Spring naar bijdragen

dinsdag 9 juni

Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd Kruid. Ik weet ook niet meer waarvoor het was, maar het is vast fijn.

Heerlijk luisterboeken, doe ik heel veel de laatste tijd en zit ondertussen te handwerken of met de naaimachine.

Goed van je Kabouter. Je moet niet vergeten jezelf een schouderklopje te geven en die van mij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thee, ik kan me het bevrijdende gevoel na zo'n geslaagd megaproject nog zó goed herinneren.

Geniet ervan, ik denk dat je het verdiend hebt.

Joris, je leest niet meer maar goed gedaan vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie? Hoe kom ik daar nu weer bij?  :blush:

Waarschijnlijk hier gelezen Kaboutertje. Ik schreef dat bijv. gisteren nog zo.

Ik weet niet eens of Bolletje dat misschien vervelend vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidenthee, gefeliciteerd!

Kaboutertje, je laat maar weer eens zien waarom ik zoveel respect voor je voel. Het zit allemaal niet mee de laatste tijd maar dan toch ergens de kracht vandaan halen om niet te roken. Heel knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger. Ik heb dat niet gelezen maar het is een gedachte die ik al langer heb. Een beetje over genomen van mijn man.

Kaboutertje pas geleden heb je een paar keer geschreven dat je voelde wat Bas allemaal mee gemaakt moet hebben tijdens zijn ziekenhuisopnames. Daarvan zou je wat kunnen leren. Bedoel er niets rottig mee hoor en als het je pijn doet haal ik het meteen weer weg.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

naast dat ik vandaag op 50 dagen zit heb ik nog iets te vieren vind ik!

Als ik dronk, deed ik dat vaak met de gedachte dat het me zou ontspannen. Krom maar waar!

Wat er eigenlijk gebeurde was dat ik, door zoveel met drank bezig te zijn in mijn hoofd, juist helemaal niet meer kon ontspannen. Hoe leuk de bezigheid in theorie ook was, ik was altijd bezig met het, hoe, wanneer en waar van het volgende glas. Dit voorkwam dat ik in het hier en nu van dingen kon genieten en zorgde ervoor dat ik altijd haast voelde. Nooit genieten en nooit ontspannen dus!

Vervolgens ben ik met drinken gestopt en heb ik zeker de eerste zes weken als depressief ervaren, iedere dag, de hele dag. Oorzaak: Het door ds. Els a. Noorlander zo mooi omschreven beloningssysteem in de hersenen werkt niet meer na langdurig en intensief middelengebruik.

Wederom gold: hoe leuk de bezigheid in theorie ook was, ik kon er niet van genieten, ik kon er niet door ontspannen omdat mijn hersenen er niets mee konden doen. En dus weer, nooit genieten en nooit ontspannen!

De afgelopen 1,5 week merk ik verandering. Er zijn 2 dingen veranderd. Ten eerste ben ik, op leuke momenten, niet meer bezig met, hoe, wanneer en waar van het volgende glas en ten tweede krijgt mijn beloningssysteem langzaam zijn werking terug.

Dit uit zich in kleine maar mooie dingen. Ik zat net na het eten, samen met de kleine, in de speeltuin bij ons in de straat, met een avond zonnetje op ons gezicht, in het gras te spelen met wat takjes, te fluiten op een dopje van een eikel en vooral heel intens en heel ontspannen te genieten van het moment. Zonder haast, zonder stress en met een beloningssysteem wat precies deed wat het op zo'n moment hoort te doen.

Dankbaar voor dit keerpunt, vier ik vandaag naast 50 dagen droog, het feit dat ik, door zo hard te werken aan mijn herstel, weer kan genieten en ontspannen.

Lang leve het brein en zijn herstelvermogen!

bewerkt door Lucide
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucide, wat kan je toch mooi schrijven. Vooral wat Jopie er ook al uit pikte. Je straalt zelfs door een toetsenbord gelukkigheid uit over precies die dingen die hoe klein ze ook lijken eigenlijk de kern van alles zijn. Geniet er van, het is je beloning voor lange disipline ook in een tijd dat niet drinken alleen nog depressief voelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik ga afschakelen...heb niet alles van iedereen vandaag tot in detail opgenomen,

maar Kabouter...jij hebt een spannende dag morgen...sterkte.

Fijne avond allemaal,

ik ga zometeen lekker lezen, of een filmpje kijken..wachtend op telefoon...tijdverschillen... ;)

maar ik wil zo graag mijn verhaal delen.

Welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben je al weg Kruidenthee.....wou je nog feliciteren.

:musicnote::heart::sun:;):):lips::sun::rose::present::moon::musicnote::rose::sun::rose:  Van harte met het behalen van je opleiding. Hoop voor je dat je nu wat kan relaxen van een ontspannen tijd.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen. Na maar vier uur slaap en midden in de nacht klaarwakker en helemaal wakker toen ik een fb bericht las. Nu toch nog wel fit naar mijn werk. Tot ziens iedereen. Fijne dag

Dit bericht was van de enige andere persoon die contact had met L en regelmatig achter de schermen pb contact en wel eens belt. Ze is van de leeftijd dat het mijn moeder kan zijn en is een heel stevige persoonlijkheid. Zij was degene die de 1e keer de politie belde. Naar aanleiding van het contact met L had niet alleen ik maar inmiddels zij ook haar grens bereikt. Midden in de nacht stuurde ze een emotioneel bericht van heb ook contact beindigd nav heel vervelende priveberichten. Niet alleen bij mij maar ook bij iemand die de leeftijd van mijn moeder heeft en volwassen kinderen kan ze dat punt blijkbaar bereiken. Schrok ervan, gaf ook het gevoel van zie je wel het ligt nu helemaal niet meer aan mij. En het is niet alleen mijn zorgzame karakter die er niet meer tegen kan. Situatie is inmiddels voor mij wel zo dat ik meer te doen heb met die vrouw dan nog met L. Echt rot voor haar. Nu heeft L het voor elkaar en zijn er alleen nog vluchtige zogenaamde fb vrienden en haar moeder met wie ze geen contact meer heeft sinds weken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net met spoed twee flesjes Ouzo naar min ouders gebracht die ik als cadeau in huis had. Gisteren geen trek vandaag wel. Was ook 2d mijn bloeddruk pil vergeten en merkte dat mijn hart net, toen ik eigenlijk vroeg in bed lag heel snel ging en me heel gespannen voel. Bloeddruk pil genomen en bij ouders 10mg oxazepam gehaald. Dat begint nu te werken en kom tot rust. Was al weken geleden dat ik er een nam. Ik ben met oxa heel streng voor mezelf, dat mag alleen als ik me zo voel dat ik tegen hartkloppingen aan zit. Nu komt de moeheid ook opzetten die ik eerst niet voelde. Even wat eten nog en naar bed.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rock bottum gaan heet dat, sommige mensen kunnen door die klap ergens uit opkrabbelen en andere niet. Niet mijn zaak verder, al hoop ik dat dit zo is.... Ja het sterkt me natuurlijk heel erg in mijn keuze. Niet meer mijn verhaal zoals MG schrijft.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hoeven echt niet meer bang te zijn dat ik er mijn drama weer van maak na alle narigheid die met loslaten gepaard gaan. Zeker niet nadat ik het van die vrouw nu weet. Ik kijk wel uit, ver uit de buurt blijven. Desnoods helemaal blokkeren op fb en telefoon indien nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...