Spring naar bijdragen

Woensdag, 13 mei 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Agnieta,

Dat vind ik fijn om te lezen op de vroege ochtend. Het belangrijkste is dat je niet hebt toegegeven aan de trek. Dat je daar boos bij wordt en dat het verschrikkelijk voelt maakt het alleen maar knapper dat het gelukt is. Ik ben trots op je.

En dan vanochtend samen ontbijten en het geld lekker bij je man houden...prima en een wijs besluit!

Geniet van het mooie weer vandaag en keep up the good work!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucide, er is een Engels spreekwoord: you can eat an elephant one bite at a time. Dus een moeilijke strijd beslechten is het gemakkelijkst door kleine langzame stapjes te maken. Mijn ervaring is dat de strijd niet ophoudt, maar dat er weer een nieuwe strijd zich aandient zodra de oude is overwonnen, maar dan op een ander vlak. Beter als een diesel langzaam door de modder ploeteren en toch de overkant bereiken dan hardlopen en vast komen te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, het laten glimmen van kranen en wasbakken is een heel oud huishoudelijk truukje voor als er geen tijd is om het huis aan kant te maken en er komt toch bezoek. Het geeft een gevoel van properheid. En op die manier kan je toch bij je man een gevoel geven dat het huis helder is, zonder over je eigen grenzen van vermoeidheid te gaan door teveel te willen doen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, ik kreeg ooit eens een publieke uitbrander omdat ik niet de deur had open gehouden voor een vrouw. En dat werd op dat moment niet als netjes beschouwd. Helaas wisten de mensen niet dat ik op weg was naar het ziekenhuis omdat ik mijn hand had gebroken. Wat ik er mee wil zeggen is dat mensen die ziek zijn of pijn hebben niet in staat zijn om vriendelijk of aardig gedrag te vertonen. Eerder bot en lomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie,

dat er vaker strijd geleverd zal gaan worden in mijn verdere leven is een feit. Het belangrijkste is voor mij dat ik daar op een nieuwe, gezondere manier mee om leer gaan.

Dat proces is begonnen en het resultaat zal me in de toekomst mogelijk helpen.

Daar heb ik vertrouwen in.

Het werken met kleine doelen, stap voor stap juich ik toe. Helaas is het vaak mijn enthousiasme dat er voor zorgt dat ik te snel wil. Zal af en toe op de rem moeten drukken maar mijn voet kan die helaas nog niet altijd vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, wat ik bedoel PM, is dat als je stopt met alcohol drinken, dat je geconfronteerd met allerlei problemen die nu opeens wél een oplossing nodig hebben ipv de problemen stelselmatig onder het vloerkleedje schuiven door blikje open trekken. Dus ipv minder problemen, krijgt iemand die stopt met drinken er juist problemen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarmee bedoel ik weer dat we in de tijd dat we dronken (en dat kan bij sommige mensen heel lang zijn geweest) niet hebben geleerd om met bepaalde problemen om te gaan. Dat moet dus nog alsnog geleerd worden. Met een achterstand van soms járen. Net zoals PM zegt, zodra we de achterstand ingehaald hebben, wordt het tijd om niet altijd een strijd te hebben. Ook dat moet geleerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk Plof, kan me indenken dat je er hartstikke blij mee bent. 

 

Las ook net nog even de laatste bladen van gisteren, o.a.  over het vegetarisch eten. 

Ik weet niet waar Gipsy haar boodschappen doet, maar er zijn juist enorm veel verschillende vega producten te krijgen... 

van worstjes, braadworsten, rookworsten tot ongelooflijk veel soorten schijven, gehakt, spekjes en noem maar op. 

Ben zelf gek op de producten van de vegetarische slager, de kipstuckjes zijn zaaaaaalig, zowel in een salade als in warme gerechten. 

er is gehackt waar je gewoon gehaktballen van kunt maken zoals je dat met echt gehakt doet. 

Ook ah heeft een groot assortiment, net zoals C1000 en noem maar op. 

Zelf ben ik niet gek op de soja - en tempe blokken en ook de groenteburgers laat ik links liggen, groente eet ik wel op een andere manier. 

 

Wij eten al meer dan vijftien jaar geen vlees meer en zo langzamerhand kan ik de meeste vleesrecepten moeiteloos vertalen naar vleesloos. 

en daar heb je niet eens altijd een vervanger voor nodig... 

Wel eten wij met enige regelmaat nog vis. 

 

Pfff, moet haasten, richting werk. 

Mensen, maak er een mooie dag van, haal er uit wat er uit te halen is hoor. 

... dag dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O zo bedoel je Plof. Ja, het vergt wel wat strijd als je gestopt bent met drinken om je problemen het hoofd te bieden.

Toch nog altijd beter dan de strijd om je dagelijkse portie binnen te krijgen en voor mij een goed gevoel om die problemen toch aan te pakken en tot een oplossing te komen, dat geeft zo veel rust. Dit even toegevoegd om degenen die daar nog midden in zitten te zeggen: het wordt beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...