Akkordeon Geplaatst 26 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2015 Hoi Vino, Natuurlijk kan je dit wel! Als je dat al zelf in je hoofd kan stoppen, heb je het moeilijkste werk gehad! Nu leef je ook all inclusieve. Elke supermarkt die je passeert. Elk café waar je voorbij komt. Maar jij wil niet drinken omdat je weet wat het je brengt. Wat zou er over blijven aan herinneringen aan die reis als je het wel deed? Een waas of zo? Als je denkt dat het moeilijk wordt, kan je misschien een dagelijkse beloning voor jezelf verzinnen. Iets om naar uit te kijken. ' nu geen drank, maar straks wel...' Ik heb zelf na minder dan 2 maanden vakantie gehad. Met partner die niet liever wilde dat ik mee dronk. Geen druppel. Wel zelf iets lekkers mee. Als ik het kon, kan jij het ook! Ik geloof in jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 26 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2015 Lj ik ga elke jaar met mijn medereiziger(die niet of nauwelijks drinkt) naar een AI resort. Heb mij andere jaren nooit misdragen ofzo in de zin dat ik lam was ofzo. Maar ik dronk wel elke dag. En dat wil ik nu niet. Vraag me af waarom een AI resort uitnodigt om alcohol te drinken? Is dat niet iets wat tussen de oren zit? Ik kan ook iets anders bestellen natuurlijk, maar waarom gaan mijn gedachten naar wijn dan? Terwijl als ik HP ofzo zou hebben dat dan niet heb. Raar. Ik heb nog een dikke week om er over na te denken. Misschien dan dagelijks op de dagpact erbij. Vakantiepact is me te lang. Denk dat ik het beter dag voor dag kan doen. Wel een goeie tip MG. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2015 Ik deed hetzelfde Vino, meestal alleen, soms met dochter. Het eerste jaar dat ik gestopt was heb ik VP geboekt met dochter i.p.v. all inclusive, dat was al spannend genoeg, maar viel me 200% mee. Het jaar erop all inclusive en mocht ik van mezelf naar het toetjesbuffet haha. Inmiddels dronk dochter ook af en toe een wijntje en de 3e keer met haar kon ik dat moeiteloos zien. Als jouw medereiziger geen drank nodig heeft wil die misschien ook met jou solidair zijn? Of in elk geval sociale controle op jou toepassen als dat jou steunt? Ook daar hoef je het niet alleen te doen hoor. Mijn ervaring meteen al was dat het eten me npog veel beter smaakte zonder drank. En de avonden waren ook gezelliger, ik ben gewoon een leuker mens, zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 2 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 Ik heb nog eens even terug gelezen in mijn schrift. Wat ik zo naar vond aan dat drinken. Dat was o.a. zorgen dat er genoeg in huis is, flessen wegmoffelen, het stiekeme. Ik dronk thuis. En dat is wat ik niet meer wil en doe. Bijna 6 maanden niet meer. Daar ben ik heel blij mee! Nu ga ik op vakantie. En ik heb besloten om een aantal wijntjes te nemen. Dit zal voor velen niet verstandig lijken. Toch heb ik hier goed over nagedacht. Lam drinken ga ik niet doen. Nooit gedaan trouwens op vakantie. Bovendien drinkt mijn reisgenoot niet tot matig. Ik vind dat ik best op vakantie iets mag nemen. Thuis gekomen is dat natuurlijk weer over. Helemaal niks 'mogen' drinken op vakantie geeft mij stress. Dan liever matig en daarna thuis weer gewoon doorgaan. Ben niet bang dat me dat thuis niet meer verder gaat lukken. Daar heb ik alle vertrouwen in. Voor mij is het belangrijk dat ik alcohol de baas ben. Dat ben ik nu al een half jaar. En voor mij betekent dat wel dat ik bij uitzondering iets mag nemen. Ik weet dat velen van jullie dat geen goed plan lijkt. Ik denk dat me dat wel gaat lukken. En met lukken bedoel ik iets drinken op vakantie en daarna thuis weer niks, noppes nada. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 2 november 2015 Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 Hoi Vino, Lees nog even je eerste berichtje van 27 mei, toen je je aanmeldde hier Wil je daar naar terug? Bij deze geef ik je op je sodemieter vino en Kohtje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 2 november 2015 Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 O,O, Vino, Ik lees je voornemen om "een"wijntje te drinken tijdens je vakantie. Op mijn draadje kun je lezen dat ik dat ook zo dacht. Het heeft mij niets gebracht!!!! Ik had het prima onder controle toen, maar bij terugkomst bleek toch dat ik het weer heel moeilijk kreeg. We hebben geen rem, ook al denken we dat wel. Het is het duiveltje van de verslaving die nu spreekt. Wees verstandig! Zolang ik de deur op een kiertje houd kan het duiveltje er telkens weer door. Ik ben tot nu toe telkens aan het strijden en telkens laat ik het weer toe. Jij bent ik niet natuurlijk, misschien kan jij het wel, maar ik gun je zo het herstel!!!!!!! vino reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 november 2015 Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 Vino, je bent volwassen weet wat je niet meer wilt en neemt je eigen beslissingen. Ik wens je een heerlijke vakantie toe alcohol de baas blijvend en gezond weer terug hier. vino reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2015 Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 Vino, iedereen is waar ie wezen moet. Ik weet zeker dat jij komt waar je wezen moet. Op jouw manier. Ik gun je een stress-vrije vakantie en een behouden thuiskomst. Mocht je tijdens of direct na de vakantie steun nodig hebben, wil je dan direct die hulpvraag luid en duidelijk stellen? Op forum of privé....... Het stiekeme heeft je zo tegen gestaan. Nu je hier open vertelt dat je zult drinken tijdens je vakantie, vind ik dat eerlijk van je. Ik ben niet jaloers op je. Het zou mij nu erg veel stress opleveren als ik nu moest drinken en daarna gewoon weer kunnen stoppen. Ik ben daar nu te bang voor geworden. Ik weet niet altijd feilloos in hoeverre ik reageer als slaaf, als verslaafde, en in hoeverre ik reageer als bewust geworden mens. Wat ik wél hoop is dat je alle hulplijnen open houdt. Gun jezelf het beste en blijf in contact. Ik ben vergeten wanneer je ook alweer wegging.......... als dat al snel is: Fijne Vakantie! vino reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 2 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 (bewerkt) Dank jullie wel voor de reacties en mening. En ik hou jullie zeker op de hoogte. Waarschijnlijk al tijdens de vakantie maar ook erna. En ik zal eerlijk zijn. Moet zeggen dat ik blij ben dat ik het gemeld heb. Voelt anders toch stiekem. Ook al weet ik dat niet iedereen het met me eens is. Maar dat geeft niet. Ik ben geen cocktailtype. Maar ik ga eerst alle non alcoholische cocktails proberen. Nog nooit gedaan eigenlijk. Wie weet, zit daar iets lekkers tussen. Voor de dorst ga ik ervan uit dat ze alcoholvrij bier hebben. Ik hou jullie op de hoogte! 18 november 2015 bewerkt door vino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2015 Rapport Share Geplaatst 2 november 2015 vergeet niet tussendoor óók nog te genieten he? vino reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 3 november 2015 Rapport Share Geplaatst 3 november 2015 Fijne vakantie! vino reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 7 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2015 (bewerkt) Even een berichtje vanaf mijn vakantie. Ik ben niet geheel alcoholvrij. Ik neem 1 drankje in de namiddag. En dat gaat goed. Het hoeven er niet meer te zijn. Ik ben er content mee in ieder geval. 18 november 2015 bewerkt door vino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 november 2015 Rapport Share Geplaatst 7 november 2015 Fijn om even van je te horen Vino. Geniet van je vakantie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 8 november 2015 Rapport Share Geplaatst 8 november 2015 Fijn dat je geniet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wopsy Geplaatst 8 november 2015 Rapport Share Geplaatst 8 november 2015 Fijne vakantie, Vino. Ik moet even zeggen dat ik het heel erg knap van je vindt dat je het maar bij 1 drankje per dag houdt, in de namiddag. Ik zou dat absoluut niet kunnen, want ik moet er gelijk daarna nog 1 en nog 1. Een vriendin van me zei gister tegen me dat ik wel erg streng voor mezelf ben, door helemaal niets meer te kunnen drinken, maar zij heeft mijn probleem niet, zij kan makkelijk een paar dagen in de week niet drinken, maar ik dus niet: ik dronk elke dag. Stopdag 39 vandaag, ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2015 Rapport Share Geplaatst 8 november 2015 Hoi Vino Ook van mij een lieve groet. Heb een heerlijke tijd. Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 9 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2015 Dank jullie! Gister niks gedronken. Had er geen behoefte aan. En het was goed zo. Wopsy: je gaat goed. Doorgaan zo. Het wordt allemaal makkelijker ook al lijkt het misschien niet snel te gaan. Tenminste dat vond ik. Achteraf gezien neem ik wel grote stappen, maar op het moment zelf merk je dat niet zo. Akkordeon reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 18 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Weinig te melden. Alles onder controle. Daar ben ik blij mee. Goed kunnen oppakken na mijn vakantie met een paar glazen alcohol. Ik ben er wel heel alert op. Wil absoluut niet meer terug naar "vroeger". Ik lees daarom dan ook dagelijks mee. Dat houdt me scherp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 november 2015 Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Mooi Vino, ik hoef het zo niet te proberen maar dat heb ik vast weleens eerder gezegd. Goede vakantie gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 18 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2015 Ja, was heerlijk, dank je. Vooral het weer. Als ik nu de wind hoor razen en die regen voel.....brrr. ben een zomermens. Zou het liefst de winterslaap ingaan nu. Mocht het me te gortig worden dan ga ik voor mijn lamp zitten. Dat helpt echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 19 november 2015 Rapport Share Geplaatst 19 november 2015 Fijn om lezen dat het je goed gaat! Maar het maakt me wel bang: bij mij ging het ooit een heel jaar goed. Zo goed dat ik was vergeten om op te passen. En 3 jaar later dronk ik meer dan ooit. En dat wens ik dus niemand toe. Dus alsjeblieft: vergeet niet van te blijven oppassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 30 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 Ik heb zo'n zin in zoet! Eerst dacht ik dat dat tijdelijk zou zijn, maar ik heb dat nog steeds. Elke dag na het eten zal en moet ik een stuk ( lees:reep )chocolade hebben. Of een hand vol dropjes of een rits koekjes of...noem maar op. Ik kan het wel hebben maar zou toch liever niet die zoete drang hebben. Gaat dat over of moet ik me maar erbij neerleggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 november 2015 Rapport Share Geplaatst 30 november 2015 ik heb het nog vino na dik 6 jaar! alcohol is ook eigenlijk omgezette suikers van fruit/granen dus een suikerverslaving is niet gek. Als ik na het eten ook die trek in zoet heb neem ik tegenwoordig een hand dadels dat zijn gezonde suikers, en heb ik die niet dan mandarijnen, navels of ander zoet fruit. Ik houd het zo misschien wel in stand, maar er zijn gelukkig wel ook tijden dat ik alleen koffie toe neem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 1 december 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2015 Ik heb ze net gekocht. Nog nooit eerder gehad. Vind ze erg lekker en zoet. Ik hou ze erin. Gezonder dan chocolade of koekjes. Dank je voor de tip! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 1 december 2015 Rapport Share Geplaatst 1 december 2015 Ik zou denken veul beter zoet dan drank. Maar wellicht is het mogelijk het te accepteren en wat beter uit te kienen. Welk zoet wel, welk niet. En hoeveel. Eigenlijk gewoon wat Lady Jane zegt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden