Spring naar bijdragen

Maandag, 18 mei 2015

jowan

Aanbevolen berichten

quote:

"Agnieta, jowans reactie is typisch AA, vind ik. Net zolang schoppen totdat iemand denkt volgens het boekje. 

Het had op een andere manier gezegd kunnen worden, maar dat gaat niet zo gemakkelijk als je dit soort communicatie gewend bent en normaal wordt gevonden op AA meetings."

Plofkip, doe dit niet meer. Je kwetst mensen en dit heb jij niet nodig. Zonder dit soort postings haal je al volle zalen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

"Agnieta, jowans reactie is typisch AA, vind ik. Net zolang schoppen totdat iemand denkt volgens het boekje. 

Het had op een andere manier gezegd kunnen worden, maar dat gaat niet zo gemakkelijk als je dit soort communicatie gewend bent en normaal wordt gevonden op AA meetings."

Plofkip, doe dit niet meer. Je kwetst mensen en dit heb jij niet nodig. Zonder dit soort postings haal je al volle zalen ;).

Hmm, ja, ongelukkige post van mij. Alleen dat realiseerde ik me een dag later en dan is het kwaad al geschied. Helaas.

Dat ik me dat niet realiseerde op het moment van schrijven zelf, is dan wel weer interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie, ik ben wel es vaker boos, maar niet op jou. Ik heb es heel boos gereageerd op een forummer die weer ging drinken. Niet het drinken, maar het verkondigen van smoezen maakte mij boos. De volgende dag realiseerde ik mij dat pas. Niemand had het me verteld, de persoon ik kwestie schreef elders dat die zich niet meer veilig voelde.

Mijn schuld.

Het is uitgepraat, maar ik was niet helpend. Ik wou een spiegel voorhouden, jazeker, maar ik wilde óók graag gelijk krijgen. Dat vond ik toen nodig. Nu voel ik nog het kinderachtige in mij.

Wil ik geluk of wil ik gelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen

Het is me een waar genoegen hier bij tijd en wijle te lezen

Heb respect voor alle mensen die durven te stoppen

Maar vooral, mensen die hun leven durven omgooien

En daarmee ook stoppen met "zeuren"

Dat heeft dus niet per definitie met stoppen (met drinken) te maken

En niet voor iedereen is de weg tot stoppen (met zeuren) even lang

Of zelfs weg gelegd  ;)

Dat er geklaagd wordt, snap ik ook

Zelf ooit ook lang drama queen gespeeld

En ja, het kan zomaar uit het niets de kop weer opsteken

Hakken dan

Dag lieve mensen

Voor nu

:)

Fijne avond

M.

(Marjo/Mai/Margreeth)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het verleden keek ik óp of keek ik neer op mensen. 

Die weet veel!

Die is lui.

Die blijft slachtofferig.

Die doet veel voor herstel.

Die doet moeilijk.

...

Als iedereen onderdeel is van hetzelfde grote geheel, iedereen zijn eigen rol heeft en iedereen uniek is.............wat heeft vergelijken en op waarde schatten dan voor zin? 

Een beetje wat Fruitvlieg al schrijft; het zou dom zijn om niet van anderen te leren. 

Het is prachtig dat er meerdere werkwijzen op dit forum geëtaleerd worden als een manier van herstel. Dé manier bestaat kennelijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week was een kleine ingreep in mijn schouder op het programma.

Fietsen en was ophangen ging niet.

Een mens kan zonder.

Motorrijden was nicht im frage.

Dit mens kan niet zonder.

Manlief, ik mag 6 weken niet stofzuigen , was ophangen of koken. 

Koken?

uh, koken ja. Zoals ik dat doe, werkelijk belastend.

Vrouwlief, misschien kun je nu juist leren koken, want je hebt tijd nu je 6 weken geen motor zou moeten besturen -_-.

Ik kan nog steeds niet goed koken, maar motorrijden heb ik al weer gedaan. Het was fijner om te doen dan was ophangen. Altijd al zo geweest. Waarom schrijf ik dit nou? Iedereen kan mij vertellen wat verstandig is om te doen of om na te laten voor succesvol herstel, maar als het er op aan komt  kan ik bijna alles als ik maar wil. En regeltjes gelden voor iedereen maar niet voor mij. En ik maak nieuwe regeltjes die mij beter uit komen en verkoop ze onder de noemer van Herstel. Voor Mijzelf Opkomen.

Dus als ik nog es loop te janken over andermans smoezenboek, vertel me dan DAT IK ER WEL DRIE HEB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een tip voor diegene die zich storen aan alle reclame als ze iets hebben opgenomen.

Ik heb al een tijdje last van het vastlopen bij de K.P.N. van mijn opnames als ik doorspoel bij b.v. een reclame. Er is een storing en heel veel mensen hebben het probleem. Als het vastloopt moet ik mijn media box uitzetten en tien sec. wachten voor ik hem weer kan opstarten. Dan moet ie nog eens al de zenders gaan opzoeken.

Nu heb ik een tip gekregen waardoor hij niet meer vast loopt. Deze tip kan je normaal ook gebruiken.

Als er nu reclame komt tussen een opname zet je de opname op pauze. Dan schat je in hoelang de reclame duurt, meestal zo'n 7 min.

Je toetst dus 700 in op je afstandbediening en druk dan op doorspoelen. Dan schiet de opname gelijk 7 min. door en heb je geen last meer van al die rot reclames. ;)

Trusten kanjers en tot morgen weer. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...