Spring naar bijdragen

even voorstellen nikky


nikky

Aanbevolen berichten

Eindelijk heb ik dan de moed om toe te geven dat ik een probleem heb met alcohol. Ik drink niet elke dag maar ga 2 flessen wijn ook niet uit de weg.achteraf heb ik daar weer spijt van. Ik weet nu dat ik niet de enige ben en hoop veel aan dit forum te hebben als steun in de rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Nikky, welkom :present:

Om toe te geven dat je een probleem hebt is al je eerste stap

uit ervaring weet ik hoe moeilijk dat namelijk is.

2 flessen wijn...appeltje eitje (destijds!!)

zelf zou ik er niet meer aan moeten denken eerlijk gezegd.

Zelf ben ik definitief gestopt, minderen is voor mij geen optie omdat ik geen maat kan houden.

Bij mij heeft zeker geholpen er voor te zorgen geen drank in huis te hebben.

Ik wens je alle succes met AdB worden, wil je definitief stoppen of minderen?

groet Sha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nikky van mij ook welkom hier.

Ik sluit me helemaal bij Sha aan. Uit ervaring kan ik je zeggen, dat het me langzamerhand meer moeite kostte om matig te drinken en me te houden aan de afspraken die ik gemaakt had, dan om helemaal te stoppen. Ik ben nu een jaar gestopt en de alcohol verdwijnt langzaam maar zeker uit mijn systeem. Niet meer de volgende dag te hoeven denken hoe het laatste deel van de avond is gegaan, niet meer liegen over hoeveel je gedronken hebt enz.

Ik weet niet of jij alleen bent of een relatie hebt, maar mij had het bijna mijn huwelijk gekost en manlief is zo blij dat ik gestopt ben met drinken! Ik hoop dat het voor jou ook weggelegd is. Stug volhouden is de enige remedie.

We hebben hier een virtuele huiskamer op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar heb je de meeste kans om mensen tegen te komen. Je kunt daar over van alles kletsen, maar ook om steun komen als je die nodig hebt.

Ik wens je veel succes!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eerst weer het vertrouwen van mijn vrouw moeten terug winnen en dat kan alleen als ik helemaal stop, wat dus mijn plan is. Ik weet uit mijn eigen ervaring, dat de eerste weken wel gaan, maar daarna dacht oke ik lust er wel weer een paar en dan gaat het fout.

Van wat ik hier lees denk ik wel steun en kracht te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nikky,

Welkom op ons forum, en ja hoor we kennen allemaal de gedachte "och nou kan ie wel weer, ik heb het toch een paar weken vol gehouden dus is het allemaal niet zo erg". Dat is juist de gedachte waardoor velen van ons weer de vernieling in zijn gegaan.

Zoals iemand hier een mooi onderschrift heeft, je mag vallen als je maar altijd weer opstaat. (of zoiets)

Soms lukt het om ineens adb. te worden, soms hebben mensen een langere tijd nodig, maar als je niet opgeeft, lukt het jou ook, zeker weten.

Ik wens je heel veel succes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...