Spring naar bijdragen

Na een tijdje meegelezen te hebben....


vino

Aanbevolen berichten

Om te herstellen van je verslaving ..mag je niet drinken

Daarna komt er een stuk waarom wil ik nu drinken?

Voegt het wat toe?

Het zijn vaak situaties,emoties die je doen willen drinken

Een situatie,emotie is er...tis zoals het is

Blij is een gevoel...je kan niet blijer zijn als blij

de rest is een gedachte.

hetzelfde geld ook voor bang,boos en bedroefd

Je mag zijn op het moment dat je gevoel er is.

Gevoelens zijn heel puur..waarom onderdrukken of versterken?

Het waarom was voor mij een belangrijke om te weten.

Dat heeft mij gemaakt dat ik niet hoef te drinken

Zou ik dit wel doen..zal het me niets opleveren

geen genoegdoening,geen voldoening

De gedachte dat ik weer terug moet naar waar ik vandaan kwam door het drinken geven me een rot gevoel.

Dus ja ik hoef niet te drinken...het zal nooit meer een meerwaarde geven.

Goed bezig.. Vino :)

belangrijke vragen die jij jezelf stelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer voor mezelf even te kijken 'waar ik zit'.... Soms is het nog 'ik wil niet drinken', redenen blijven aanhalen waarom het voor mij niet werkt, maar ook al vaak momenten/dagen het gevoel 'het hoeft niet'... En die dagen zijn heerlijk!! Kan me er iets bij voorstellen dat bij langer en langer droog staan, het gevoel van 'niet meer hoeven' nog meer toeneemt.

Maar voor nu, gewoon weer dag voor dag verder, goede dagen, soms weer even het geknaag... Na al die jaren drinken kan ik niet verwachten dat het 'effe' in korte tijd gefixt is, hoe graag ik dat ook zou willen  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vino, jantjeongeduld.......... herkenning!

Je gaat goed. Méér dan nuchter blijven hoef je niet te doen toch? Wat op je pad komt dat zie je dán wel weer.

 

Nu het terras-seizoen is aangebroken vind ik het soms ook jammer dat ik niet kan meedoen. Dan is het: ik wil niet meer drinken.

Als ik aangeschoten mensen zie dan denk ik : ik hoef niet meer te drinken. Ik hoef mijn gevoelens niet meer te sturen/onderdrukken/aan te moedigen. Ze zijn van zichzelf goed. Ik hoef niet meer te liegen, te manipuleren en me zorgen te maken om winkelsluitingstijden of zon- en feestdagen. Ik hoef niet meer het afval weg te moffelen. Ik hoef niets van mezelf meer weg te moffelen. Dan voel ik vrijheid en frisheid en eerlijkheid. Een pak van mijn schouders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff snel een update vanuit mijn vakantieadres. Het is 'vreemd' om mijn wijntje niet te nemen. Maar ik doe het niet. Het is pas mijn 2e dag hier. Misschien is het aan het einde van mijn vakantie wel normaal. We zullen zien. Tot laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is dat wat vreemd, Vino. Maar je klinkt positief, vol vertrouwen.

Ik hoop dat je dit goed volbrengt; ik denk het wel eigenlijk.

En ook hoe je er tegenaan kijkt als de vakantie straks achter de rug is.

Sterkte voro als je een moeilijk moment mocht hebben. geniet van je vakantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vino, ik heb dat vorig jaar gehad, exact hetzelfde. Ik ben die dag wél meegegaan, maar heb een alternatief programma voor mezelf gevolgd tijdens de wijnproeverij.

De collega's heb ik via een e-mail geïnformeerd dat ik gestopt was met drinken en daarom dit keer niet mee zou gaan. Ik heb erg tegen die e-mail en die dag op gezien, maar geen enkele vervelende opmerking gehad en een enkel compliment of betrokken vraag. Achteraf was ik blij het zo te hebben gedaan. Wel moet je bij dit verhaal weten, dat de afdeling waar ik onder val een dergelijk bericht ook wel toelaat. Geen lomp volk, zal ik maar zeggen; ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ga gewoon niks nemen. Mijn reisgenoot drinkt sowieso niks. Maar dat is het probleem ook niet. Wat de groep doet moeten ze zelf weten. Die ken ik overigens niet eens. Denk dat ik wel in mezelf zal moeten lachen. Zo van: jullie moesten eens weten.

Ik zie heel veel lekkere koude pilsje voorbij komen op alle terrassen. Of gekoelde wijn. Ziet er echt heerlijk uit hoor. Maar niet voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I survived:-) stelde niet zoveel voor. Dus was niet zo lastig. Wat lastiger is dat ik vandaag hoorde dat zoonlief geslaagd is! Daar zou ik zo graag een wijntje op nemen.zucht. Het is hier bloedheet en de koude pullen bier en wijn lonken zo.

Heb het wel gehad met mijn colaatjes. Maar ik ga het niet doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je zoon, Vino!

Typisch een situatie waarbij gezegd wordt "Daar nemen we er (nog) eentje op!"

 

Het gaat wennen hoor en nuchter maak je het voor 100% mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zwaar!! Wil ook een glas koude witte wijn. Het is niet alleen nu maar al de hele dag. Ben die cola zat. Iets anders drink ik niet omdat daar suiker in zit. Alleen de cola is light. Zou zo naar de supermarkt kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien jezelf de vraag stellen.... Wat voegt dat ene wijntje nou echt toe aan je vakantie... Behalve dat je de verslaving weer aanslingert.... Wil je dat echt Vino? Als ik naar mezelf kijk, begon het echte besef van dat het niks toevoegt na ca drie maanden, werd toen de grip van de alcohol echt minder. Bij mij bleef het 'af en toe' de verslaving voeden, het beest wakker houden. Ben nu zo blij dat het kreng (vandaag) slaapt, zo veel rust voor terug gekregen.... Houd vol Vino, honger hem uit, vind rust... Het is het zo ontzettend waard!

Geniet van je vakantie, zonder te geloven in de illusie dat het zonder dat glas wijn niet 'compleet' zou zijn... Ow wat zorgt die verslaving toch voor veel luchtkastelen in je hoofd.. Herkenbaar, begrijpelijk, maar kan nu met een tikkie afstand kijken, en zeggen: complete nonsense, die luchtkastelen. Waren eerder duistere kerkers....

Veel wijsheid Vino  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...