Spring naar bijdragen

Maandag, 11 mei 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Onlangs was ik met manlief aan het praten over het feit dat wij minder praten doch méér babbelen. Ik wilde weten of ik het goed aan gevoeld had dat er al een paar weken wat afstand tussen ons was. Dus vroeg ik of er wat was of dat ik zocht naar gezeur dat er niet was.

Er kwamen verwijten. Van kort geleden, lang geleden tot 8 jaar geleden. Voorbeelden over hoe fel ik ben , en driest, maar nooit energie voor een feestje blablabla.

Manlief, je wilt mij graag veranderen. Je wilt meer zus van mij en minder zo van mij. Je kunt mij niet veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen. Je doet het er maar mee,

...

uh

...

Manlief, ik heb zojuist gedaan wat ik jou verwijt. Ik wil jou veranderen EN WEL ZO VRESELIJK GRAAG.

Ik wil zó graag dat je je minder met mijn fouten bezighoudt, ik wil dat je beter luistert, ik wil dat je méér........................

 

...

 

....

Dus heb ik manlief verteld dat ik mezelf niet zo slim vind omdat ik het verbeterplan niet bij mijzelf houd, the place to be.

 

Ietje, ik heb deze fout gemaakt en ik zie de zinloosheid van mijn gedachtengang. Toen ik de afgelopen dagdraden over jou las moest ik aan Monster met manlief denken. Ietje, met het enige verschil dat ik dacht: Manlief, je doet het er maar mee. 

Ietje, we hebben al meer geschreven over grenzen trekken, bewaken enz maar volgens mij nog niet over de ander accepteren zoals 'ie' is, en 'ie' is iemand die jou niet accepteert zoals je bent. 

Ik kan manlief niet veranderen, manlief kan jou niet veranderen en jij kunt manlief niet veranderen. 

Accepteren dus, er zit niets anders op. 

Vrouwlief, we doen het er maar mee. ;)  :lips:

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die eerste sloeg op de posting van Fruit, niet van Jopie.

Maar het gaat me niet om wie wat enz.

Ik wilde even een ander geluid laten horen, dat vond ik nodig.

En ik vind dat een beetje steun wel degelijk helpend kan zijn.

Vooral bij iemand die dat ontbeert. Het gaat me niet eens om de inhoud.

Ik kan en hoef niet alles op te lossen, gelukkig.

Welterusten lieve mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar dan zouden heel veel moeders dit toch moeten hebben? Die zullen niet allemaal een probleem met alcohol hebben, maar misschien wel weer met iets anders, eten of zo.

Er zijn zoveel moeders met kinderen die een gebruiksaanwijzing hebben en/of een moeilijk huwelijk.

Toch ken ik er niet veel die net als ik overdag op bed moeten liggen.

 

Ik denk dat veel moeders moeier zijn dan ze toegeven, dat is wat ik zie bij mijn zus en verhalen die zij dan heeft met vriendinnen. Als gezin weten we dat ook zij wel eens overdag op bed ligt bij te tanken en dan zeggen die vriendinnen onderling hoe leuk en gezellig een keidruk leven hebben is om vervolgens nog meer gezellige dingen te plannen. Ik denk dat meer moeders eigenlijk heel moe zijn. En verder heb ik dus geen kinderen en dus geen ervaring.

 

Het gras lijkt vaak alleen maar groener aan de overzijde, dat is illusie vaak.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...