Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 juni 2015


Burchill

Aanbevolen berichten

Blekje, voor jou is het slikken meis,

ik kan me zo voorstellen dat ik ook vreselijk

verdrietig zou worden als mijn dochter zo ver wegtrok.

En tegelijkertijd heb ik zelf de ervaring gehad; als kind

emigreerden mijn ouders; we werden meegesleurd op avontuur

en eenmaal daar bloeie ik enorm op; ik hoorde daar!

Helaas liep hun huwelijk daar helemaal gruwelijk uit de hand

en wilde er een terug en de ander blijven.

Wij kids zouden worden opgesplitst; ik wilde blijven maar niet

met die ene. Voelde me echt slachtoffer en heb mn ouders gehaat.

Maar ja, kinderen moeten mee he. Ik koester die jaren nog steeds.

Ondanks de pijn is het een van de meest waardevolle dingen geweest

in mijn leven. Voor mijn ouders en ook hun ouders en familie idem.

Voor jou en de achterblijvers is er dus pijn en verdriet. Maar misschien

ook een beetje blijdschap voor hen, die hun droom verwezenlijken?

Als ze dat niet doen zullen ze hun hele leven een onvervuld stuk hebben.

a man has got to do what a man has got to do. En a woman ook tegenwoordig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier vreselijk te janken. Wil je dochter zomaar naar de andere kant van de wereld. Ben het even echt helemaal kwijt

 

Ook dan kan je binnen 1 a 2 dagen weer thuis zijn. De andere kant van de wereld klinkt als onmogelijk ver maar hoe ver is ver tegenwoordig? Waar gaat ze heen en wat gaat ze doen? Wat is haar motivatie, daar willen zijn of zo ver mogelijk van jou vandaan? Indien optie 1, het is ergens ook mooi toch als je kinderen wegvliegen en op eigen benen staan en dingen ondernemen? Kan me wel voorstellen hoor dat het voor een moeder een grote stap is en je verdrietig bent en moet wennen aan de situatie. Maar bedenk ook, er is skype, bellen, whatsapp.......bespreek met haar eens hoe jullie contact kunnen houden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh oh kaboutertje,

ik dacht dat je begon met eerlijk zijn?

Toen nou meis, grijp alle kansen die je krijgt

op een goed herstel,

je hebt maar één lijf en je dochter maar één moeder.

(sorry maar even op je sentiment werken dan maar

ben echt bezorgd om jou!!!) zet m op he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan vraag je je toch af waarom ik niet naar huis mag Erik? 

 

Een retorische vraag is ook een vraag ;) Je lichaam en vooral je darmen moeten tot rust komen, die situatie moet stabiel genoeg worden en mentaal gezien speelt er ook genoeg. Als je nu niet open en eerlijk bent over wc gang, slapen, pijn.....hoe moet dat dan als je thuiszorg hebt met maar zo weinig contacturen? Dan moet er vertrouwen zijn dat je wel de werkelijke situatie vertelt. Zo op afstand vanaf een forum heb ik niet het idee dat dit goed zit. Jij wil naar huis om het naar huis gaan en brengt de situatie zo dat dit zou kunnen. Je stelt het naar huis gaan boven het beter worden. Maar dit weet je zelf ook wel toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme man :heart:

Misschien kan bemoeizorg wat voor hem betekenen?

 

Joris tikte gisteren nog dat hij reageert als een echte verslaafde. De hele wereld heeft het gedaan maar hij heeft een blinde vlek bij zichzelf. Het is niet aan de buurman om iemand met psychoses die vlek te laten zien. Zoals Jopie laatst schreef, met mantelzorg sluit je ook de hulp van professionals af. Ben je goed bedoelt aan het pappen en nathouden en de boel te laten functioneren in de onmogelijke situatie. Het is niet in het belang van diegene om die onmogelijke situatie voort te laten bestaan en als buurman ben je niet bij machten die situatie wezenlijk te veranderen. L was geen drugsverslaafde maar wel een voorbeeld waarin ikzelf tot de conclusie kwam dat mijn bemoeizorg niet in haar belang was meer.

Crisisopvang volwassenen of Jelinek is meer zijn plek. Als er nog plek is want er staan er in die stad wel meer in de rij elke dag.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen

 

Sporten is gezond.....zeggen ze. Zak zowat door mijn benen heen als ik alleen maar opsta! Ja onmatig met alles en dit is het gevolg dan. Ik ga eens verder met opruimen vandaag. En dan verzekeringdingen regelen en naar de buitensport winkel vakantie inkopen doen....en als ik ff tijd heb in de zon bij de sauna. Eerst helemaal opwarmen, dan de koude douche en dan liggen. Val ik zo in slaap. En dat zonder pil.....ja dan wel ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 

Beter laat dan nooit, hier is de koffie: 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg
en de thee natuurlijk. 
Wat een weertje, nu al 20 graden in de tuin, wat een verschil met een week geleden  :blush:
Heb onzinnig drukke dagen voor de boeg, dus wat mij betreft had het wel wat minder gemogen. 
Blekje, kan me indenken dat je wel even schrikt als je dochter aankondigt zo ver weg te willen... 
maar inderdaad: er zijn zoveel mogelijkheden om in contact te blijven, het is gelukkig niet meer zoals in mijn jeugd dat je op briefcontact was aangewezen... 
Kabouter, wat ben ik blij dat jij in een ziekenhuis ligt waar ze je houden zo lang als nodig is.... denk dat je het wel begrijpt he?  ;)
En verder sjeest er hier een vette bromvlieg van voor naar achter en weer terug door de kamer, straks maar even op jacht... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk nu niet meteen het ergste dat je een eetstoornis krijgt Kabouter Geef jezelf de tijd om er weer aan te wennen, je lijf, het voelt misschien ook ongewoon. Ik hoop dat het is gelukt met de vragenlijst.

 

Agnieta, wordt er helemaal niets voor je vader geregeld? Komt er niemand bij hem verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris tikte gisteren nog dat hij reageert als een echte verslaafde. De hele wereld heeft het gedaan maar hij heeft een blinde vlek bij zichzelf. Het is niet aan de buurman om iemand met psychoses die vlek te laten zien. Zoals Jopie laatst schreef, met mantelzorg sluit je ook de hulp van professionals af. Ben je goed bedoelt aan het pappen en nathouden en de boel te laten functioneren in de onmogelijke situatie. Het is niet in het belang van diegene om die onmogelijke situatie voort te laten bestaan en als buurman ben je niet bij machten die situatie wezenlijk te veranderen. L was geen drugsverslaafde maar wel een voorbeeld waarin ikzelf tot de conclusie kwam dat mijn bemoeizorg niet in haar belang was meer.

Crisisopvang volwassenen of Jelinek is meer zijn plek. Als er nog plek is want er staan er in die stad wel meer in de rij elke dag.

 

En zo is het exact. Hij weigert al jaren hulp en werd in het verleden al eens gedwongen opgenomen.

Het is nu rustig, want meneer slaapt overdag... om 's nachts voor zijn bovenbuurman, die idd voor alles de schuld krijgt,

uit zijn slaap te houden. Ja, de grote stad heeft zijn handen vol aan deze 'verwarde' mensen. Maar desondanks acteert de

Politie wel snel en komt altijd een kijkje nemen. De woningcoop is van het 'pappen en nat houden' en steekt al jaren

z'n kop in het zand en komt niet met een oplossing. Wij hierboven (koop), zitten er wel mee. Psychisch/sociaal maar

ook economisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben even lekker met de hond gewandeld en de huilbui is gezakt. Het is gewoon een reactie die wat laat komt. Gisteren was ik heel blij voor mijn dochter. Ben ik nog gedeeltelijk dat ze haar dromen heeft en dat ze ook echt plannen hebben om die te verwezenlijken. En ik weet dat het niet de wereld uit is. We hebben het er ook wel over gehad hoe we bijvoorbeeld toch met haar zussen en ons kerst kunnen vieren. Maar in verband met het tijdsverschil is het niet heel handig. Ik weet dat overal iets op gevonden kan worden. Maar ja, toch brengt het ook verdriet met zich mee. En ze heeft zich al vergist in haar beroepskeuze. Ze zit nu al 9 jaar in het onderwijs en het bevalt haar helemaal niet. Terwijl ze vroeger niets liever wilde. Wat als ze tot de ontdekking komt dat ze daar niemand hebben op wie ze kunnen terugvallen? Helemaal opnieuw moeten beginnen? Ze is de enige dochter die hier in de buurt woont en ik zal haar vreselijk missen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris, mijn jongste broer was ook zo'n zorgmijder. Als familie - en zeker als je niet in de buurt woont - voelt het zo machteloos om aan te zien hoe iemand zichzelf en zijn omgeving steeds meer verwaarloosd. En dan kwam er weer een gedwongen opname, die dan vervolgens na drie dagen door de rechter niet bekrachtigd werd en dan stond ie weer buiten. Je kunt er niets mee, alleen maar toekijken en iemand inschakelen als hij echt overlast geeft. Mijn broer is nu dood. Hartinfarct op 56 jarige leeftijd. Naar het ziekenhuis, maar heeft zichzelf tegen advies ontslagen en de volgende ochtend vond de apotheek hem dood aan de keukentafel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gewoon iemand nodig die directief leiding geeft. Die je gezellig meeneemt naar de dingen die moeten gebeuren maar geen onnodige discussies of gesodemieter.

 

Als ik het goed inschat heeft ze een dergelijke vriendin die die rol in zich heeft. Idd zo iemand met die houding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Gipsy, huisarts, praktijkondersteuner huisarts, sensoor hulptelefoon, wijkagent, crisisdienst.....iedereen die ik de afgelopen week sprak constateert dat er door bezuiniging op GGZ steeds meer mensen tussen wal en schip vallen. Ik begreep je denk ik verkeerd. Ik dacht dat je bemoeizorg Joris bedoelde. Een goed bedoelende buurman die in zijn uppie hoopt dingen te kunnen redden. Ik reageerde omdat ik zelf zo ervaren heb dat dit niet werkt en nooit kan werken.

 

Je bedoelt bemoeizorg als het samenwerkingsverband GGZ woningbouw, crisisdienst, wijkverpleging, wijkagent.......die documentaire heb ik ook gezien. Dat is alleenmaar goed als proffesionals goed samenwerken op een meer directieve (bemoeizorg) manier. Soms is dat hard nodig en zeker met een casus zoals Joris noemde. Misverstand....

 

En ja het ging over buurman van Joris. Kabouter heeft hier niks mee te maken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me belangrijker om me af te vragen of Agnieta de drank gaat laten staan. (Ja, natuurlijk, ze is al een poos goed bezig, dat gooit ze niet zomaar weg!)

Mij interesseert het hoe je het gaat doen, met je vader en zijn pillenzak en doosje:

 

Niet persoonlijk maken, maar dan moet je schizofreen zijn.

De andere kant uitkijken, maar dan moet je gevoelloos zijn.   (Wat bij de meeste verslaafden niet zo is, ze zijn hooggevoelig, weten er alleen niet mee om te gaan)

In naam van de lieve vrede alles maar weer aanpakken en weten dat je over een dag of drie weer vol in de poep zit en aan de drank bent.

 

Je eigen herstel op één zetten: dat vraagt erom ferme keuzes te maken. In het belang van jezelf, maar zonder jezelf heeft een ander niets aan je.

Iedereen heeft het recht op zijn eigen lotsbestemming: kiest iemand ervoor dóór te gaan met verwoestend leven, het zij zo, maar daar hoeft niemand anders in mee te gaan.

Je krijgt niet meer op je bordje dan jezelf aan kunt: schep er naderhand dan ook niet meer bij.....

 

Lastig hoor, je eigen waarden kennen en je eigen grenzen in de gaten houden. Als daar nog eens liefde bij komt wordt het al helemaal explosief en instabiel.

Ik zeur het er nog maar eens in: meditatie. .....   Alhoewel dat geen quick-fix is voor op de korte termijn.

Ik wens je de nodige wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doen!  Niet discussiëren met jezelf, je weet dat dit niets oplevert dan onrust. Gewoon de suggestie volgens. En daarna positief kritisch aan de bal blijven om eventueel bij te kunnen stellen. Vraag hulp aan anderen die met je meekijken.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar even met de hond naar dierenarts gegaan.

Krijgt wat pilletjes tegen het overgeven. Nu er nog in zien te krijgen.

Hij drinkt gelukkig wel weer van zijn water.

Nog even voor Agnieta.

Apothekers kunnen medicatie aanleveren die al uitgezet is in een baxterrol.

Misschien een idee om ook te kijken of er thuiszorg geregeld kan worden.

Kan via ziekenhuis maar ook via huisarts.

Laat jezelf niet ondersneeuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...