Spring naar bijdragen

Zondag, 26 april 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Kastanje, ik las je bericht van eerder vandaag. Ik meen toch aardig wat herkenningspunten te zien.

Zoals het goed willen doen voor een ander, dan je eigen grenzen overgaan en dat te laat in de gaten hebben.

Terugschieten in oude patronen.

Als oplossing denken aan het ontwijken van situaties, wat je eigenlijk niet wilt, in plaats van het probleem aanpakken.

Te weinig aandacht voor dingen die goed gaan en teveel voor dingen die fout gaan.

Ik heb er veel aan gehad (en nog) door me wat te verdiepen in codependentie. Daar heb ik toch wel herkenning en wat handvatten gevonden voor mezelf.

Het boek waar ik mee bezig ben, kun je gerust een paar weken van me lenen, mocht je eens wat willen lezen. Ik hoor het dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucide,

Ik ben uiteindelijk gestopt voor mezelf. Ik kon zien zitten mezelf op een gegeven moment zien zitten alsof ik naar iemand anders keek. En ik was mezelf spuugzaat.

Er was bij mij niet echt druk van buitenaf. Wel wist ik natuurlijk dat als ik niet meer zou drinken, dat de relatie met mijn vrouw en kinderen ten goede zou komen. Dat is niet mijn drijfveer geweest. 

De meningen verschillen op dit onderwerp. Volgens mij maakt dat niet uit, als het maar werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen.

Hannah ik weet niet zo goed te reageren maar ik wens je heel veel sterkte in je strijd.

Tja en nu kan ik wel allemaal hele leuke dingen schrijven over hoe gezellig het was vandaag maar eigenlijk vind ik dat niet zo gepast nu.

Ik ga afsluiten kanjers en lees jullie morgen wel. Trusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga me zorgen maken over mijn hondje Odie. Ze kan ineens bed niet meer opspringen en dat terwijl ze niet eens 1 van de vier oranjetompouchen heeft gegeten.

Die waren voor haar baasje.

Voor de rest goed hier.

Hannah, veel sterkte

Bol, ik neem aan dat het gezellig was, weer eens wat anders dan werken of klussen :)

Welterusten voor de vroegslapers. Hier hele nacht lawaai als wind verkeerd staat, maar vind ik niet erg hoor. Zag zojuist al vuurwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucide, je hebt al mooie antwoorden gehad op je posting.

Net als Kohtje en A3, heeft mijn man en dochter mij verteld dat ik mezelf naar de t* mocht drinken maar dat zij daar geen getuige van wensten te zijn. 

Dat ik een keus had.

Hulp accepteren en stoppen met drinken,

of in mijn eentje mijn eigen pad blijven volgen.

Wakker.

In één klap wakker.

Mijn leugens, beloften, oprechte pogingen in mijn eentje....................met allen dezelfde uitkomst nl. weer beginnen met drinken..............het werd niet meer gepikt. Dat is geen grappige fase waar jij nu en ik toen doorheen moeten.

Net als A3 durf ik te schrijven: het gaat langzaam, langzamer dan de verslaafde wil, maar vertrouwen komt weer terug. Het heeft tijd nodig. Trek er een jaar voor uit. Minstens. En dan ga je het zien. 

Sterkte voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees Hannah: sterkte en doe iets met die bel 113 suggestie.

Lucide: het lijkt me ook niet geheel onbelangrijk dat je je tevens richt op het vertrouwen in jezelf. Als jezelf beter wordt, wordt je omgeving ook beter. Sterkte met je emoties.

Verder bedank ik jullie voor de felicitaties en bloemen voor mijn (niet officiële) mijlpaal.

Doet me goed en ik wil benadrukken dat jullie eraan mee geholpen hebben. Alleen kan ik het niet.

Dank jullie wel.

Ik meld me tevens succesvol af voor de dagpact: nuchter.

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truste mensen

ga zo naar me bed

het stoppen met roken was geen succes,wel minder gerookt als normaal.

nou ja,het is een begin

morgen nog een dagje vrij daarna weer werken.

heb deze vrije week droog weten door te komen,dat voelt goed en geef voldoening

heb al me afspraken kunnen nakomen,en dat is fijn

oke, wel dankzij de refusal,maar toch

Sterkte aan iedereen,die het nu moeilijk hebben

jullie zijn kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit hier af voor vandaag. Voor morgen wens ik iedereen alvast sterkte, mocht Koningsdag een moeilijke dag zijn.

Ook op Koningsdag geldt wat mij betreft "Drank voegt niets toe".

Welterusten beste mensen; Kaboutertje ik hoop dat je toch kunt slapen.

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...