag 7 van de 11. En dat terwijl ik niet eens voltijds werk! Maar ik doe mijn baan super graag, en vind het dus niet erg. Woensdag mag ik bijvoorbeeld met een collega en 10 bewoners op citytrip. Wordt super vermoeiend, maar ook wel leuk. Op het einde van de maand heb ik zelfs de uurtje bubbelbad en sauna te begeleiden. Hoeveel mensen mogen er betaald naar de sauna? Waarmee ik niet wil zeggen dat mijn werk uit niets anders dan uitstapjes bestaat. Zou ook maar saai zijn. Gisteren was bijvoorbeeld een super zware dienst. Doodmoe en met erge hoofdpijn thuis gekomen. Maar de uren zijn voorbij gevlogen!

Na die 11 dagen, ben ik er 2 thuis. Niet echt veel dus. De extra uren die ik nu doe, krijg ik pas in september of oktober terug. In september ook 2 weken vakantie. Waarvan 1 om naar Frankrijk te gaan. Goede vooruitzichten dus!

Hier gaat het goed!

Hopelijk bij jullie ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd leuk, met bewoners op reis. Ik was ooit met een groepje sociaal zwakkere ouderen naar Gouda. Daar steken ze kaarsjes aan vlak voor de kerst. Dan is het hele centrum verlicht met kaarsen. Waren we een van de heren kwijtgeraakt, zat hij lekker ergens in de kroeg aan een biertje!

Dag 8 alweer....je bent over de helft :) Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was er een bewoner die zich had ingeschreven voor de uitstap en zei dat hij niet meer mee wilde. Waarom? Mensen met ASS zijn asociaal, dus dat wordt niet leuk.... Hij gaat wel mee. Liefst zou ik vooraf naar die stad gaan om de route te checken. Maar daar heb ik helemaal geen tijd voor. En wordt ik ook niet voor betaald. Bovendien ben ik een van de vrouwen die wel een plan kan lezen. Wat ben ik toch een controlefreak!

Gisteren een echt gesprek gehad met lief. Ook over stoppen en wat dat met hem en met mij doet. Super! Komt helemaal goed! Al weer een bewijs dat angst bijna altijd irreëel is. Je bent altijd bang voor iets wat je denkt dat zal komen. Terwijl je helemaal niet weet of dat wel komt. Ik weet dit al jaren, en toch laat ik me er nog aan vangen!

Vandaag probeer ik een dagje rustig. De late dienst is een valkuil. Zo de neiging om in die vrije voormiddag veel te doen. Maar dan wordt het mogelijk om tot 22:30 uur vol te houden. Dus vandaag luister ik naar mijn moe lijf. Tot half 3 alleen met de honden wandelen en boodschappen. Dat is het plan.... Al zou ik toch wel graag de kelder in duiken om mijn werk van vorige week af te maken....

De dag van de telefonische screening die beslist of ik terecht kan bij psycholoog komt ook dichter. En al voel ik me nu veel beter dan toen ik dronk, ik wil de hulp echt wel! Beter toch maar niet bang voor zijn.

Dag 23 vandaag! ( ik moet al tellen)

Fijne dag voor allen en sterkte voor wie trek heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een bijzondere dag. Kwam ik er net achter dat de rust het piekeren naar boven brengt. En zo lang ik geen hulp heb van psycholoog, wil ik daar liever nog even mee wachten. Bedoeling is dat de gedachten met hulp minder in rondjes draaien. Toen ik dat net had bedacht, kreeg ik een bericht op mijn mobiel van de fysio: kan het voor jou om een kwartiertje later te komen? Dat kon. Als ik me wat haastte. Was de hele afspraak vergeten.

Piekeren gedaan. En rugpijn weer binnen aanvaardbare grenzen. Soms gaan dingen gewoon zoals ze moeten gaan. Denk ik dan

Morgen weinig tijd. Misschien alleen even het dagpact. De rest zie ik dan donderdag wel.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onrust, rust en piekeren ... lastig. Ik ben niet zozeer een piekeraar, maar mijn hoofd is soms een flipperkast die op hol is geslagen.

Met flink wat alcohol werd het vroeger wel rustig.

 

Ik ben aan yoga gaan doen en dat blijkt voor mij heel goed te werken. Ontspanningsoefeningen kan ik tijdens vergaderingen op mijn werk doen, of als ik veel mensen om mij heen heb en/of er gebeurt veel. Als ik merk dat het druk wordt daar boven, doe ik vaak even zo'n oefening. Ik heb echt het idee dat dat helpt. Het lost niets op, maar zorgt er wel voor dat ik dingen rustig even naast me kan neerzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...