Spring naar bijdragen

Woensdag, 17 juni 2015


jowan

Aanbevolen berichten

In Bretagne hebben we een sticker achter op de camper geplakt. Een sticker waarmee bijna iedere Breton rondrijdt en menigeen die

Bretagne een warm hart toedraagt.

De sticker stelt een dansende Bretonse dame voor, compleet met "coiffe". Het lijfje van de dame wordt gevormd door de

tekst "A l'aise Breizh" wat zoiets betekent als: het rustige Bretagne.

Wij zeggen altijd als we een auto met die sticker zien rijden: daar gaat weer een troela.. een vrolijk, ongecompliceerd, dansend Bretons boerinnetje.

En toen we die sticker wilden kopen vroeg ik of ze ook "troela-stickers" hadden...

Nee, die kende ze niet... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga maar even weer schoffelen.

Even niet proberen zoveel na te denken.

 

Nergens om hoor maar jowan en Toine trouwens ook, vinden taal nogal belangrijk..ABN.

Maar het woord "schoffelen"....wie dat ooit bedacht heeft...

 

:musicnote: Ik schoffel wat hier en ik schoffel wat daar,

zo schoffelen we allemaal :musicnote: Schoffeldeschoffel.

 

Klinkt alsof je niet vooruit komt. :lol:

Ik vind taal interessant en dus belangrijk, ja. Ik beheers diverse talen en dat vind ik leuk. Alhoewel ik Friese wortels heb, spreek ik dat niet....

Op een forum muggeziften over andermans taalgebruik is niet mijn ding, of het moet wel erg onbegrijpelijk gemaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer terug van mijn landgoed.

Heerlijk weer om te schoffelen.

Niet te warm, niet te koud.

Ook gelijk de onkruidverdelger maar effe er overheen gesproeid voordat ik er volgende maand een kuub ophooggrond overheen gooi.

Nu effe wat eten en daarna de grote boodschap halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve frummers,

hier in huize Lucide, ben ik nog steeds alleen thuis en zit ik mezelf ontzettend in de weg.

Wat is dat toch met alleen thuis zijn? Ik drink dan wel niet maar het gedrag wat ik vertoon is wel vergelijkbaar.

Eten is ineens niet meer belangrijk, ik zit uren te gamen, de hond krijgt nauwelijks aandacht, ik ga laat naar bed terwijl ik weet dat ik weer heel vroeg wakker ben en ga zo nog maar even door...

Het lijkt wel of ik gewoon niet goed voor mezelf kan zorgen. Als mijn gezin thuis is kan ik prima mee draaien, toon ik initiatief om leuke dingen te doen, eten we op tijd enz.

Ik kan dus prima volgen maar zodra de verantwoordelijkheid helemaal van mezelf moet komen laat ik het afweten.

Ik heb er eens over nagedacht en kom op het volgende;

Omdat ik altijd heel erg bezig ben met wat anderen van mij denken, ben ik dag in, dag uit bezig met alles zo goed mogelijk doen. Niet voor mezelf maar voor anderen.

Zijn er vervolgens geen anderen in de buurt dan hoef ik me voor niemand te bewijzen behalve mezelf. En daar zit iets niet goed! Ik heb niet de motivatie om het voor mezelf goed te doen.

Waarom? Ik heb nog geen idee!

Ik heb vandaag bijvoorbeeld de boel hier even goed schoongemaakt. Dat doe ik echter niet omdat ik het fijn vind dat ik dan in een schoon huis zit maar meer omdat mijn vriendin vanmiddag thuis komt en ik wil voorkomen dat ze denkt dat ik helemáál niets heb uitgevoerd.

Altijd alles voor een ander zeg maar. Dat past dan wel weer in het plaatje. Ik heb mijn eigen ontwikkeling en problemen altijd genegeerd en opzij gezet omdat ik vond dat problemen van anderen belangrijker waren dan die van mij of omdat anderen alle ruimte opeisden.

Ik ben een kei in het bagatelliseren van mijn eigen sh*t! Ik ben ook niet gewend om aandacht aan mezelf te besteden. Misschien moet ik dat nog leren. Ik wil dat ook graag leren maar heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen..

Ondertussen kom ik hier geen steek vooruit. Ik denk steeds; Ga even lekker met de hond lopen, neem even een bad, ga even wat lekker gezonds eten enz. Ik weet wat uiteindelijk beter voor me zou zijn dan bankhangen en blijven vasthouden aan oud gedrag maar op de één of andere manier kan ik me er niet toe zetten.

Ppff, maar ik drink niet!

bewerkt door Lucide
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je het geluk of tevredenheid niet kan vinden in het leven zonder drank en alles voelt en ervaar je

als ellende, is het leven dan niet te kort om af en toe toch een borrel te drinken en even ontspanning

te ervaren

bedoel er is ook medicatie, maar dat is net zo slecht, als ik dan moet kiezen, dan maar een borrel.

gedachten gang van mij even..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Loen,

 

prima toch, je bent gelukkig zonder drank met een refusal, zo dat erg graag willen, maar

 

bij mij werkt dat niet , ik wordt zonder drank zeer depressief.....

 

en van medicatie wordt ik sloom

 

wil het leven of dronken ervaren of nuchter niet daar tussen in met medicatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even bloed wezen prikken. Vier weken geleden ook gedaan toen waren nierwaardes goed, 2 van de 3 leverwaardes waren goed, en één was iets te hoog. Nu weer geprikt voor alleen leverwaardes en dit keer hoop ik op Helemaal Goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja kan op je 50-ste lachend doodgaan met een ruime borrel op, waar je voor hebt gekozen

in mijn geval, zou ik dat geen probleem vinden.

of altijd ongelukkig en sterven op je 70-ste aan iets naars. tsja

denk ik nu vreemd of heb ik gewoon dorst en zoek ik mijn gebit uhh een reden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...