Spring naar bijdragen

Vrijdag, 15 mei 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Eerst maar een koffie van von. Dank, ben nog niet helemaal wakker.

 

Kaboutertje, fijn weeked

 

jani, als je een 1 of 2 glazen hebt gedronken. Dan moet het nog een associatie plekje krijgen in de hersenen en dat duurt 1 of 2 weken. In de 2 weken komt dan af en toe een gedachte op als "zal ik...., want ik ben blijkbaar sterk genoeg, bla bla bla, ja ik kan het wel"

 

Als je dan langs het drankpad loopt in de supermarkt. Als je vervolgens "1 of 2 glazen" drinkt omdat je je sterk voelt, gaan alle remmen los en ben je weer terug bij af.

 

Als je in die paar weken alle opdoemende gedachten eenvoudig weg negeert zoals in "oja ik drink niet." dan verdwijnen zulke gedachten als sneeuw voor de zon. En na een paar weken, denk je weer als vanouds. Het drinken zal dan niet gelijk alle remmen losgooien omdat de gevoelens "ik ben sterk, ik kan het wel" er niet meer zijn.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom weinig drinken Jani. je kwelt jezelf daarmee. Das net als wanneer je echt honger hebt en alleen maar aan eten mag ruiken. En je ziet wat het resultaat is, de volgende dag drink je weer meer. Het bekende cirkeltje waar je dan in komt. Jammer. :(

Weet je ook waarom je gedronken hebt?

Probeer de volgende keer eerder hier te komen en er over te schrijven. Dat wil nog wel eens helpen. ;)

 

An?????? wat bedoel je precies voor ik het verkeerd begrijp?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Ben bang dat het ritje met open dak gisteren een verkoudheidje tot gevolg heeft.

Ach, wanneer leer ik het nou eens? Dat is elk voorjaar hetzelfde.. ongeduld en verlangen naar de goede dingen van het leven.

Ik kan niet wachten tot het warm genoeg is.. Of ik ben niet geschikt voor open dakkies, een watje.. kan ook natuurlijk. ;)

 

Herken hierin eigenlijk ook wat Jani net schreef. Ik dacht ook elke keer dat zo'n lekker glaasje dit keer wel zou kunnen.

En als het dan weer helemaal mis ging dan dacht ik dat ik iets niet helemaal goed had gedaan. Volgende keer

zou ik het wél bij één of twee glaasjes kunnen houden, zóóó moeilijk is dat toch niet?

Ik dacht dat ik iets fout had gedaan... jaja.. maar wát had ik dan fout gedaan?

 

Ik bedacht fouten in alle hoeken en gaten.. ik probeerde het gewoon nóg een keer, maar ik wist eigenlijk nooit precies waar het

dan fout ging. Nou ja, ik wist het diep van binnen natuurlijk wel, maar dát zou ik aan mezelf nóóóóit toegeven. Namelijk dat

ik helemaal niet gecontroleerd kón drinken. Ik kon en/of wilde maar niet geloven dat één glaasje al teveel was.

Dan zou ik toch een watje zijn? Niet eens een glaasje kunnen drinken zonder meteen helemaal door te slaan?

 

Oke, oke, soms lukte dat inderdaad wél. Dan kon ik na één, of liever twee glaasjes zeggen: doe nu maar iets fris...

Maar inwendig zat ik dan al aan een "inhaalslag" te denken. Die had ik dan volgens mijn zieke brein wel weer verdiend.

En zo heb ik heel wat jaren doorgestrompeld.

 

Tot het moment dat ik me ging realiseren dat ik, door toe te geven dat ik niet gecontroleerd kan drinken, geen wátje ben,

maar gewoon verstandig. En als ik mijn gezonde verstand kan laten heersen over mijn verslaafde brein ben ik zelfs méér

dan alleen maar verstandig, dan ben ik ook nog een winnaar. Dan kan ik met het gezonde deel van mijn verstand

het zieke deel er onder houden. Pas dán ben ik alcohol de baas.

 

Dat ene eerste glaasje is de openbaring van het zieke (verslaafde) deel van m'n verstand. En als dat zich openbaart

dan heeft mijn gezonde verstand het nakijken.

 

Ik kan niet drinken. Dat geef ik toe. Door niet te drinken ben ik geen watje maar een (over)winnaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje ook fijn weekend!

 

Als je drinkt omdat je denkt dat het kan. Ik voel me sterk, bla bla. Dan lukt het juist niet.

 

Het lukt m.i. alleen als je je ontzettend zwak voelt t.o.v alcohol en desondanks toch een vertrouwen hebt dat je met je allerzwakste ik na 1 of 2 glazen met gemak kan stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bol, heb gisteren 2 fles wijn gedronken...en heb vrienden van AA gebeld.

 

Dit klinkt als een goede handeling, An, maar je weet ook dat AA niet ongedaan kan maken wat

gebeurd is. Ze kunnen wel eventueel voorkomen wat nu gebeurd is als je éérst AA belt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms lees ik hier zoveel ellende en verdriet op de dagdraad dat ik me soms bijna schaam dat ik zo uitgebreid op mijn eigen draad me uit over mijn eigen proces.

Wat een verdriet en hoe hard sommigen moeten vechten.

Ik vindt t echt heel bijzonder dat er een groep mensen is hier die steeds maar blijven reageren op mensen die t moeilijk hebben. En een hart onder de riem steken en vaak net daardoor de kracht geven om niet op te geven.

Het helpt mij in een moeilijke periode.

Voor een ieder die steun geeft: Dank jullie wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik niet helemaal met je eens Kohtje..

 

Wat als er helemaal geen pogingen meer gedaan worden?

Je moet toch ergens beginnen?

Pas als je achterover leunt met de fles en niets meer probeert, wat dan?

 

Wat ik bedoel te zeggen, Agnieta, is dat een datum pas betekenis krijgt als stopdatum als je werkelijk gestopt blijft.

Als jij over een jaar nog steeds kunt zeggen dat je op 15-05-15 gestopt bent, dán krijgt die datum betekenis.

Als je over een jaar en een beetje zegt: 16-06-16 is een mooie stopdatum, dan betekent 15-05-15 niet zoveel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor dat punt waarop ik niet meer terug kon kunnen komen, door steeds een dag vooruit te kijken naar de mogelijke momenten om uit te glijden. Dan bedacht ik vooraf, hoe ik zou reageren. Als het dan zover was, kon ik wél de goede keuze maken.

 

Dat is een goed advies MG, ik maak plannen als ik het moeilijk heb maar ga de fout op momenten dat het "leuk en gezellig" is.

Ik voel dan ook niet de behoefte om op het forum te komen Bolletje, "ik neem er maar immers eentje voor de gezelligheid:,

NOT dus, want de volgende dag wil ik weer het hele beest, de roes!!

Ik moet dus ook met mijn gezonde deel van het verstand, het zieke verslaafde deel er onder houden.

Weer geleerd, ik ben verslaafd en moet ook bij leuke activiteiten een plan maken.

En ja ik vind 15-05-15 een mooie stopdatum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) De grote fout die alci's maken Jani is, denken dat we niet zonder alcohol kunnen. We weten ook dat, als we stoppen, er een hele hoop rotzooi naar boven komt. Ik denk dat die wetenschap ons erg bang maakt. Toch is het de enigste manier om vrij van de alcohol door het leven te gaan. Daarvoor moeten we al die rotzooi die we onderdrukt hebben met de alc. opruimen, en dat kost zweet en tranen.

Daarna kunnen we starten met een goed gezond leven waarin alc. geen rol meer speelt. Dat leven bestaat er, maar geloof in jezelf hebben is daarin heel belangrijk.

Maar we kunnen allemaal stoppen met de alcohol. Iedereen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig Agnieta...

 

Nee, ik wist niet dat 13-12-08 een memorabele dag voor me zou worden.

Dat bijzondere van die dag groeide met elke dag dat ik clean bleef.

En het bijzondere van die dag is weg als ik terugval.

Voor een dagpact is élke dag bijzonder. Maar dan alleen voor dié dag. Dat geldt ook voor mij.

Maar morgen is 15-05-15 gisteren en is 16-05-15 bijzonder. Dat duurt maar een dag.

M'n stopdatum krijgt, hoe langer geleden, steeds meer magie voor me, geeft me een boost om er nog weer een dagje aan te plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemiddag frummers

vanmorgen nadat ik de wekker

had ingedrukt weer in slaap gevallen.

Dat gebeurt me zelden, en hele dag in

de war lijkt het wel. Met beachen goed wakker

geworden gelukkig en fijne ochtend gehad.

Nu eens kijken hoe ik de middag ga invullen.

Filmhuis is voor vanavond al ingepland, maar

het weer lijkt minder geschikt voor het strand

dan ik had gedacht van de week.

luxeproblemen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag maak ik stap een...weten dat ik er machteloos in sta.

Het begon weer met valeriaan druppels, wetende dat het daarmee eerder fout ging.

Me heilig voorgenomen niet te gaan drinken.

Het moet nu afgelopen zijn. Net arts aan telefoon en krijg een recept tegen de onrust. Eindelijk krijg ik iets. Slaap al een paar jaar bagger slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, vergeet je niet om te genieten tijdens muziek maken? :) Niet alle mensen kunnen een muziekinstrument bespelen. Mag je best trots op zijn. Ook al is voor jou waarschijnlijk volkomen normaal.

 

An, het ziet er naar uit dat je alcohol hebt genomen als een soort zelfmedicatie. Slecht slapen is funest. Daar kan men zo slecht door voelen, down, dat men alle negatieve bijwerkingen van alcohol maar voor lief neemt in ruil voor slechts een tijdelijke verlichting.

 

Hopelijk kan je daar nu eindelijk van af komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...