Spring naar bijdragen

Zaterdag 13-06-2015


plof

Aanbevolen berichten

Goeie avond mensen.
HIER IS HET STUKEN HELEMAAL KLAAR. Hoe vinden jullie die???? Heerlijk mensen weer iets afgewerkt. En zo komt er hier aan ieder project een eind en zie het het opknappen.

Hier toastjes met zelfgemaakte filet American :P  Geen zin om te koken vandaag. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai frummers,

hier een mooie dag gehad. De verjaardag van een vriend gevierd. Hij had voor alle kinderen een springkussen gehuurd. Dat vond onze jongen helemaal geweldig!

Ik heb ook de kans gehad om aan 2 vrienden over mijn verslaving te vertellen. Ik merk dat het steeds makkelijker wordt om er open over te zijn en er was veel begrip.

Er werd me gevraagd wat ik wilde drinken. Ik zei, doe maar wat fris en kreeg cola. Ik nam 1 slok en dacht: Nee, dat moet ik voorlopig maar niet meer drinken. De associatie was te veel aanwezig aangezien ik mijn drank altijd met cola mixte.

Verder geen trek gehad en op tijd weer naar huis gegaan.

Als de kleine zo op bed ligt zal ik de draad van vandaag eens rustig teruglezen...

bewerkt door Lucide
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rapske leuk dat je reageert, und vielen dank für die blumen :lips:

ja joh ik ben zoooo blij. Als het helemaal klaar is ga ik m'n familie uitnodigen voor een barbecue. vind m'n neef (die gestuukt heeft) altijd heel leuk.

 

Naaf Mai.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lach en een traan heb ik gelezen vandaag...mooi.

 

 

Met z'n allen een hapje gegeten..gezellig.

 

Yo...spannend!

 

Kabouter...waarom je hier schrijft? 

Voelt vertrouwd en toch anoniem?

Dagboekfunctie?

Eerlijk doch liefdevol geconfronteerd worden?

Van je af schrijven?

Maakt niet uit...als je er maar wat aan hebt!  :heart:

 

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je loopt een dagje post en heel het forum is vol geschreven. 

Kaboutertje als jij over het strand wil lopen. Loop ik met alle plezier met je mee.

Blondie en ik hadden het er nog over om bij mij om de hoek te doen. Op het strand dus..

Een bijeenkomst in September misschien ? 

Ik loop er iedere dag heerlijk. Dat zand en de zee ! 

Therapeutisch zalig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef je maar over... Ik mezelf al zo vaak over gegeven. Ik wil vechten, ik wil zelf een mening hebben. Volgens de psycholoog is er angst, verdriet, onbegrip maar ook een stukje macht. Ik doe niet wat iedereen denkt wat goed voor mij is. Ik wil niet meer "gestraft" worden. Ik ga wel vechten, laten zien dat ik niet zo ziek ben. Laten zien dat ik wel naar huis kan, ik wil niet zwak zijn. 

 

Beetje chaotisch verhaal, hoop dat jullie het een beetje begrijpen... 

 

Ik herken veel van je verhaal bij de vader en moeder van mijn ex. Gereformeerde bond van opvoeding en zij nu normaal Nederlands Hervormd als gezin. Bij voormalig schoonvader was het ook naakt slaan van kinderen door zijn vader mijn ex haar opa, bij haar was het een dorpsgenoot en lid van de kerkenraad die haar jaren seksueel misbruikt heeft. Het waren super lieve mensen maar hadden een rugzak vol trauma's en vooral mijn toenmalige schoonmoeder ging op veel latere leeftijd een soort van puberfase in. Heel tegendraads. Zij had borstkanker en bij haar was het ook de tijd dat ze daardoor emotioneel al belast was, dat de trauma's terugkwamen. Ging gepaard met perioden van alcohol, heel veel kwaadheid tegen het oude dorp waar iedereen wist van het misbruik. En in het ziekenhuis onhandelbaar gedrag voortkomend uit angst denk ik en de schreeuw voor een eigen mening en een eigen individu zijn in een Ziekenhuis waar artsen nog weel eens paternalistisch zijn. Zij was daar allergisch voor. De bemoeienis van het ziekenhuis, voelen dat je behandeld wordt als kind terwijl ze een vrouw van bijna 60 was. Niet dat dit echt zo was in het ziekenhuis.....het raakt alleen een heel gevoelig punt uit haar jeugd waar allerlei weggestopte emoties loskwamen. Ja ook zij had een psycholoog binnen de kortste keren. In dezelfde tijd was de begrafenis van haar vader. Die man van het misbruik stond helemaal vooraan bij het condoleren met zijn gladgestreken gezicht. Ik zag dat er met de moeder van mijn ex iets aan de hand was maar hoorde het verhaal later.

 

Ik denk dat er meer mensen zijn met trauma's uit hun extremistisch christelijke hoek waar op een emotioneel wat zwakker moment alles loskomt wat je had weggestopt. Zouden die iets van lotgenoten contact hebben? Ik weet dit niet maar kan me het voorstellen....Uiten is denk ik heel belangrijk. Goed dat je dit gedaan hebt in het ZH en hier. Stop het niet weg maar ga werken aan die trauma's met professionele hulp.

 

Ik denk dat ik de psycholoog begrijp als ze het heeft over een stukje macht. Ik denk dat ze zelf regie bedoelt. De kracht om door te gaan op wilskracht. Mijn advies is laat die wilskracht niet los! Eigenwaarde en autonomie zijn heel belangrijk want zonder ben je jezelf kwijt. Ik hoop dat de behandelaars meer naast je gaan staan in steunen en behandelen dan figuurlijk boven je en jij het gevoel krijgt dat dit zo is dat ze naast je staan. Die arts en verpleging is noch de dominee, noch de straffende vader.

 

Alleen de laatste stap; bewijzen dat je niet ziek bent en alles op alles zetten om naar huis te gaan. Het geeft niet zoveel dat je mensen in het ziekenhuis om de tuin leidt of ons. Het gaat erom dat je jezelf wat wijsmaakt. Zelfrespect en jezelf de moeite waard vinden. Je bent het waard om niet voortijdig overhaast uitbehandeld te raken. Je bent die hele behandeling waard.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nog wel het een en ander Kaboutertje. Ik ga volgende week nog twee keer opnieuw het stukje witten waar nu gestuukt is, dan moet er nog puin geruimd worden. Ongeveer een kub of 3, en 3 kub zand gekruid worden naar de tuin hier,  dan moeten de sier latjes tegen de deuren aan gemaakt worden, wat plinten nog tegen de muur. Het grind van buiten moet helemaal opnieuw gewassen worden, er moeten twee grote bomen van zo'n 10 mtr. omgezaagd worden er moet een tuinhuis komen en het terras moet nog betegeld worden.

Klinkt erg veel hoor maar het meeste van de verbouwing is gedaan. Dit zijn allemaal dingen die we rustig aan doen. En voor de echt risicovolle dingen zoals de bomen en de sierlatten enz. dit laat ik doen. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje klaar met stucen .. wij klaar met de voortuin !

Gesjouw met zand, anti-worteldoek, 30 lavendelplantjes, split ... maar wat een verandering nu het er allemaal in ligt en staat !

Net kadootjes ingepakt voor morgen

nog een kop thee en dan via bad naar bed denk ik

Trusten vast

edit; ik moet de slingers nog ophangen !

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt niet mee om een hele dagdraad nog even door te nemen. Heb het wel gedaan maar ben eerlijk gezegd te moe om overal wat van te vinden of op te reageren. Hoeft ook helemaal niet, natuurlijk ;-)

Het belangrijkste is dat ik vandaag droog ben gebleven.

Slaap lekker allemaal,

tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ff trusten wensen mensen. Duik er een beetje vroeg in want heb morgen dienst. Even nog iets anders.

Onze Nederlandse darters zijn naar de volgende ronde YEHAAAAAAAA :P:D:lol::moon::musicnote:

Slingers ophangen Vol?

 Morgen taart??????

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook zo slapen. Slaapse iedereen

 

@Jopie bedankt voor je tekst vandaag 10.25 ja hoor ik koester mijn kernkwaliteiten, nee wat er gebeurde heeft niets eigenlijk met middelen te maken bij mij. In algemene zin begrijp ik wat je bedoelt dat dan kwaliteiten doorslaan in valkuilen. Het klopt wel dat zorgzaamheid + drank = sentimentaliteit maar dat was nu niet het geval. En blowen was maar een paar weken van het geheel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje,

het is inderdaad heel belangrijk om te weten wat de ander bezig houd en daar ook over te praten en naar te luisteren.

Bij ons thuis komt dat er vaak gewoon niet van door de dagelijkse drukte van het leven. Wij zijn daarom iets nieuws gaan proberen. Het 10-minutengesprek.Het heeft ons heel veel geholpen. We communiceren rustiger naar elkaar en we kroppen niets op door dit een aantal keer in de week te doen.

Toets het volgende maar eens in in je webbrowser, misschien het proberen waard!?

http://www.rmgovaert.nl/psychotherapie/het-10-minutengesprek/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, allereerst: goed gedaan vanavond! :rose:  Bloemetje verdiend!

 

Je schrijft dat het voelt alsof je een plekje in de agenda van je man moet hebben om aandacht te krijgen. En of je nu te negatief bent.

 

Je beschrijft je gevoel. Als dat gevoel negatief is, dan is dat waar; het is jouw gevoel, nu, op dit moment.

 

Je kunt je afvragen of de verwachting die je kennelijk had, realistisch is geweest. Had je kunnen verwachten dat je man enthousiast zou reageren? Nee toch.

Je bent niet afgewezen, er zit wat beweging in. Dat is winst, lijkt me.

Nu voelt het niet fijn, maar je hebt wél een stapje genomen. En misschien, als jullie inderdaad een paar maal aan tafel gaan (met een kopje thee of wat fris), dat je man er het nut van in gaat zien als hij ook zijn minuten krijgt. De structuur die de link die Lucide neerzette laat zien lijkt misschien wat overdreven, maar is misschien helemaal niet zo gek om te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje,

het was voor ons de eerste keer ook even wennen maar het luchtte zo op dat we het zijn blijven doen.

Als we allebei onze 10 minuten hebben gehad vatten we nog samen wat de ander heeft verteld. Zo laat je aan de ander zien dat er geluisterd is naar elkaar.

Omdat wij het ook fijn vinden om nog op elkaar te kunnen reageren praten we daarna nog even rustig door. Dan kunnen we bijvoorbeeld vragen ter verduidelijking stellen.

Het voordeel van deze geplande gesprekken is dat je er van te voren over kunt nadenken. Ook over hoe je het wil brengen. Vaak is het zo dat een spontaan gesprek vol zit met emotie van dat moment. En emotioneel verwoord ik dingen minder handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...