Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 juni 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ietje, er is een groot verschil tussen muziekleraren. Belangrijk is om een goede uit te zoeken. Een slechte leraar heeft ontzettend veel lessen nodig om een klein beetje bij te brengen. Een goede leraar is misschien wat duurder, maar kan in een 1 of een halve les net zoveel bereiken als een slechte in 10 lessen. Een goede leraar kan ook voor de juiste muziekmateriaal zorgen.

 

Ik werd in het eerste jaar van mijn pianolessen bijvoorbeeld bijna depressief omdat ik alleen maar kinderliedjes kreeg. Ik heb een hekel aan vrolijke kinderliedjes. Ze irriteren mij mateloos. Een leraar die de juiste stukken kan aanleveren dat de leerling mooi vind om te spelen dat motiveert veel meer.

 

Een goede leraar heeft in ieder geval een vleugel staan.

 

Vind ik.

 

Ietje,

Volgende keer maar niet uitleggen als je alcohol weigert. Gewoon wedervraag stellen. Hoef je niks uit te leggen.

 

"Ik hoef geen alcohol, dank"

 

"WANT?"

 

--"Want wat?"

 

"WAT?"

 

--"Wat?"

 

"Wat zeg je?"

 

--"Wat?"

 

"Hè?"

 

--"Watte?"

 

...

 

gesprek houdt dan vanzelf wel een keer op. Moeten ze maar in volzinnen spreken. ;)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden waarom de meeste muziekleraren slecht zijn. Toch wel 80% denk ik. Is omdat voor muzikanten leraar zijn vaak de enige manier is om wat te verdienen. Terwijl leraar zijn een echt vak is. Niet iedereen kan het. Daarom altijd zorgvuldig een leraar uitkiezen, vind ik. ;)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ietje, zo dramatisch vind ik het inderdaad. Ik heb niet de waarheid in pacht.

Ik merk zelf dat als ik nu mensen zie doen wat ik deed, dat ik mij plaatsvervangend schaam. 

Bij mijzelf vond ik het wel meevallen, er naar kijkend vond ik het soms dramatisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm... mensen die thuis komen, al helemaal niet vertrouwen als leraar. Mijn eerste lerares wilde ook bij mij thuis langskomen, want ze had geen piano.

 

Pardon?

 

Je betaalt toch veel geld als leerling. Dan wil je ook op die mooie vleugel van de leraar spelen. Ook een reden waarom ik pianolessen heb. Dan kan ik een heel mooi instrument spelen die ik thuis niet heb.

 

Ik ga ook opslomen. Net mijn voeten een uurtje een koud voetenbad gegeven. Ben benieuwd.

 

Slaap lekker allemaal en welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me nuchter af voor de dagpact, alweer een succesvolle dag. Ik realiseer me dat ik dit soort ziek zijn (keelontsteking) vroeger nooit hoefde te voelen. Daar zoop ik me gewoon doorheen. Dat klinkt stoer, sorry, maar het is gewoon liederlijk. Ik kan het zelfs velen dat een vriendin langs komt en ik niet gepoetst en afgewassen heb en er in een schamel huiskloffie, ongeschoren bij zit.

Ik kom steeds dichter bij mezelf, lijkt het. Ben ik blij mee, is ziekte toch ook weer ergens goed voor.

Ik wens jullie morgen een fijne ontmoeting toe in Nunspeet. Ik ken de streek uit mijn diensttijd.

Uiteraard ga ik een volgend initiatief met belangstelling volgen, want ik vind nu niet gaan een gemis.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja en leraren die thuiskomen, hebben niet hun hele repertoire aan muziek bij zich. Dus hoe kunnnen ze dan de juiste en meest motiverende stukken aan de leerling geven?

 

En dan als je bij hen komt, is het ook belangrijk hoe ze hun repertoire voor leerlingen hebben geordend. Is het één grote stapel waar ze niks tussen kunnen vinden, houd er dan maar rekening dat elk lesuur ongeveer een kwartier wordt besteed aan zoeken.

 

Die hebben bij mij ook afgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik wel weet waar ik het vandaan heb, Vol. Vliegtuigen en airco zijn vaak een bron van besmetting, slechte spullen worden rondgepompt en komen bij iedereen langs.

Op de dag van vertrek ben ik een paar keer doornat en koud geworden en zonder verzorging van de excursie zo naar het vliegveld. Dan merk ik dat ik geen 18 meer ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is heel belangrijk jowan, vooral bij die creatieve chaotische muzikanten die zichzelf leraar noemen.

 

En oja een goede leraar heeft een muziekkamer en een wachtkamer of een plekje waar mensen kunnen wachten.. En niet een hoekje in de huiskamer. Een redelijk goede website moeten ze hebben. Eentje die door gemaakt is door anderen.

 

Nu ga ik echt weg. Ook proberen te slapen.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet het denken in wat je goed of fout hebt gedaan.

Misschien zijn er zaken die je beter had kunnen doen.

Sommige mensen zijn zó lief dat ze voor blijvend, voor altijd, voor steeds in die rol blijven.

En dat kan nooit de bedoeling zijn. Je hebt zelf ook liefde en aandacht nodig. Van anderen, maar zeker ook van jezelf.

Ik denk dat je jezelf daar te kort gedaan hebt, jezelf steeds weggecijferd, steeds anderen voor laten gaan. Door de hevige inspanningen en vaak lange werkdagen was je 's avonds al weer bezig met de volgende dag. 

Je wordt niet gestraft, kaboutertje. Als je dit goed oppikt, komt je er veel beter uit, niet alleen lichamelijk. Hou die psych in de gaten, die doet je goed. Raak met haar vertrouwd en vertel over jezelf. Je vindt hulp als je erom vraagt.

Misschien zie je dit verhaal zelf ook wel, wil je het misschien alleen niet waar hebben. Iemand (Blekje) zei het hier al: misschien vertoon je je kinderlijk gedrag wel om dat je intens boos bent, maar durf je niet eens echt boosheid te uiten. Ben je niet gewend. Dan maar in de obstinate kinderlijke vorm.

 

Ik ken je niet persoonlijk, misschien sla ik de plank wel helemaal mis, sorry in dat geval. Ik wil je helpen en niet je lastig vallen.

 

Edit: naam toegevoegd

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...